Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket universal obj. til Canon
Fra : Vittrup

Dato : 04-12-07 08:02

Til mit EOS 350 søger jeg et godt objektiv til all round brug og til at tage
billeder af hifi udstyr med.

Jeg vil helst have noget i mellemområdet som en konkurrent til Canons 17-40
eller 17-85 og det skal helst være lysstærkt og prisen under ca. 5-6000,-

Hvad er det bedste bud efter jeres mening?

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Bjarne

Dato : 04-12-07 09:05

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote in message
> [...]
> 5-6000,-
>
> Hvad er det bedste bud efter jeres mening?

Jeg svarer lige inden du bliver sendt over i indkøb gruppen...

Jeg tror sagtens du kan finde en 17-40 til den pris, kig evt her:
www.ac-foto.com
Jeg købte mit der sammen med mit 5D og de er meget hjælpsomme.

mvh
Bjarne

Fra : PMH

Dato : 04-12-07 09:09

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5-6000,-
>
> Hvad er det bedste bud efter jeres mening?

Hej

Tag et kig på Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II .
Det er et rigtig fedt objektiv til små penge.
Det har 2.8 i hele området, og tegner rigtig skarpt.
Jeg har selv lige købt det, og jeg fortryder ikke et sekund..
Det kan købes for ca. 3200,- herhjemme.
http://www.photoshop.dk/Products/productinfo.aspx?productid=2783&MenuItemID=
Så har du også sparret lidt penge til julegaver..

PMH

Fra : Peter T.

Dato : 04-12-07 09:27

PMH udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tag et kig på Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II .

<http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/tamron_1750_28/index.htm>

Jeg købte min Tamron på baggrund af ovenstående anmeldelse + det løse rundt
omkring. Jeg er en glad bruger af det. :)

--
Peter T.

....og noget om havvindmøller.

Fra : Vittrup

Dato : 04-12-07 17:52

> [...]
> http://www.photoshop.dk/Products/productinfo.aspx?productid=2783&MenuItemID=
> Så har du også sparret lidt penge til julegaver..

Nogen idé om, hvordan det er i forhold til det tilsvarende Sigma...?

Søren

Fra : PMH

Dato : 04-12-07 18:01

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen idé om, hvordan det er i forhold til det tilsvarende Sigma...?
>
> Søren

Sigma er lidt dyrere, men i div. tests vinder Tamron.
Jeg ville gerne linke til disse tests, men jeg kan ikke
finde dem igen.
Jeg pløjede mange tests igennem inden jeg bestemte mig.
Til sidst var jeg ikke i tvivl om at det skulle være Tamron'en.
Ikke mindst pga. de anbefalinger jeg fik her, og på div.
foto forums.. .-)

PMH

Fra : Soren Pedersen

Dato : 05-12-07 12:42

PMH wrote:

> [...]
> Til sidst var jeg ikke i tvivl om at det skulle være Tamron'en.
> Ikke mindst pga. de anbefalinger jeg fik her, og på div.

Hvordan med støj fra fokusmotoren, og AF hastighed ?

Mvh
Søren

Fra : PMH

Dato : 05-12-07 17:14

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan med støj fra fokusmotoren, og AF hastighed ?
>
> Mvh
> Søren

Fokusmotoren siger lidt, men ikke noget der kan hidse
mig op..
Det er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere.
jeg har et fast Nikon 50mm f/1.8, og det siger vel
nogenlunde det samme.
Nogle syntes det larmer, andre hører det ikke..

AF hastigheden er overraskende hurtig efter min mening.

PMH

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-12-07 09:11

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvad er det bedste bud efter jeres mening?

At du spørger i gruppen dk.fritid.foto.indkoeb, hvor den slag spørgsmål
hører hjemme og du har bedst mulighed for relevante svar.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim

Dato : 04-12-07 16:40

Tamron 17 - 50 har jeg valgt til opgaven.

Kim