Firewall der spærrer?
Fra : ole pedersen

Dato : 13-07-01 19:36

Jeg håber, nogen kan hjælpe.
I mit lille hjemlige netværk med 3 maskiner (alle Win98 - ingen server)
fungerer det fint, men med begrænsninger:
Den ene maskine kan se og operere på de to andre
De to andre kan se og operere på hinanden men har ikke adgang til den
tredje, som de dog begge kan se.
Maskinen, der ikke vil have gæster er sat op til deling af hvadsomhelst
(man bliver jo lidt desperat) - og er som den eneste forsynet med en
firewall (Norton).
Spørgsmålet er med andre ord: Hvordan kan jeg fra en af de andre
maskiner få adgang til "firewall-maskinen"?

På forhånd tak
Ole Pedersen

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 14-07-01 14:27

"ole pedersen" <oleped@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3B4F3F80.D9BAD5B0@post1.tele.dk...

> [...]
> firewall (Norton).
> Spørgsmålet er med andre ord: Hvordan kan jeg fra en af de andre
> maskiner få adgang til "firewall-maskinen"?

Har du sat firewall'en op til at tillade adgang fra de to andre? Hvis ikke,
så prøv det.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Henrik

Dato : 14-07-01 22:59

Hvordan gør man det... Har samme problem..?

Henrik..

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 14-07-01 23:40

"Henrik" <radiowave@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b50c095$0$283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvordan gør man det... Har samme problem..?
>
> Henrik..

I Norton Personal Firewall:
Under "Personal firewall" - "Internet zone control" tilføjes under
"Trusted" IP-adresserne på de computere man tillader adgang
for. Brug evt. "Security Assistant".

Hvis man bruger automatisk tildeling af IP-adresse, kan der
tilføjes et interval som dækker de IP- adresser der tildeles
automatisk.

Venlig hilsen
Erik Olsen