Godt nok nogle dyre hjelme
Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-12-07 14:05

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article365543.ece

"Motorcyklisterne i slutningen af tredverne er f.eks. villige til at
bruge 10.000 kroner på en god hjelm. De unge vil hellere bruge pengene
på selve maskinen, - siger han (Jesper Sølund, Rådet for Større
Færdselssikkerhed)"

Nu er jeg godt nok stadig små 10 år fra at være i slutningen af 30'erne,
men inflationen skal have lidt fart på før jeg vil synes det er ok at
fyre 10k af på en hjelm.

Fra : Ole Schultz

Dato : 03-12-07 14:59

On Mon, 03 Dec 2007 14:04:43 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er jeg godt nok stadig små 10 år fra at være i slutningen af 30'erne,
>men inflationen skal have lidt fart på før jeg vil synes det er ok at

Enig.

For et par år siden gav jeg 3.500 for min Schuberth Concept hos
forhandler. Sidste år købte jeg en Schuberth C2 fra www.louis.de til
2.750 kr. incl fragt.

Min grænse er 5.000 max.

mvh Ole

Fra : Bongo

Dato : 03-12-07 15:33

> For et par år siden gav jeg 3.500 for min Schuberth Concept hos
> forhandler. Sidste år købte jeg en Schuberth C2 fra www.louis.de til
> 2.750 kr. incl fragt.

Jeg kan kun komme i tanke om BMWs Sportintegral Carbon hvis jeg skal bruge
+10k. Er der andre?

Vh Bongo
Som selv har en ARAI til 4000kr og han er noget over 39.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 03-12-07 16:41

On Mon, 3 Dec 2007 15:32:40 +0100, "Bongo" <fake@fake.com> wrote:

>Jeg kan kun komme i tanke om BMWs Sportintegral Carbon hvis jeg skal bruge
>+10k. Er der andre?

Schuberth laver også S1 i carbon og den nærmer sig også, men når vist
ikke helt derop.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 03-12-07 15:43

Hej Robert,

Robert Eriksen wrote:
> [...]
>
> Nu er jeg godt nok stadig små 10 år fra at være i slutningen af 30'erne,
> men inflationen skal have lidt fart på før jeg vil synes det er ok at

Jeg har blæst små 12000 af på 2 hjelme, det er det nogle Schubert R1
incl. integreret intercom, så det er naturligvis ikke kun én hjelm eller
hjelme seperat :)

/Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-12-07 19:49

Robert Eriksen wrote:

> Nu er jeg godt nok stadig små 10 år fra at være i slutningen af 30'erne,
> men inflationen skal have lidt fart på før jeg vil synes det er ok at
> fyre 10k af på en hjelm.

Hmm. 39 år - SHOEI XR1000 til 3000,- - mest fordi forsikringen
financierede den. Den afløste en SHOEI DuoTec jeg købte for 3000,- da
jeg var ca. 29. Godt træk at hakke den i asfalten nu jeg alligevel
skulle af

--
vh
Torben