Stavespil
Fra : Marianne

Dato : 30-11-07 19:08

Hej

Jeg skal bruge nogle 'stavespil' til børn i forbindelse med julen.
Umiddelbart kender jeg kun Scrabble, som jeg har set også findes i en
juniorudgave. Er det et godt spil til en lille fyr på 10, der har det
vanskeligt med bogstaverne? Eller er der andre muligheder?

Det er især stavningen, der kniber, ikke læsningen.

mvh
Marianne

Fra : nana sørensen

Dato : 30-11-07 19:36

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote in message
> [...]
> vanskeligt med bogstaverne? Eller er der andre muligheder?
>
> Det er især stavningen, der kniber, ikke læsningen.

Jeg ved at man kan få junoir scrabble, hvor der er nogle hjælpefelter, så
det bliver nemmere og sjovere.

Fra : Marianne

Dato : 30-11-07 23:06

> Jeg ved at man kan få junoir scrabble, hvor der er nogle hjælpefelter, så
> det bliver nemmere og sjovere.

Ja - det har jeg også set. Men jeg er unægtelig en smule skeptisk. Kender du
juniorudgaven selv?

mvh
Marianne

Fra : Frøken Jensen

Dato : 01-12-07 00:47

Hek Marianne.

Jeg har som lærer med succes brugt "bogstavrebus" fra Toys´r´us/BR til
10-årige. Det er samme princip som Scrabble, men spilles med terning og uden
bræt.
(Jeg foreslår, at man spiller uden timeglas, da man derved opnår den bedste
øvelse.)

God fornøjelse.

Ps. Spillet er ret billigt, under 100.-

On 30/11/07 19:08, in article 4750518e$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

Fra : nana sørensen

Dato : 02-12-07 00:37

"Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> uden
> bræt.
> (Jeg foreslår, at man spiller uden timeglas, da man derved opnår den

Faktisk er det ret sjovt, også for voksne. Jeg har det.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 08-12-07 01:10

On 02/12/07 0:36, in article 4751f019$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> "Fr ø ken Jensen" <cdjjura@hotmail.com> wrote in message

> Faktisk er det ret sjovt, også for voksne. Jeg har det.

Jae, jeg kunne godt blive afhængig

Fra : Marianne

Dato : 02-12-07 15:53

> [...]
> uden
> bræt.
> (Jeg foreslår, at man spiller uden timeglas, da man derved opnår den

Super! Tak for ideen.

mvh
Marianne

Fra : Henriette Døssing

Dato : 01-12-07 08:26

Marianne skrev:
> [...]
> juniorudgave. Er det et godt spil til en lille fyr på 10, der har det
> vanskeligt med bogstaverne? Eller er der andre muligheder?

Der findes et spil, som hedder Alfabet - Alfa & Peter, som er et
stavespil med en "spilleplade", bogstaver, billeder af ting man skal
stave til og så en dvd.

Det er fra 4 år, så måske er han for gammel. Min datter har lige fået
det til sin fødselsdag, men vi er ikke nået til at bruge dvd´en endnu,
så jeg ved ikke, hvad den indeholder.

Henriette Døssing

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 17:33

Der findes flere computerspil med stavning
jeg havde selv en som barn som min mor også brugte til de stave"svage"
elever i hendes 3. klasse.
Det hedder tryllestavejagt og der skal man indsamle bogstaver og stave til
ordet man har fået før jagten.

Der er 10 baner og tre sværhedsgrader.
Jeg ved dog ikke om lige det spil kan købes mere, men jeg ved der findes
andre, fx pixilines spil
og de er gode.

Brug computeren og evt en mobilfon til at træne med junior. Det bliver
sjovere og kan hjælpe utroligt meget

Bente

Fra : Marianne

Dato : 02-12-07 15:53

> [...]
> elever i hendes 3. klasse.
> Det hedder tryllestavejagt og der skal man indsamle bogstaver og stave til

Ja, jeg kender dem godt. Men min søn lurer lynhurtigt løsningen, uden at det
hjælper ham til at stave bedre.

> Der er 10 baner og tre sværhedsgrader.
> Jeg ved dog ikke om lige det spil kan købes mere, men jeg ved der findes
> andre, fx pixilines spil
> og de er gode.

Ja - dog er niveauet en tand for lavt.

> Brug computeren og evt en mobilfon til at træne med junior. Det bliver
> sjovere og kan hjælpe utroligt meget

Det har du ret i. Vi bruger også www.emu.dk en del. Men vil gerne prøve nye
muligheder.

Tak for svar.