|
| Motor går ud efter kørsel Fra : Martin Wittrock |
Dato : 05-12-07 18:49 |
|
Hej derude
Jeg havde en lidt underlig tur på min motorcykel i søndags. Efter at have
kørt omkring 80 kilometer i kraftig regn og blæst, begyndte maskinen
pludselig at gå ud hvis jeg trak koblingen / lod den køre i tomgang.
Omdrejningerne dalede øjeblikkeligt ned på omkring 1000 hvorefter den døde,
hvilket var ret irriterende når man kom til et lyskryds.
Problemet kunne afhjælpes ved at give kraftig gas efter at have koblet
ud.... så holdt den fint tomgangen på 1500. Så hver gang jeg nærmede mig et
kryds, koblede jeg ud og gav den rigeligt gas - problem løst.
Det er ikke første gang jeg har haft det lille problem inden for den seneste
tid... jeg synes det kommer og går lidt for tiden og lader til at være
afhængigt af vejret.
Bliver maskinen for kold? - eller er der problemer med indsugningen? - eller
er det karburatoren der driller?? Jeg kørte ikke med chokeren mere end
højst nødvendigt, men kan det være den der ikke slår ordentligt fra?
--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine
| |
Brian Sørup (05-12-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 05-12-07 18:56 |
|
"Martin Wittrock" <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> skrev i en meddelelse
news:4756e451$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej derude
>
> Jeg havde en lidt underlig tur på min motorcykel i søndags. Efter at have
> kørt omkring 80 kilometer i kraftig regn og blæst, begyndte maskinen
> pludselig at gå ud hvis jeg trak koblingen / lod den køre i tomgang.
> Omdrejningerne dalede øjeblikkeligt ned på omkring 1000 hvorefter den
> døde,
> hvilket var ret irriterende når man kom til et lyskryds.
>
> Problemet kunne afhjælpes ved at give kraftig gas efter at have koblet
> ud.... så holdt den fint tomgangen på 1500. Så hver gang jeg nærmede mig
> et
> kryds, koblede jeg ud og gav den rigeligt gas - problem løst.
>
> Det er ikke første gang jeg har haft det lille problem inden for den
> seneste
> tid... jeg synes det kommer og går lidt for tiden og lader til at være
> afhængigt af vejret.
> Bliver maskinen for kold? - eller er der problemer med indsugningen? -
> eller
> er det karburatoren der driller?? Jeg kørte ikke med chokeren mere end
> højst nødvendigt, men kan det være den der ikke slår ordentligt fra?
>
>
Giv den en gang karburatorsprit når du tanker, høj luftfugtighed og
temperaturer lige omkring frysepunktet kan give is i karburatoren.
--
Brian Sørup Lang
VFR 750 F RC36
| |
Martin Wittrock (06-12-2007)
| Kommentar Fra : Martin Wittrock |
Dato : 06-12-07 17:38 |
|
> Giv den en gang karburatorsprit når du tanker, høj luftfugtighed og
> temperaturer lige omkring frysepunktet kan give is i karburatoren.
Det må jeg så prøve næste gang jeg er ude og køre - håber det hjælper :)
--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine
| |
|
|