Thunderbird Trash er tom!?
Fra : Rainman

Dato : 04-12-07 11:55

Pludselig idag er min Trash folder tom. Hvordan kan det ske? Jeg har
ikke ændret mine settings, og har ikke vinget "Empty trash on exit" af i

Der er en række underbiblioteker i trash folderen som stadig er der, men
de mange tusinde slettede emails der lå i trash-bakken er tilsyneladende
væk. Jeg har selvfølgelig back-ups, men hvordan læser man lige en
partiel backup ind?

P.f.h.t. gode råd :)

Fra : Rainman

Dato : 04-12-07 12:00

Rainman wrote:
> [...]
> de mange tusinde slettede emails der lå i trash-bakken er tilsyneladende
> væk. Jeg har selvfølgelig back-ups, men hvordan læser man lige en

Alarmen afblæst! Det var en fejl-40 :)
Havde fået markeret at der kun skulle vises unread - hvilket er en
funktionalitet jeg ikke normalt bruger så det må være sket ved en fejl.

Fra : Holst

Dato : 04-12-07 12:09

Rainman wrote:

> [...]
> de mange tusinde slettede emails der lå i trash-bakken er tilsyneladende
> væk. Jeg har selvfølgelig back-ups, men hvordan læser man lige en

Det er da et underligt sted at gemme "vigtige" mails!

Men det er da dejligt at høre, du fandt en løsning.

Fra : Rainman

Dato : 04-12-07 12:32

Holst wrote:

> Det er da et underligt sted at gemme "vigtige" mails!
>
> Men det er da dejligt at høre, du fandt en løsning.
Ja og nej. Alle mails er principielt vigtige, og jeg gemmer ALTING pånær
det som klassificeres som junk. Med en desktop search kan man jo så
altid finde de mails man har brug for. Den eneste fare jeg ser ved at
bruge trash folderen er den teoretiske risiko for at trash blev markeret
til automatisk sletning ved exit.

Men at skulle arkivere alle mine mails ville tage alt for lang tid :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-12-07 13:34

Rainman wrote:

> Ja og nej. Alle mails er principielt vigtige, og jeg gemmer ALTING pånær
> det som klassificeres som junk. Med en desktop search kan man jo så

Jeg har en junk-folder til junk-mail.

Jesper Poulsen

Fra : Rainman

Dato : 04-12-07 14:04

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg har en junk-folder til junk-mail.

Det har jeg nu osse. Den tømmer jeg regelmæssigt 3. dag efter en hurtig
visuel kontrol af evt. fejlplacerede mails. Men når jeg har læst / taget
action på en ikke-junk email, så trykker jeg på delete hvorefter den
ryger i trash. Mne hvis der er en smartere / mere sikker løsning, hører
jeg da gerne det (blot gider jeg som nævnt ikke arkivere mine emails i
foldere da det er spild af tid).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-07 14:15

Den 04-12-07 14.03 skrev Rainman følgende:

> [...]
> visuel kontrol af evt. fejlplacerede mails. Men når jeg har læst / taget
> action på en ikke-junk email, så trykker jeg på delete hvorefter den

Vil det sige, at du også får opbevaret alle dine spammails i papirkurven?

Mne hvis der er en smartere / mere sikker løsning, hører
> jeg da gerne det (blot gider jeg som nævnt ikke arkivere mine emails i
> foldere da det er spild af tid).

Jeg fatter ikke, du tør. Der kunne fx være begrænsninger på papirkurvens
størrelse - hvad du så åbenbart er heldig, at der ikke er. Opret dog en
ny mappe, som du kan kalde "Læste mails" eller hvad du nu vil. Dels
løber du ikke nogen risiko ved at bruge papirkurven til noget, den ikke
er beregnet til, og dels undgår du at få gemt spammails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.