Udenlandsk IP-adresse!
Fra : urlex

Dato : 05-12-07 02:44

"Udenlandsk IP-adresse ! Du har fra en udenlandsk IP-adresse forsøgt
at se indhold, som vi kun har rettigheder til at vise indenfor
Danmarks grænser."
Det er den besked jeg får når jeg gerne vil se dansk TV fra
Grækenland. Vi udlandsdanskere der betaler fuld skat til Danmark, har
snart ikke flere rettigheder. Vi kan heller ikke få lov til download
fra danske biblioteker.

Hvordan kan jeg gøre for logge mig på som en "dansk IP-adresse" ?

vh urlex

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-12-07 02:52

On 5 Dec., 10:43, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:
> [...]
> fra danske biblioteker.
>
> Hvordan kan jeg gøre for logge mig på som en "dansk IP-adresse" ?

Vha en dansk Proxyserver, eller en VPN forbindelse til en computer du
har adgang til i DK, med symetriskt båndbredde. 2/2Mbit osv

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-07 10:58

urlex <rolex6996@kokage.dk> crashed Echelon writing news:34c7d2c5-7eae-
4f2e-b570-0656ff11ff1e@x69g2000hsx.googlegroups.com:

> Vi udlandsdanskere der betaler fuld skat til Danmark, har
> snart ikke flere rettigheder. Vi kan heller ikke få lov til download
> fra danske biblioteker.

Men betaler du licens?

--
Bjarke Andersen

Fra : urlex

Dato : 05-12-07 03:08

On 5 Dec., 11:58, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> urlex <rolex6...@kokage.dk> crashed Echelon writing news:34c7d2c5-7eae-
> 4f2e-b570-0656ff11f...@x69g2000hsx.googlegroups.com:

> Men betaler du licens?
>
> --
> Bjarke Andersen

Jeg betaler DR-Sydeuropa Licens med 296 Euro = 2.220 KR årligt ! og
kan kun se DR1 og DR2, men ville gerne se TV2 på min PC

Jeg ved ikke hvad Proxyserver og VPN-forbindelse er. Jeg har en OnDSL
2048/256 kbps forbindelse med Linksys Router og Modem til
mine 2 PC'er og til trådløs for bærbar, så jeg kan sidde udenfor

vh urlex

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-07 11:31

urlex <rolex6996@kokage.dk> crashed Echelon writing news:d3b59146-d794-
4080-ae5a-09ce700425eb@s19g2000prg.googlegroups.com:

> Jeg betaler DR-Sydeuropa Licens med 296 Euro = 2.220 KR årligt ! og
> kan kun se DR1 og DR2, men ville gerne se TV2 på min PC

TV2 får ikke licens penge mere, men kræver deres egen licens for Sputnik.

> Jeg ved ikke hvad Proxyserver og VPN-forbindelse er. Jeg har en OnDSL
> 2048/256 kbps forbindelse med Linksys Router og Modem til
> mine 2 PC'er og til trådløs for bærbar, så jeg kan sidde udenfor

Proxy server er en server du passerer igennem for at nå din destination.
Destinationen ser afsender som proxy server og ikke din oprindelige ip-
adresse.
Dvs du skal finde nogen som har en Proxy server på dansk grund som du kan
sætte dine internet indstillinger op til at benytte.

Med VPN er det lidt det samme resultat du vil opnå. Du skal finde nogen på
dansk grund, som du kan lave en VPN tunnel til og komme videre ud på
interenttet igennem denne forbindelse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-12-07 17:28

On Wed, 5 Dec 2007 02:07:57 -0800 (PST), urlex <rolex6996@kokage.dk>
wrote:

> Jeg betaler DR-Sydeuropa Licens med 296 Euro = 2.220 KR årligt !
> og kan kun se DR1 og DR2, men ville gerne se TV2 på min PC

Se http://www.drsydeuropa.com/control/modules.php?name=dan_1 hvor der
står højt og larmende, at det kun inkluderer DRs kanaler og at visse
rettigheder ikke kan opnås.

Hvis du også ønsker at købe adgang til TV2s programmer, synes jeg, du
skal kontakte TV2.

-A

Fra : Sebastian

Dato : 16-12-07 23:14

urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:

> Jeg betaler DR-Sydeuropa Licens med 296 Euro = 2.220 KR årligt ! og
> kan kun se DR1 og DR2, men ville gerne se TV2 på min PC

Lad mir spørge sådan:
Hvad har Danmarks Radio (dem i DR Byen, Emil Holms Kanal 20) med "DR
Sydeuropa" (Radio Solymar) at gøre?

Enten er det amatøragtigt at Danmarks Radio ikke har sikret sig
varemærkebeskyttelse af DR logoet, eller Radio Solymar er nogle solide
plattenslager.

rdgs.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-12-07 02:06

Sebastian skrev:

> Lad mir spørge sådan:
> Hvad har Danmarks Radio (dem i DR Byen, Emil Holms Kanal 20) med "DR
> Sydeuropa" (Radio Solymar) at gøre?

http://www.dr.dk/hjaelp/frekvenser/tv/20070131114846.htm
"DR i udlandet generelt:
Kontakt Radio Solymar på tlf.+34 952 58 7078
eller Canal Digital kundecenter på tlf.+45 7013 1919"

> Enten er det amatøragtigt at Danmarks Radio ikke har sikret sig
> varemærkebeskyttelse af DR logoet, eller Radio Solymar er nogle solide
> plattenslager.

Hvad er problemet?

At Radio Solymar sælger DR abonnement for DR i Sydeuropa?

Der sendes faktisk på en speciel transponder kun beregnet til Sydeuropa
og omkostningerne skulle jo helst dækkes ind.
Den almindelige DR satellit transponder på 1 W rækker jo ikke så langt sydpå.....

Men nu er vi vist afsporet lidt fra problemet med at net-tv fra DR (og TV2)
kan være begrænset til danske IP adresser. :(

Fra : Sebastian

Dato : 17-12-07 22:44

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:

> Hvad er problemet?
>
> At Radio Solymar sælger DR abonnement for DR i Sydeuropa?

Radio Solymar sælger en teknisk løsning at modtage licensbetalt fri
indhold udenfor det område Danmarks Radio distribuerer sin indhold.
Radio Solymar sælger ikke DR abonnement. DR er fri indhold og
licensfinansieret af den danske befolkning.

> [...]

> (og TV2)
> kan være begrænset til danske IP adresser. :(
Det ser jeg lidt anderledes,
Radio Solymar sælger en teknisk løsning at modtage licensbetalt fri
indhold udenfor det område Danmarks Radio distribuerer sin indhold.

At Radio Solymar sælger en mulighed for at modtage fri indhold fører
ikke til en en forpligtelse at Danmarks Radio behøver at give andre end
danske licensbetaler adgang til deres IP-TV udbud.

Bor man uden for Danmarks grænser behøver man ikke at betale dansk
licens. Derfor er det klart at Danmarks Radio heller ikke behøver at
distribuere deres medieindhold uden for Danmarks grænser.

Kulturpolitiske initiativer kan gøre sig gældende, jf. fx. det tyske
Göthe Institut eller institut francaise)

Som dansk medielicensbetaler også være yderst sketisk hvis Danmarks
Radio begyndte at bruge ressourcer at distribuere IP-TV for
medielicensbetalernes penge til ikke medielicensbetaler. DRs IP-TV
virker jo ikke engang tilstrækkelig til de få brugere, med dansk IP
adresse. Hvis Danmarks Radio skal give worldwide access så er det et
kulturpolitisk initiativ, som i givet fald burde betales via skat.
Det kan op. jo foreslå Brian Michelsen.

rdgs.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Benny Amorsen

Dato : 18-12-07 09:33

thorfinn@ofir.dk (Sebastian) writes:

> [...]
> Radio Solymar sælger ikke DR abonnement. DR er fri indhold og
> licensfinansieret af den danske befolkning.

Det har du sådan set ikke ret i. Når DR sender f.eks. film produceret
af andre end dem selv, så køber de rettighederne til at sende filmen
til en bestemt gruppe af modtagere. Hvis de sætter en sender op, der
dækker andre dele af verden, så skal de betale mere for deres film.

Radio Solymar betaler til DR, så DR kan få råd til at betale det mere
det koster at få lov til at distribuere til Sydeuropa. På den måde kan
man godt sige, at Radio Solymar sælger "DR-abonnement".

/Benny

Fra : urlex

Dato : 05-12-07 06:29

On 5 Dec., 12:31, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Med VPN er det lidt det samme resultat du vil opnå. Du skal finde nogen på
> dansk grund, som du kan lave en VPN tunnel til og komme videre ud på

Tak for information - Men jeg har hørt at hvis jeg vælger en af de 2
løsninger, betyder det langsomme forbindelse ?

vh urlex

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-07 14:35

urlex <rolex6996@kokage.dk> crashed Echelon writing news:27eab661-23b8-
4397-877c-6acf96bc0b05@d4g2000prg.googlegroups.com:

> Tak for information - Men jeg har hørt at hvis jeg vælger en af de 2
> løsninger, betyder det langsomme forbindelse ?

Ikke nødvendigvis, det afhænger af linjen hos parten i den anden ende dvs
der hvor proxy/VPN serveren befinder sig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian K

Dato : 08-12-07 03:07

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Vælg at bruge en af de danske proxy servere her (hvis den ene ikke virker så
prøv en af de andre Danske proxy servere):
http://www.publicproxyservers.com/page1.html

for at bruge proxy:

IE----> funktioner----> internetindstillinger---->forbindelser----->Lan
indstillinger---->kryds af i "brug proxyserver til lan", skriv IP og port
adressen fra en af de Danske proxyservere fra listen som jeg henviser til
ovenfor.

mvh
brian

Fra : urlex

Dato : 08-12-07 03:40

On 8 Dec., 04:07, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

> [...]
> adressen fra en af de Danske proxyservere fra listen som jeg henviser til

Jeg har Linksys Router og Modem og jeg har fundet 3 danske proxy
server.
Den vejledning du har givet, er mit spm. er den kun gældende for de
URL-adresser der kræver "dansk IP adresse"
eller er den gældende for alle URL-adresser ?

Det bør kunne indstilles så det kun gælder for de URL'er der tjekker
min IP-adresse

vh urlex

Fra : urlex

Dato : 08-12-07 03:50

On 8 Dec., 12:39, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:

> [...]
> eller er den gældende for alle URL-adresser ?
>
> Det bør kunne indstilles så det kun gælder for de URL'er der tjekker

Jeg fik denne meddelelse - og hvad skal jeg så gøre ?

Problem Report
Access denied to system because of URL Filter Configuration, while
attempting to retrieve the URL: http://www.zattoo.com/register.

Message ID
FILTER_DENIED

Problem Description
Your system was configured to deny access to this URL.

Possible Problem Cause
Request denied, as specified in the local filter list configuration.

Possible Solution
Contact your network support team if this problem persists.

vh urlex

Fra : urlex

Dato : 08-12-07 04:06

On 5 Dec., 18:28, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Hvis du også ønsker at købe adgang til TV2s programmer, synes jeg, du
> skal kontakte TV2.

TV2 svarer at en udenlandsk IP-adresse kan ikke få adgang til Sputnik
sitet

TV2-regionerne kan jeg godt se

TV2 sender ikke over satellit !

ingen problemer med DR sitene update og regioner, der kan jeg se alt.

vh urlex

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-12-07 12:45

On Sat, 8 Dec 2007 03:06:19 -0800 (PST), urlex <rolex6996@kokage.dk>
wrote:

> TV2 svarer at en udenlandsk IP-adresse kan ikke få adgang til Sputnik
> sitet

Well, there you have it then.

-A

Fra : Kasper