/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kalender-Quizzen #4
Fra : Armand


Dato : 04-12-07 16:57

Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
sit navn!

Oplæg til dagens spørgsmål:
650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
cylindret design.

Spørgsmål:
Hvilket fabrikat var den første firecylindrede 650'er?

--
Armand.

 
 
OZ3BTO (04-12-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 04-12-07 18:23


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
> sit navn!
>
> Oplæg til dagens spørgsmål:
> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
> cylindret design.
>
> Spørgsmål:
> Hvilket fabrikat var den første firecylindrede 650'er?
>
> --
> Armand.



Honda



Ukendt (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-07 20:15


"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:47558f5a$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
>> sit navn!
>>
>> Oplæg til dagens spørgsmål:
>> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
>> cylindret design.
>>
>> Spørgsmål:
>> Hvilket fabrikat var den første firecylindrede 650'er?
>>
>> --
>> Armand.
>
>
>
> Honda

Jeg håber det er tilladt at skrive af

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Armand (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-12-07 21:17

OZ3BTO skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Oplæg til dagens spørgsmål:
>> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
>> cylindret design..................
>
> Honda
>
Citat fra indlægget "Kalender-Quizzen" á fra 3/12 kl. 00:41:
"Alle svar tilsendes mig privat på: armand@mc-chaufforerne.dk og altså
ikke som svar (til debat) her på gruppen!"

I reglen ligger der den fornuft som Disc også forsøger at ironisere
over: Det er ingen sag at svare i løbet af december, hvis der på det
nærmeste har været en debat qua alskens svar her på gruppen :-|

Svaret tæller derfor ikke hér, prøv igen!

--
Armand.


Jesper Hedegaard (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 04-12-07 23:02


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
> sit navn!
>
> Oplæg til dagens spørgsmål:
> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
> cylindret design.
>
> Spørgsmål:
> Hvilket fabrikat var den første firecylindrede 650'er?
>
> --
> Armand

"forekommer både i to og fire cylindret design".....
Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder .



Thore Jensen (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 04-12-07 23:29

Jesper Hedegaard skrev:
>
> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
>
> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>
??????? Farven er brun...

Hvorfor ikke? Hvad mener du?

Thore

Jesper Hedegaard (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 05-12-07 00:03


"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:4755d4b8$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>>
>> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
> >
>> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>>
> ??????? Farven er brun...
>
> Hvorfor ikke? Hvad mener du?
>
> Thore

Ja - farven brun er - brun.
Hvad mener du ?

Jeg skriver at en 6½'er faktisk findes som 1-cylindret - ikke kun som 2-
eller 4-cylindret.
Og det sku ikke undre mig om de første 6½'ere, der kom til verdenen, ikke
osse var 1-stampere.
Dengang som nu er det vel det teknisk set enkleste at bygge.


--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Armand (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-07 00:22

Jesper Hedegaard skrev:
> "Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> news:4755d4b8$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jesper Hedegaard skrev:
>>> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
>>>
>>> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>>>
>> Hvorfor ikke? Hvad mener du?
>>
> Jeg skriver at en 6½'er faktisk findes som 1-cylindret - ikke kun som 2-
> eller 4-cylindret.
> Og det sku ikke undre mig om de første 6½'ere, der kom til verdenen, ikke
> osse var 1-stampere.
> Dengang som nu er det vel det teknisk set enkleste at bygge.
>
I sen-70'erne var den spanske Sanglas 750 den hidtil største
et-cylindrede motorcykel, så det er altså grænsen for hvad der tidligere
har været.
Personligt kan jeg umiddelbart ikke komme på 650ccm's en-stampere i
pre-jap' tid og netop mængden af 650'er-twins tyder på at 600 har været
grænsen for et-cylindrede og at der skulle to cylindre til at bære en
650'er :-/
Men det kan andre måske byde ind med?!

--
Armand.
(godt tilfreds med at qiuzz'en kan udvikle sig til slige debatter)

Jesper Hedegaard (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 05-12-07 00:34


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4755dfd8$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4755d4b8$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jesper Hedegaard skrev:
>>>> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
>>>>
>>>> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>>>>
>>> Hvorfor ikke? Hvad mener du?
>>>
>> Jeg skriver at en 6½'er faktisk findes som 1-cylindret - ikke kun som 2-
>> eller 4-cylindret.
>> Og det sku ikke undre mig om de første 6½'ere, der kom til verdenen, ikke
>> osse var 1-stampere.
>> Dengang som nu er det vel det teknisk set enkleste at bygge.
>>
> I sen-70'erne var den spanske Sanglas 750 den hidtil største et-cylindrede
> motorcykel, så det er altså grænsen for hvad der tidligere har været.
> Personligt kan jeg umiddelbart ikke komme på 650ccm's en-stampere i
> pre-jap' tid og netop mængden af 650'er-twins tyder på at 600 har været
> grænsen for et-cylindrede og at der skulle to cylindre til at bære en
> 650'er :-/
> Men det kan andre måske byde ind med?!
>
> --
> Armand.
> (godt tilfreds med at qiuzz'en kan udvikle sig til slige debatter)

Næhhh - præ-jap kan jeg ikke komme i tanke om nogen - men vi har da DR Big -
Suzuki's Off-Roader med en 850'er som 1-stamper.
Min tanke gik mere på at generelt set var de 1-cylindrede motorer mest
almindelige engang - fordi de er teknisk lettere at konstruere end
flercylindrede.
Men du har ret - 500 kubik er nok den mest almindelige (store) størrelse i
de år.
I øvrigt forbløffende, så mange år det varede før der begyndte at komme lidt
mere ydelse ud af de masliner. Men når man ser på teknikken dengang; f.eks.
karburatorer, der vist nærmest havde overløb i stedet for dyser og nåle.....

For et par år siden faldt jeg over en tysk side om en gal tysker, der havde
bygget Werner's (tysk MC-tegneserie, som i burde kende) træ-mc.
Men for at skille sig ud fra de andre kopier - og for at vinde et væddemål -
havde han konstrueret en 1-cylindret maskine selv.
Der indgik svjh en del stumper fra en traktor-motor i projektet - og jeg
mener den endte et pænt stykke ovdr 1½ liter !
Den fungerede faktisk - og havde en fornøjelig tomgang
Desværre har jeg ikke senere kunnet finde siden igen

Men han vandt væddemålet

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Armand (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-07 17:34

Jesper Hedegaard skrev:
> ......
> I øvrigt forbløffende, så mange år det varede før der begyndte at komme lidt
> mere ydelse ud af de masliner. Men når man ser på teknikken dengang; f.eks.
> karburatorer, der vist nærmest havde overløb i stedet for dyser og nåle.....
>
Også trafik-forholdene spillede ind: Dengang forekom der altså ikke de
samme velanlagte vejstrækninger som i dag, og 35 Hk rækker så rigeligt
til grusveje!
Af samme grund er bremserne også kun akkurat tilstrækkelige!

> For et par år siden faldt jeg over en tysk side om en gal tysker, der havde
> bygget Werner's (tysk MC-tegneserie, som i burde kende) træ-mc.
> Men for at skille sig ud fra de andre kopier - og for at vinde et væddemål -
> havde han konstrueret en 1-cylindret maskine selv.
> Der indgik svjh en del stumper fra en traktor-motor i projektet - og jeg
> mener den endte et pænt stykke ovdr 1½ liter !
> Den fungerede faktisk - og havde en fornøjelig tomgang
>
Dén har jeg oplevet i drift:
Det var under Hamburger Motorrad Tage og s.v.j.h. for tre år siden.
På 1. sal var der bar og bespisning samt et halvstort marked med brugte
motorcykler (beregnet for "die dumme Dänen"?), hvor dén stod presenteret
i et hjørne - På et tidspunkt blev den startet op: Lyden var
umiskendelig og tog man et vue over hallen vendte alles øjne i retning
af lyden hvorunder godt 90% var i bevægelse i samme retning

--
Armand.

Jens Meldgaard (07-12-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 07-12-07 00:34


"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse
news:4755e3cc$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4755dfd8$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jesper Hedegaard skrev:
>>> "Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4755d4b8$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Jesper Hedegaard skrev:

> For et par år siden faldt jeg over en tysk side om en gal tysker, der
> havde bygget Werner's (tysk MC-tegneserie, som i burde kende) træ-mc.
> Men for at skille sig ud fra de andre kopier - og for at vinde et
> væddemål - havde han konstrueret en 1-cylindret maskine selv.
> Der indgik svjh en del stumper fra en traktor-motor i projektet - og jeg
> mener den endte et pænt stykke ovdr 1½ liter !
> Den fungerede faktisk - og havde en fornøjelig tomgang
> Desværre har jeg ikke senere kunnet finde siden igen

Hej Jesper

Prøv : http://www.werner.de/ WEITER, så kultschmiede nederst til højre
og tredje "billede" så skulle den være der.
Jeg har vist også set en anden side om "træcyklen",
men kan ikke lige finde den.

mvh Jens
Sydals

>
> Men han vandt væddemålet
>
> --
> Jesper Hedegaard
>
> Suzuki Svage når vejret spiller
> Suzuki Jimny når det spilder
>



Ukendt (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-07 07:49

On Wed, 05 Dec 2007 00:21:44 +0100, Armand wrote:

> Personligt kan jeg umiddelbart ikke komme på 650ccm's en-stampere i
> pre-jap' tid og netop mængden af 650'er-twins tyder på at 600 har været
> grænsen for et-cylindrede og at der skulle to cylindre til at bære en
> 650'er :-/
> Men det kan andre måske byde ind med?!

500 cm³ har historisk været rigeligt repræsenteret som såvel 1 cylinder, og
twins, så dét er vel nærmest det accepterede "knækpunkt". Kun Triumph,
Douglas, og de seneste år (60er) Norton gjorde massivt noget ved de mindre
firetakts twins.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Michael Dahlberg (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-12-07 10:44


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4755dfd8$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4755d4b8$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jesper Hedegaard skrev:
>>>> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
>>>>
>>>> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>>>>
>>> Hvorfor ikke? Hvad mener du?
>>>
>> Jeg skriver at en 6½'er faktisk findes som 1-cylindret - ikke kun som 2-
>> eller 4-cylindret.
>> Og det sku ikke undre mig om de første 6½'ere, der kom til verdenen, ikke
>> osse var 1-stampere.
>> Dengang som nu er det vel det teknisk set enkleste at bygge.
>>
> I sen-70'erne var den spanske Sanglas 750 den hidtil største et-cylindrede
> motorcykel, så det er altså grænsen for hvad der tidligere har været.
> Personligt kan jeg umiddelbart ikke komme på 650ccm's en-stampere i
> pre-jap' tid og netop mængden af 650'er-twins tyder på at 600 har været
> grænsen for et-cylindrede og at der skulle to cylindre til at bære en
> 650'er :-/
> Men det kan andre måske byde ind med?!

Der er utallige 600 ccm en-gylindrede MC, men vistnok kun meget få 650ére.
Her er en af dem!
Panther 120 (1959-1966) 645 kubik enstamper.

venlig hilsen

Michael D

>



Armand (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-12-07 00:05

Jesper Hedegaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
>> sit navn!
>>
>> Oplæg til dagens spørgsmål:
>> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
>> cylindret design.
>>
> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>
Point (næsten) taken!

Sætningen er ment á som klassiker og de store klassiske et-cylindrede er
500'ere. Det er få der har været større og deraf er det 600ccm der har
været brugt - Vistnok lige indtil Savage'n!
650-twin'ene er helt anderledes tit brugt ligesom de firecylindrede - -
- - - - Men hvordan var det nu med den første firecylindrede?!

--
Armand.

Jesper Hedegaard (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 05-12-07 00:07


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4755dc09$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:475577bc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Og d. 4. skulle blive dagen hvor kalender-quizz'en endelig levede op til
>>> sit navn!
>>>
>>> Oplæg til dagens spørgsmål:
>>> 650ccm er en klassisk motorstørrelse som forekommer både i to og fire
>>> cylindret design.
>>>
>> "forekommer både i to og fire cylindret design".....
>> Det blir min Savage ked af at læse - så eksisterer den jo ikke
>>
> Point (næsten) taken!
>
> Sætningen er ment á som klassiker og de store klassiske et-cylindrede er
> 500'ere. Det er få der har været større og deraf er det 600ccm der har
> været brugt - Vistnok lige indtil Savage'n!
> 650-twin'ene er helt anderledes tit brugt ligesom de
> firecylindrede - - - - - - Men hvordan var det nu med den første
> firecylindrede?!
>
> --
> Armand.

Jamen det er lige nøjagtigt et godt spørgsmål.
Og det er vel derfor du stiller det
--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste