SKift MAC på Zyxel router?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-12-07 23:10

EN ven har FUllrate, som låser hans router til dens MAC og samtidig går de
ind hver 8. time og nulstiller den så alle indstillinger på den ryger selvom
man har skiftet kode.

Samtidig har han så købt en Zyxel P-2602HW-D1A trådløs router som han vil
have på i stedet for (ikke i bagenden af den eksisterende router)

På denne router vil vi så gerne klone den andens MAC.

Men hvordan mon man gør det?
Har Zyxel et program der kan rette i firmwaren (eller hvor det nu ligger?)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-07 23:23

Hej!

Jens Thomsen wrote:

> EN ven har FUllrate, som låser hans router til dens MAC og samtidig går de
> ind hver 8. time og nulstiller den så alle indstillinger på den ryger selvom
> man har skiftet kode.

Hvilke indstillinger forsvinder da? Her er det kun passwordet til login'et der
rettes tilbage til det Fullrate tildeler, resten forbliver da det jeg ændrer det
til.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-12-07 23:52

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> [...]
> der rettes tilbage til det Fullrate tildeler, resten forbliver da det jeg

Han siger profiler osv. Jeg har ikke selv verificeret det.

Men hvordan kommer de ind hvis man har skiftet adgangskoden??

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-12-07 07:29

On Tue, 4 Dec 2007 23:10:12 +0100, "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> EN ven har FUllrate, som låser hans router til dens MAC

Nej, det gør de ikke.

> og samtidig går de ind hver 8. time og nulstiller den så alle
> indstillinger på den ryger selvom man har skiftet kode.

Faktisk er det routeren selv der henter sin konfiguration med
mellemrum, og det er derfor, det ikke hjælper at ændre password. Det
er dog kun nogle ændringer der overskrives ikke fx internet adresser
på LAN'et og lignende.

-A

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-12-07 07:41

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Nej, det gør de ikke.

Smukt!

> [...]
> mellemrum, og det er derfor, det ikke hjælper at ændre password. Det
> er dog kun nogle ændringer der overskrives ikke fx internet adresser

Aha, jamen hvorfor kan man ikke bare sætte en anden router på og så sætte
auth (eller hvad de nu har af særlige ting) op på den?

Meget interessant information!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-12-07 07:52

On Wed, 5 Dec 2007 07:41:19 +0100, "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> Aha, jamen hvorfor kan man ikke bare sætte en anden router på og så
> sætte auth (eller hvad de nu har af særlige ting) op på den?

Det kan man skam også. Der er dog ingen authentication.

-A