Lakering af potter kan det holde
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 03-12-07 19:28

Jadav alle!

Jeg skal have malet mine potter, de skal være sølvgrå.
Jeg har talt men en autolakerer, han mener at almindelig godt kan holde på
dem, men jeg er ikke helt sikker.

Hvad med:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1505617302&n=1226681408&pn=1707885695

Har nogen af jer erfaring med dette???

Hans Nikolajsen

Den lykkelige ejer af en:
Honda CBR 1000 SC24

Fra : news.cybersity.dk

Dato : 03-12-07 21:13

Hej .
Dret kommer vel an på hvilke potter der er tale om?
Jeg fik mine udstødningsdæksler lakeret sidste år med almindelig autolak,
for mine "skjold" bliver aldrig varmere end at man sagtens kan holde en hånd
på dem.
Som du kan se af nedenstående, er der i mit tilfælde tale om udstødningerne
på Honda CBR 1000
PS det holder fint endnu

John
Honda CBR 1000

Fra : hansnikolajsen@msn.c~

Dato : 03-12-07 22:59

On 3 Dec., 21:12, "news.cybersity.dk" <jsj.kanslet...@senius.dk>
wrote:
> [...]
> for mine "skjold" bliver aldrig varmere end at man sagtens kan holde en hånd

Hej John!

Min er som også en CBR 1000 (c:
Udstødningsdækslerne er der ingen problemer med, de skal bare males.
Potterne bliver jo noget varmere, så det er her jeg er lidt nervøs,
det vil jo være lidt surt at have givet penge for noget der skralder
af efter et par dage.
Forrørene er pakket inde under kåben og kan ikke ses, dem gør jeg ikke
noget ved!

--
Mvh.
Hans Nikolajsen

Den lykkelige ejer af en:
Honda CBR 1000 SC24

Fra : Dr. Enduro

Dato : 04-12-07 05:34

Det eneste jeg har prøvet er at slibe forrøret af med sandpapir og
stålbørste og så komme ovnlak på. Det holdt et par hundrede km, men var
jo heller ikke særlig grundigt gennemført. Måske er det noget andet,
hvis man sandblæser og bruger noget rigtig fint lak?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : news.cybersity.dk

Dato : 04-12-07 14:04

Hej igen
Jeg så godt at du er den lykkelige ejer af en CBR1000, men der er jo nogle
der har flere end én motorcykel, og på min egen CBR kan man overhovedet ikke
se ind til potterne, så det må være noget med rust?

Jeg forsøgte lige at spørge min mekaniker, han ved snart alting omkring, og
han mener ikke at spraymaling kan holde, selv om det er ovnlak, så bliver
selve udstødningsrørene så varme at det næsten er garanteret at det skaller
af. *citat slut*
Ellers har jeg sesværre ikke nogle råd