Emma er hjemme igen
Fra : JB

Dato : 05-12-07 09:37

Fra : Hm

Dato : 05-12-07 10:39

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Odense/2007/12/05/065325.htm
>
> Hilsen
> Jytte

det må siges at være en "julegave"

Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-07 10:40

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:475662e0$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Odense/2007/12/05/065325.htm
>
> Hilsen
> Jytte

Det var rigtig godt at høre. Den har sikkert været både kold og
sulten, og så har den været nemmere at lokke. Håber på at ejeren
passer bedre på den for fremtiden, men vi kan jo alle være uheldige,
det er nemt at være bagklog.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-12-07 10:48

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> writes:

> http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Odense/2007/12/05/065325.htm

Noget længere artikel her:
http://www.fyens.dk/article/899722:Odense--Kaempehunden-Emma-fanget

Så må vi håbe hun har fået lavet et ordentligt hegn i mellemtiden.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Jesper Lützen

Dato : 05-12-07 07:49

On 5 Dec., 09:36, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:
> http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Odense/2007/12/05/065325.htm
>
> Hilsen
> Jytte

Desværre var hun så kvæstet af sin tur i det fri, at der ikke var
meget at gøre: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9619367.html?rss

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-07 15:56

"Jesper Lützen" <jesperlutzen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Desværre var hun så kvæstet af sin tur i det fri, at der ikke var
> meget at gøre:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9619367.html?rss

Åh, det er vel nok synd. Jeg tror at Emma er blevet påkørt
umiddelbart før de fandt hendes halsbånd. Hvor må hun dog have lidt
den stakkels hund. Det er godt at hun har fået fred nu, og jeg
sender mange tanker til hendes ejer, som jo går en lidt trist jul i
møde.

Fra : JB

Dato : 05-12-07 16:09

> [...]
> er godt at hun har fået fred nu, og jeg sender mange tanker til hendes
> ejer, som jo går en lidt trist jul i møde.

Det var en sørgelig slutning.

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 06-12-07 01:18

Tove Krieger wrote:
> Det er godt at hun har fået fred nu, og jeg
> sender mange tanker til hendes ejer, som jo går en lidt trist jul i
> møde.

Jeg tror nu også det var det bedste for alle parter. Den stakkels hund ledte
jo forgæves efter sin familie.
Hvor trist at der skulle gå så længe og at hun skulle nå at blive kvæstet -
stakkels stakkels tøze. (

Det er helt sikkert også svært for hendes "nye" familie. De har gjort hvad
de kunne.Men jeg har nu mest ondt af hunden.
Jeg tror at nogle hunde kan man bare ikke omplacere. Den spanske mastiff er
meget ejerfikseret og må derfor være svær at omplacere.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-12-07 16:21

"Jesper Lützen" <jesperlutzen@gmail.com> writes:

> Desværre var hun så kvæstet af sin tur i det fri, at der ikke var
> meget at gøre: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9619367.html?rss

Endnu engang undres jeg over dybt uansvarlige mennesker. Jeg mener,
man påkører ikke en hund af den størrelse uden at opdage det! Og så må
man sgu stå ved hvad man har gjort. Man kan altid ringe til Falck (70
10 20 30) og slå vis-nummer fra. Sådan nogle mennesker skulle have en
røvfuld!

Men i det mindste blev der da sat en stopper for Emma og familiens
lidelser. Trods alt hellere visheden om en død hund end mistanken om
at den ligger et eller andet sted.

Mvh Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-07 06:21

> [...]
>
> Men i det mindste blev der da sat en stopper for Emma og familiens
> lidelser. Trods alt hellere visheden om en død hund end mistanken om

Påkørsel, tror jeg ikke meget på....

Man rammer ikke en hund af den størrelse, uden der er omfattende skader på
bilen, og så vil man da normalt gerne have sine skader betalt, og da der
tilsyneladende, ikke er nogen, der har krævet erstatning, tror jeg næppe
dette er tilfældet. Det som undrer mig mest er, at selv med en knust hofte,
skulle hunden fanges i en fælde.... ???
Noget lyder altså meget forkert i mine ører.... Jeg har endnu aldrig, mødt
en hverken hund eller kat, som så desperat undveg fra alle former for hjælp.

M.V.H....Benny..

Fra : nomade

Dato : 06-12-07 18:50

det vil jeg nu give dig ret i Benny.
Det lød også lidt underligt i mine øre, at de fanger hunden og først dagen
efter for konstateret at hundens hofte er knust. Og hvis det var så slemt at
den måtte aflives så ville man jo nok mene at skulle kunne ses.
Jeg havde en gang en hun der "bare" havde brækket benet, og det var man ikke
i tvivl om når man så den.

hmmmm, det er nu også længe siden jeg har hørt om en hund man måtte aflive
pga. brækkede ben/knuste hofter. Bevares, det koster sikkert op mod 10.000,
men var det mon ikke det værd.

dem om det

Historien løs også underlig i mine øre

Fra : Anette

Dato : 06-12-07 19:08

nomade wrote:

> hmmmm, det er nu også længe siden jeg har hørt om en hund man måtte
> aflive pga. brækkede ben/knuste hofter. Bevares, det koster sikkert
> op mod 10.000, men var det mon ikke det værd.

Der stod I Fyns Stifttidende at hundens bækken og lårben var knust og at hun
var så afkræftet
efter næsten to måneder som "selvforsynende", at dyrlægerne ikke var sikre
på om den ville overleve operationen.
En operation ville bla. indebære en amputation af det ene bagben.
Det var vist det eneste rimelige at Emma fik fred.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 19:09

"nomade" <honemao@nomade.dk> skrev

> hmmmm, det er nu også længe siden jeg har hørt om en hund man måtte aflive
> pga. brækkede ben/knuste hofter. Bevares, det koster sikkert op mod
> 10.000, men var det mon ikke det værd.

Det sker da jævnligt.
Jeg ville da heller aldrig betale 10.000 for at få repareret min hund.

Sådan er vi så forskellige.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 19:12

jopa, skrev:

> Jeg ville da heller aldrig betale 10.000 for at få repareret min hund.

Heller ikke hvis den blev 100% iorden igen ???

/Jens (som har repareret sin kat for 10.000, penge givet godt ud)

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 19:21

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Heller ikke hvis den blev 100% iorden igen ???

Nix
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 20:19

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Nix

Typisk svar fra en bonde, bønder har et
småseksuelt forhold til penge.
Penge er en død ting og er kun et redskab,
mine dyr er ikke døde ting,
så jeg vil til enhver tid priroiterer mine dyr
højere end usselt mammon.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 21:28

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Typisk svar fra en bonde, bønder har et
> småseksuelt forhold til penge.
> Penge er en død ting og er kun et redskab,

Min hund er også kun et redskab.
det er ikke sådan at jeg betragter den som et familiemedlem.

Men jeg er da god ved den

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:49

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Min hund er også kun et redskab.
> det er ikke sådan at jeg betragter den som et familiemedlem.

Dvs at penge betyder mere for dig end Milo ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 22:09

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >> Min hund er også kun et redskab.

> Dvs at penge betyder mere for dig end Milo ???

Sådan vil jeg ikke opsætte det.
Milo kostede jo også penge.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-12-07 19:26

"jopa" <admin@jp-web.invalid> writes:

> Jeg ville da heller aldrig betale 10.000 for at få repareret min hund.

Det er derfor man har en sygeforsikring. :)

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 20:01

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev >> Jeg ville da heller
aldrig betale 10.000 for at få repareret min hund.

> Det er derfor man har en sygeforsikring. :)

Ja det er da sikkert en god ting.
Har nu aldrig haft brug for det.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 20:22

jopa, skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev >> Jeg ville da
> heller aldrig betale 10.000 for at få repareret min hund.

> Ja det er da sikkert en god ting.
> Har nu aldrig haft brug for det.

Du foretrækker åbenbart også aflivning frem for
reperation, så det er vel logik for dig.

/Jens (som er lidt skuffet over johns indstilling)

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 20:34

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Du foretrækker åbenbart også aflivning frem for
> reperation, så det er vel logik for dig.

Ja alt efter prisen.
Vedr sygeforsikring så har jeg aldrig haft en sådan så hvorfor nu ?
Har aldrig haft brug for en sygeforsikring da de små pjatproblemer jeg har
været ude for igennem 30 år har været til at betale sig fra.

Jeg ville aldrig anskaffe mig en hund hvis jeg ikke havde overskud til også
at betale for dyrlægeregninger, ligesom jeg betaler for evt bilreperationer.

Nu har jeg jo Opel og Schæfer og begge er Tysk kvalitet så de er billige i
drift altså minimale reperationer.

Jeg har været rimelig god til gennem årene at købe dyr fra gode linier med
minimal sygelighed, så jeg fortsætter uden at overforsikre mig.

Hvad er grænsen ? er den 10,000 eller 15 eller 20 ?
Som sagt før så er en hund for mig et dyr.
For mig en form for tyverisikring.
Selvfølgelig holder jeg af den men ike så meget at jeg ville ofre 10 K på
den.
Tror nok min kone ville

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 06-12-07 20:43

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev
>
> Selvfølgelig holder jeg af den men ike så meget at jeg ville ofre 10 K på
> den.
> Tror nok min kone ville

Det er også fint nok - når bare det er din kone der bestemmer.

Hanne/ som nok ikke ville have de store overvejelser

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-12-07 20:50

"jopa" <admin@jp-web.invalid> writes:

> Jeg har været rimelig god til gennem årene at købe dyr fra gode linier
> med minimal sygelighed, så jeg fortsætter uden at overforsikre mig.

Ja, den har vi hørt før. Men regningen lød på omkring 6.000 da Siri skar
hele poten op - den slags kan man altså ikke avle sig fra.

> Selvfølgelig holder jeg af den men ike så meget at jeg ville ofre 10 K
> på den.

Jeg ville smide 10.000 kroner på bordet for Siri - hvis jeg var sikker
på at hun fik det godt bagefter.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 21:02

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev

> Ja, den har vi hørt før. Men regningen lød på omkring 6.000 da Siri skar
> hele poten op - den slags kan man altså ikke avle sig fra.

Nej det er klart

> Jeg ville smide 10.000 kroner på bordet for Siri - hvis jeg var sikker
> på at hun fik det godt bagefter.

Fint nok, og sådan er vi så forskellige

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:35

jopa, skrev:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev

> Nej det er klart

> Fint nok, og sådan er vi så forskellige

Næhh, nogle mennesker er fedtede og pengeglade,
andre mennesker er glade for deres dyr og ligeglade med penge.

/Jens (som synes john har vist en uheldig side af sig selv)

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:30

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Jeg ville smide 10.000 kroner på bordet for Siri - hvis jeg var sikker
> på at hun fik det godt bagefter.

Sådan taler en ANSVARLIG hundejeer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 23:52

pwh skriblede følgende:

> Sådan taler en ANSVARLIG hundejeer

Jeg skal garantere at der findes masser af mennesker, også blandt dem
herinde hvor en rep til over 10 K er utopia.
Det er ikke alle mennesker der kan mønstre så mange penge og er de så
ansvarsløse hvis de ser sig nødsaget til aflivning i stedet ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 07-12-07 00:04

> Det er ikke alle mennesker der kan mønstre så mange penge og er de så
> ansvarsløse hvis de ser sig nødsaget til aflivning i stedet ?

Nej, kun hvis de hedder John og har en schæfer der hedder Milo

Hanne/ som vist er lidt træt

Fra : jopa

Dato : 07-12-07 00:10

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev >>

> Nej, kun hvis de hedder John og har en schæfer der hedder Milo

Tror jeg på

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-07 01:18

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede følgende:

> Jeg skal garantere at der findes masser af mennesker, også blandt
> dem herinde hvor en rep til over 10 K er utopia.

Men så er der mange mennesker, der gladeligt giver 10.000 for et
fladskærms tv. 10.000 rækker ikke langt i dagens Danmark.

Man kan som regel altid få en afdragsordning hos dyrlægen, og det er
en lille pris at give for at redde en god vens liv synes jeg.

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 09:57

Tove Krieger, skrev:
> [...]
>
> Man kan som regel altid få en afdragsordning hos dyrlægen, og det er
> en lille pris at give for at redde en god vens liv synes jeg.

Hørt
Ellers skulle man måske fra start af have overvejet om
man overhovedet havde råd til at have et dyr hvis man
ikke har råd til at reppe det hvis det bliver sygt.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-12-07 21:09

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Ja alt efter prisen.

Ja ja kære John. Jeg gad nok se dig, hvis Milo (himlen forbyde det)
pludselig kom til skade og fik et benbrud der var dyrt at reparere,
og hvordan du ville reagere når Milo så bedende på dig. Jeg nægter
simpelthen at tro på, at du ville være så kynisk at du lod ham
aflive selvom operationen kostede 10.000, hvis en operation kunne
gøre ham helt rask igen. Man ved aldrig hvordan man vil reagere,
hvis man ikke har prøvet det.

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:43

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> aflive selvom operationen kostede 10.000, hvis en operation kunne
> gøre ham helt rask igen. Man ved aldrig hvordan man vil reagere,

Det er simpelthen så kloge ord du kommer med Tove
Var i den situation med min kat for 4 år siden,
mit spørgsmål til dem var "bliver den normal igen"
de sagde ok hvis den blev reppet for 10 kilo, og det var self ok med mig.
En selvfølge at det samme gælder for mine hunde hvis det er.

Det er i mine øjne et spørgsmål om ansvarlighed,
og ikke betragte ens dyr som en brugsgenstand.
Måske lidt sværere for John der har haft samtlige Schæfere.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:28

jopa, skrev:

> [...]
> For mig en form for tyverisikring.
> Selvfølgelig holder jeg af den men ike så meget at jeg ville ofre 10

Kommer self an på ens økonomi.
Men 10 kilo ville jeg uden at blinke ofre på en af mine dyr hvis de var syge.

/Jens (som er gladere for sine dyr end for penge)

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 21:49

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >
> Kommer self an på ens økonomi.
> Men 10 kilo ville jeg uden at blinke ofre på en af mine dyr hvis de var
> syge.

Hvor er grænsen ?

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:57

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev >
>
> Hvor er grænsen ?

For mit vedkommende ????
Svært at sige, har det med at blive blød når de ligger
lidene hos dyrelægen, så det kan jeg ikke sætte tal på.
Men 10-20.000 ville ikke få mig til at aflive hverken
Tyson, Angel eller katten.
Som sagt John, det er kun penge, en død ting
som man kan få igen, det kan jeg ikke med mine dyr,
højest en der ligner.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 22:05

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> [...]
> lidene hos dyrelægen, så det kan jeg ikke sætte tal på.
> Men 10-20.000 ville ikke få mig til at aflive hverken

Men vi har en grænse.
Min er så blot lavere, og hvis penge ikke er så vigtigt så er det vel heller
ikke vigtigt om grænsen er er 10 eller 20 K det er princippet.
Er man en bedre hundeejer hvis man vil ofre det ene eller det andet beløb.
Hunden mærker jo ikke noget hvis den bliver aflivet.
Det er jo os der mærker savnet.
Så kan du sige at jeg er ikke umenneskelig men uhundelig.
Det er fint nok.
Nu ville det nok ikke komme så vidt her med den kone jeg har

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 07-12-07 07:51

On Thu, 6 Dec 2007 22:04:56 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>Er man en bedre hundeejer hvis man vil ofre det ene eller det andet beløb.
>Hunden mærker jo ikke noget hvis den bliver aflivet.

Jeg ved faktisk ikke om jeg har en økonomisk grænse, men jeg har en
grænse for hvor mange lidelser jeg vil udsætte mit dyr for. Hund eller
kat er underordnet. Men i takt med prisen stiger risikoen for varige
mén jo osse, og så er det spørgsmålet om det er et værdigt liv for
dyret?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-12-07 08:19

> [...]
> kat er underordnet. Men i takt med prisen stiger risikoen for varige
> mén jo osse, og så er det spørgsmålet om det er et værdigt liv for

Der er mange aspekter der spiller ind, også hvordan det enkelte individ er
og hvordan man vil vurdere at det vil klare sig i den periode der går,
indtil det er fit for fight igen.
For mit vedkommende skulle en hund som min Emma, ikke udsættes for
længerevarende genoptræning og større omvæltninger i sin hverdag, da jeg
ikke tror at hun ville kunne klare det rent mentalt.
De to handyr skulle nok klare det.
Jeg vil nok se sådan på det, at hvis chancerne er gode for at de vil blive
som før,og vil den mellemliggende periode ikke volde al for meget
nedværdigelse og smerter for vovserne, ville jeg nok ikke betænke mig, så
måtte pengene findes et eller andet sted, afdragsordning eller hvad ved jeg.
-Og hvis ikke det er realistisk og med gode udsigter, vil jeg ikke betænke
mig for at give dem fred.
Der er ikke noget værre end at se et dyr uden værdighed og i smerte.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 07-12-07 09:07

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4758f3f2$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> mig for at give dem fred.
> Der er ikke noget værre end at se et dyr uden værdighed og i smerte.

Jeg er helt enig med Leyna og Marie.
Hvis et af mine dyr kom så slemt til skade, at helbredelsen var tvivlsom,
ville jeg også lade det aflive. Det er ikke synd at være død, men det er
synd, hvis dyret lider og ikke har et værdigt liv.

Hilsen
Jytte

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 10:13

JB, skrev:

> [...]
> tvivlsom, ville jeg også lade det aflive. Det er ikke synd at være
> død, men det er synd, hvis dyret lider og ikke har et værdigt liv.

Klart nok, den situation havner man jo sansynligvis også
i når ens hund bliver gammel, de færreste dør jo af sig selv af alderdom.
Spørgsmålet gik også mere på hvad man evnt ville ofre under forudsætning
af at hunden blev helt rask igen, der går Johns grænse åbenbart ved 10.000kr,
det gør min så ikke, og jeg er altså ikke rig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-12-07 14:43

On Fri, 7 Dec 2007 10:13:01 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Spørgsmålet gik også mere på hvad man evnt ville ofre under forudsætning
>af at hunden blev helt rask igen, der går Johns grænse åbenbart ved 10.000kr,
>det gør min så ikke, og jeg er altså ikke rig

Det synes jeg da ellers du har prøvet at bilde mig ind, søde!

Er det sådan at du lige gider sende mig en mail privat, så jeg kan få
din mail add.? Det var den dér frække aftale jeg nævnte tidligere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:30

Leyna, skrev:

> Det synes jeg da ellers du har prøvet at bilde mig ind, søde!

Kommer self an på hvordan du betegner rig

> Er det sådan at du lige gider sende mig en mail privat, så jeg kan få
> din mail add.? Det var den dér frække aftale jeg nævnte tidligere.

Er hermed gjort

/Jens

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 10:08

Leyna, skrev:

> [...]
> kat er underordnet. Men i takt med prisen stiger risikoen for varige
> mén jo osse, og så er det spørgsmålet om det er et værdigt liv for

Precis min mening

/Jens

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 10:07

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Men vi har en grænse.
> Min er så blot lavere, og hvis penge ikke er så vigtigt så er det vel
> heller ikke vigtigt om grænsen er er 10 eller 20 K det er princippet.

Min grænse går nok nærmere ved om dyret kunne blive 100% ok igen,
min fantasi rækker ikke til at man kan reppe et dyr for feks. 50.000kr
og det så ville blive 100% ok igen, hvilken skade skulle det dog værer.
Men en dyrelægeregning på 10-20.000 er desværre ikke af det
usædvanlige hvis det sker uden for åbningstid hos dyrelægen,
så er priserne jo ganget med 2.
Min kat blev som sagt reppet for 13.000, fik 3000 retur fra forsikring,
og den blev bedre end ny, så det var penge givet godt ud.

> Er man en bedre hundeejer hvis man vil ofre det ene eller det andet
> beløb. Hunden mærker jo ikke noget hvis den bliver aflivet.

Ved ikke om man er bedre hundeejer, men man kan værer
mere eller mindre pengeglad.
Hvis det ikke giver en videre afsavn i hverdagen at bruge 10kilo på
sit dyr kan jeg ikke se fornuften i at lade værer.

> Det er jo os der mærker savnet.

Nemlig, det er da også primært af hensyn til mig selv at jeg
vil bruge sådan et beløb. Jeg ved at jeg ville have det dårligt
med bagefter at købe feks. et tv til 10kilo og så tænke på at det
beløb havde jeg sparet ind ved at aflive et af mine dyr.

> Nu ville det nok ikke komme så vidt her med den kone jeg har

Klog kone du har

/Jens

Fra : Anette

Dato : 06-12-07 22:21

jopa wrote:

> Hvor er grænsen ?

For mig er grænsen ikke i penge, men om dyret bliver 100% okay efter
behandlingen.

Hvis f.eks Emma, den bortløbne mastiff, havde været min , var hun også
blevet aflivet.
En hund med et amputeret ben har måske nok et liv, ja - men ikke et godt
liv, ikke et værdigt liv.

Der er en lidt mærkelig, men følelsesmæssig svær grænse imellem hvornår man
lader dyret leve for sin egen skyld og
hvornår det er for dyrets skyld. For mig går grænsen der hvor dyret ikke
længere har udsigt til et godt liv med fuld førlighed.

/ Anette

www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 22:26

"Anette" <abc@def.es> skrev

> Der er en lidt mærkelig, men følelsesmæssig svær grænse imellem hvornår
> man lader dyret leve for sin egen skyld og
> hvornår det er for dyrets skyld.

Netop.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 10:17

jopa, skrev:
> "Anette" <abc@def.es> skrev

> Netop.

Jo, men stadig opfatter jeg det som at du er gladere for penge
end for din hund hvis du ikke vil reppe den for 10.000kr
og den blev 100% igen, en ny ville da koste dig det samme

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-12-07 14:06

pwh skriblede følgende:

> Jo, men stadig opfatter jeg det som at du er gladere for penge
> end for din hund hvis du ikke vil reppe den for 10.000kr
> og den blev 100% igen, en ny ville da koste dig det samme

For 10 K kan jeg og konen komme på en uges ferie sydpå
Så skal vi heller ikke betale for pension den uge så ja 10 K er mange penge.

ps har du lagt mærke til hvor let det er at provokere til en diskution
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-07 14:23

> [...]
> mange penge.
> ps har du lagt mærke til hvor let det er at provokere til en

LOL Nå så det synes du ? Jeg har i hvert fald gennemskuet dig
forlængst.

Du var jo så snedig at indfælde i dit indlæg, at det jo nok er din
kone der bestemmer i den henseende. Så er du da helgarderet hvis der
skulle ske noget, og det ville da også være forfærdeligt hvis dit
"barske" image skulle blive skadet. Tænk, hvis vi andre skulle finde
ud af at du inderst inde er en "blød" person, der vil gøre alt for
sin hund.

Fra : jopa

Dato : 07-12-07 14:32

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> [...]
> være forfærdeligt hvis dit "barske" image skulle blive skadet. Tænk, hvis
> vi andre skulle finde ud af at du inderst inde er en "blød" person, der

Jo men helt seriøst så har vi nok alle en grænse.
De 10 K var blot for at provokere og starte en debat.
Ved ikke lige hvor min grænse går, men kunne da forestille mig folk med et
stramt budget havde deres naturlige grænser.

ps jeg har 7 9 13 aldrig haft dyrlægeregninger udover den årlige vacc.
Måske et par små for lidt dårlige ører men ellers ikke.
Jeg har så måske været heldig.
Er så heller ikke så pivet med min hund at jeg render til dyrlæge for det
mindste.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-12-07 15:12

> [...]
> Ved ikke lige hvor min grænse går, men kunne da forestille mig
> folk med et stramt budget havde deres naturlige grænser.

Der er da mange der har et stramt budget. Vi har i kattegruppen
(undskyld) flere gange i år samlet ind til nødstedte katte, både de
hjemløse som dejlige mennesker har taget til sig og sørget for
dyrlægebehandling til, og tilskadekomne katte som skulle opereres.
Det har da givet pæne beløb hver gang. Senest er der kommet over
2.000,- kr. ind til en kat som havde et kompliceret benbrud, og hvor
operationen beløb sig til 10.000,- kr. Vi henviste ejeren til at
søge forskellige fonde der yder hjælp, og med hjælp fra hendes
familie og noget egenbetaling er katten blevet opereret og i
bedring. Det er bare så dejligt at kunne hjælpe hvor der er behov
når et dyr skal reddes, og man siger jo at mange bække små..........

> ps jeg har 7 9 13 aldrig haft dyrlægeregninger udover den årlige
> vacc. Måske et par små for lidt dårlige ører men ellers ikke.
> Jeg har så måske været heldig.

Jeg vil tro at du har været heldig - meget endda. Det var vi jo også
med Asia, der kun kostede os en fjernelse af livmoderen p.g.a. en
slem betændelse.

> Er så heller ikke så pivet med min hund at jeg render til dyrlæge
> for det mindste.

Det gør jeg heller ikke, men man kan meget nemt overse symptomer,
især hvis dyrene ikke er pivede, og så opdager man måske først for
sent at den er rivende gal. Jeg vil helst være på forkant med
udviklingen, hvis jeg ikke selv kan finde ud af hvad der er i vejen.
"Better safe than sorry". Mini har da heldigvis 7-9-13 heller ikke
været syg i de 7 år vi har haft hende, men det kan jo ramme os alle
der har dyr.

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:33

jopa, skrev:
> pwh skriblede følgende:

> For 10 K kan jeg og konen komme på en uges ferie sydpå
> Så skal vi heller ikke betale for pension den uge så ja 10 K er mange
> penge.

Gu er 10kilo mange penge, da også for mig.

> ps har du lagt mærke til hvor let det er at provokere til en
> diskution

Er da tit frisk på en diskussion, det har jeg aldrig nægtet
Skændes gider jeg så til gengæld ikke, det er livet for kort til

/Jens

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 10:15

Anette, skrev:

> For mig er grænsen ikke i penge, men om dyret bliver 100% okay efter
> behandlingen.

Nemlig.

> Hvis f.eks Emma, den bortløbne mastiff, havde været min , var hun også
> blevet aflivet.
> En hund med et amputeret ben har måske nok et liv, ja - men ikke et
> godt liv, ikke et værdigt liv.

Helt enig, Emma var også blevet slukket hvis hun havde været min hund.

/Jens

Fra : nomade

Dato : 07-12-07 16:54

Sjovt at det er emnet om penge der blev diskusionens omdrejnings punktet, og
ikke Bennys og min undren over om den fortalte historie om at Emma var
blevet påkørt og derfor måtte aflives.
Jeg synes nu stadig at det er underligt at en hund kan have så alvorlige
skader at den må aflives uden at man opdager det med det samme når man
finder den.
Den første melding fra ejeren var jo at hunde var fundet og bare var tæt,
men ellers havde det godt.(På billedet i den først artikel, ser hunden nu
ikke ud til at have knust hofte og brækket ben.) Man venter så til næste
morgen med at tage til dyrlæge og så kommer historien om at hunden havde
været til dyrlæge og her havde man pludselig fundet ud at hunden havde
brækket bennet, knuste hofter og indre blødninger, og derfor måtte
aflives.......... der er noget uldent over den historie, men det er jo ikke
min hund, så det rager jo ikke mig ........ bare et underligt forløb.

prøv at læse den først artikel
http://www.fyens.dk:80/article/899722:Odense--Kaempehunden-Emma-fanget

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 16:58

nomade, skrev:
> Sjovt at det er emnet om penge der blev diskusionens omdrejnings
> punktet, og ikke Bennys og min undren over om den fortalte historie
> om at Emma var blevet påkørt og derfor måtte aflives.

Sådan er det med Usenet, det er svært at styrer hvor en debat fører hen

> der er noget uldent over den
> historie, men det er jo ikke min hund, så det rager jo ikke mig
> ........ bare et underligt forløb.

Tja, hvad kan vi bruge det til, det ender i det rene gætteri.

Ps.
Det er bedre hvis du quoter som jeg har har gjort,
og ikke i toppen som du gjorde. Læs evnt her.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-12-07 12:46

> [...]

> og ikke Bennys og min undren over om den fortalte historie om at Emma var

Jeg er sikker på at det var for dyrt at reparere den.
Knust hofte og brækket ben så havde min også blevet aflivet.
Skal fandme ikke have min sommerferie spoleret

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-12-07 15:32

jopa, skrev:

> Knust hofte og brækket ben så havde min også blevet aflivet.
> Skal fandme ikke have min sommerferie spoleret

Schæferhofter er så bløde at de ikke kan knuses

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-12-07 14:07

On 6 Dec., 19:11, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Heller ikke hvis den blev 100% iorden igen ???

Jens, det er en schæfer...

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 06-12-07 22:11

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev >
Jens, det er en schæfer...

Og det borger for en vis kvalitet

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-12-07 23:26

On 6 Dec., 22:10, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> "Kim Christensen" <SLETTESnemo...@yahoo.com> skrev >
> Jens, det er en schæfer...
>
> Og det borger for en vis kvalitet

Nå, nu blev beløbet 10.000,- nævnt, og jeg spekulerede mere på om man
kan finde en dyrlæge der kan:

-udskifte hofteleddene til ditto af kirurgisk stål
-udskifte albueleddene til ditto af kirurgisk stål.
-transplantere nye hornhinder
-behandle diverse ryglidelser
og behandle knoglemarvsbetændelse

for kun 10.000,- ?