Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D80 og stranden
Fra : Wilstrup

Dato : 04-12-07 19:03

Med mit nye Nikon D80, som jeg er så glad for at jeg sover med
det om natten , vil jeg gerne til sommer have med på
stranden for at fotografer min familie og hunden når de
boltrer sig i sand og vand, MEN jeg er naturligvis bange for
at det skal lide skade fx ved at flyvesand eller blot sand i
al almindelighed (som ikke bemærkes) skulle komme ind i
kamerahuset og ødelægge det.
Er der nogle forholdsregler jeg kan tage for at undgå dette?
måske en slags indpakning af en slags -og nej, jeg har ikke
tænkt mig at tage undervandsbilleder eller at lægge det fra
mig på sandet.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-12-07 19:10

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags indpakning af en slags -og nej, jeg har ikke tænkt mig at tage
> undervandsbilleder eller at lægge det fra mig på sandet.

Du kan sætte et protection eller uv filter foran, så sker der ikke fronten
af glasset noget. Du kan også få hele overtræksposer til det fra f.eks.
Kata.. Og du kan også bare tage en stor frysepose, proppe kameraet derind,
og så sætte åbningen af posen fast om dit objektiv med en elastik.

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-07 21:15

Prøv også at se tråden "regnvejr og kamera"
En anelse længere nede...

mvh Tonni

Fra : Wilstrup

Dato : 07-12-07 17:07

"Tonni" <hauge*snabel*hardware*dryp*dk> skrev i meddelelsen
> Prøv også at se tråden "regnvejr og kamera"
> En anelse længere nede...

tak!

Fra : Wilstrup

Dato : 07-12-07 17:07

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i
meddelelsen news:47559851$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> tage en stor frysepose, proppe kameraet derind, og så sætte
> åbningen af posen fast om dit objektiv med en elastik.

1000 tak!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-12-07 00:45

Wilstrup wrote:
> [...]
> måske en slags indpakning af en slags -og nej, jeg har ikke
> tænkt mig at tage undervandsbilleder eller at lægge det fra

No worries!
Et D80 er langt mere rubust, end du tror.
Fyger der sand, så skærm det fra det. Lad være med at smide det sandet, så
er der ikke de store problemer.
Det kan ske,a t du blir nødt til at rense sensoren efter en tur på stranden,
hvis der er kommet lidt for meget skidt ind via fatningen, men det er heller
ikke noget større problem.
Tag og køb en sensorswap, rensevæske og pecpads. Der er nok til årevis brug.
Jeg skal lige finde linket på min anden computer i morgen.
Er det helt tosset vejr, hvor sandet fyger og regnen vælter ned, så pak
kameraet ind i en plastpose, så kun linsen kigger ud af posen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 07-12-07 17:06

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ned, så pak
> kameraet ind i en plastpose, så kun linsen kigger ud af

Mange tak!