Deaktivering af internetforbindelse - sikk~
Fra : SpookiePower

Dato : 06-12-07 20:36

Hvis man deaktivere sin internetforbindelse,
under netværksforbindelser,
svarer det så til at man hiver stikket ud af
væggen eller er der stadig forbindelse ?

Her tænker jeg på om det er muligt for en hacker at komme
ind ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-07 21:00

SpookiePower skrev:
> Hvis man deaktivere sin internetforbindelse,
> under netværksforbindelser,
> svarer det så til at man hiver stikket ud af
> væggen eller er der stadig forbindelse ?

Jeg vil tro at Windows piller driveren ud af kernelspace, hvilket i
praksis deaktivere netkortet. Når Windows ikke ser netkortet ser den jo
heller ikke trafikken, hvorfor man må gå ud fra at det ikke er muligt at
hacke computeren.

> Her tænker jeg på om det er muligt for en hacker at komme
> ind ?

Er lille kommentar... Hvorfor tror du at en hacker "hacker" din computer
når du ikke sidder ved den?

Det man formodenligt som alm. kederlige computerbruger oplever, er vel
for det meste "script kiddies" osv. Hvorfor skulle en hacker bruge tid
på at hacke dig???

Det meste skidt der kommer på din computer er nok også
selvforskyldt(ting der kommer ind pga. du svarer ja til et eller andet i
ie eller grundet en fejl i ie/firefox), når der endelig findes fejl i
Windows, så velter det jo rundt og bliver derfor også ret hurtigt opdaget.

Hilsen
Klaus

Fra : SpookiePower

Dato : 06-12-07 21:57

Klaus Mark wrote:

> [...]
> praksis deaktivere netkortet. Når Windows ikke ser netkortet ser den jo
> heller ikke trafikken, hvorfor man må gå ud fra at det ikke er muligt at

Tak for svaret.

> [...]
> ie eller grundet en fejl i ie/firefox), når der endelig findes fejl i
> Windows, så velter det jo rundt og bliver derfor også ret hurtigt opdaget.

Min gamle far tror at hackere sidder og venter på at han er
online, hvorefter de angriber ham. Han gør det at han aktivere
internetforbindelsen, henter mails/surfer og deaktivere den igen.
Så er han sikker, tror han. Jeg sagde til ham, at jeg ikke vidste
om man var 100 % offline, ved at deaktivere forbindelsen, så
det var fordi jeg var nysgerrige jeg spurgte.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-12-07 23:11

SpookiePower wrote:

> Min gamle far tror at hackere sidder og venter på at han er
> online, hvorefter de angriber ham. Han gør det at han aktivere

Sæt ham bag en NAT-router. Forklar ham at det virker på samme måde som
et par spejlsolbriller - man kan kigge ud men man kan ikke kigge ind.

Jesper Poulsen