/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motor går ud efter kørsel
Fra : Martin Wittrock


Dato : 05-12-07 18:49

Hej derude

Jeg havde en lidt underlig tur på min motorcykel i søndags. Efter at have
kørt omkring 80 kilometer i kraftig regn og blæst, begyndte maskinen
pludselig at gå ud hvis jeg trak koblingen / lod den køre i tomgang.
Omdrejningerne dalede øjeblikkeligt ned på omkring 1000 hvorefter den døde,
hvilket var ret irriterende når man kom til et lyskryds.

Problemet kunne afhjælpes ved at give kraftig gas efter at have koblet
ud.... så holdt den fint tomgangen på 1500. Så hver gang jeg nærmede mig et
kryds, koblede jeg ud og gav den rigeligt gas - problem løst.

Det er ikke første gang jeg har haft det lille problem inden for den seneste
tid... jeg synes det kommer og går lidt for tiden og lader til at være
afhængigt af vejret.
Bliver maskinen for kold? - eller er der problemer med indsugningen? - eller
er det karburatoren der driller?? Jeg kørte ikke med chokeren mere end
højst nødvendigt, men kan det være den der ikke slår ordentligt fra?


--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine


 
 
Brian Sørup (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 05-12-07 18:56


"Martin Wittrock" <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> skrev i en meddelelse
news:4756e451$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej derude
>
> Jeg havde en lidt underlig tur på min motorcykel i søndags. Efter at have
> kørt omkring 80 kilometer i kraftig regn og blæst, begyndte maskinen
> pludselig at gå ud hvis jeg trak koblingen / lod den køre i tomgang.
> Omdrejningerne dalede øjeblikkeligt ned på omkring 1000 hvorefter den
> døde,
> hvilket var ret irriterende når man kom til et lyskryds.
>
> Problemet kunne afhjælpes ved at give kraftig gas efter at have koblet
> ud.... så holdt den fint tomgangen på 1500. Så hver gang jeg nærmede mig
> et
> kryds, koblede jeg ud og gav den rigeligt gas - problem løst.
>
> Det er ikke første gang jeg har haft det lille problem inden for den
> seneste
> tid... jeg synes det kommer og går lidt for tiden og lader til at være
> afhængigt af vejret.
> Bliver maskinen for kold? - eller er der problemer med indsugningen? -
> eller
> er det karburatoren der driller?? Jeg kørte ikke med chokeren mere end
> højst nødvendigt, men kan det være den der ikke slår ordentligt fra?
>
>

Giv den en gang karburatorsprit når du tanker, høj luftfugtighed og
temperaturer lige omkring frysepunktet kan give is i karburatoren.
--
Brian Sørup Lang
VFR 750 F RC36



Martin Wittrock (06-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Wittrock


Dato : 06-12-07 17:38

> Giv den en gang karburatorsprit når du tanker, høj luftfugtighed og
> temperaturer lige omkring frysepunktet kan give is i karburatoren.

Det må jeg så prøve næste gang jeg er ude og køre - håber det hjælper :)

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste