/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Motorcykeldødsfald skal undersøges"
Fra : Jens


Dato : 03-12-07 14:03



http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article365543.ece



Lyder spændende...

Gad vide hvor mange af ulykkerne der skyldes motorcyklisten ??

...eller om der er bilisterne eller andre, der har hovedansvaret.



I artiklen står der også:

"- Motorcyklisterne i slutningen af tredverne er f.eks. villige til at bruge
10.000 kroner på en god hjelm."



....Kan man få så dyre hjelme ??

..og er det helt normalt at MC´ister i slutningen af trediverne bruger sådan
en stor sum på en hjelm.



Jeg er selv 45 år og har købt en hjelm til 5000 kr., hvilket jeg fornemmede
var i den lidt dyre ende.



Har lidt en fornemmelse af at journalisten ikke er MC´ist, lige som mange af
dem der skriver om ulykkerne, heller ikke er MC´ister.



Jens



 
 
Thomas Makro (03-12-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 03-12-07 07:38

On Dec 3, 2:02 pm, "Jens" <snej03...@gmail.com> wrote:

> ..eller om der er bilisterne eller andre, der har hovedansvaret.
Ekstrabladets version er ret kort. I morges læste jeg i dagens
Berlingske, en noget længere artikel om emnet. Noget af det der blev
nævnt der, var at det især er de gamle nisser der endelig har fået
mulighed for at realisere drengedrømmen, der er indblandet i en del
uheld.

Det er vel ikke så overraskende, at manglende erfaring kan være
farligt. Kombineret med for mange kubik, bliver det endnu farligere.
Sidstnævnte gælder jo også for de helt unge.

Noget andet der nævnes i artiklen er, at nogle af de MC-relaterede tal
man har, stammer fra Nimbus-tiden!

Jeg syntes at Berlingskes artikel var ret god. Kan kun opfordre jer
andre til at læse den. Det mest negative var, at de havde fået oplyst
den sædvanlige "farten og kun farten er skyld i det hele" smøre fra
Vejdirektoratet. Men hvad kan man forvente fra en offentlig myndighed,
der sætter HiStar bokse fast på vognbaner...

Og så er det vist på tide at rose en politiker - det er vist ret
sjældent det sker her på DFM Jeg synes det er rigtig godt, at
Carina Christensen har iværksat en stor undersøgelse af hvad der er
årsagerne til uheldene.

> ...Kan man få så dyre hjelme ??
He, det er vist ikke sådan du skal forstå den formulering. Der menes
bare, at den pågældende gruppe er villige til at betale op til så
meget. Ikke at de absolut _vil_ betale så meget for hjælm.

> Jeg er selv 45 år og har købt en hjelm til 5000 kr., hvilket jeg fornemmede
> var i den lidt dyre ende.
Den må du straks smide ud og købe en ny Naarh, den kan du
formentlig godt være glad for. Selv kunne jeg ikke finde på at give
5000 kr for en hjælm.


--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

tp (03-12-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 03-12-07 16:50

Det er vel ikke så overraskende, at manglende erfaring kan være
farligt. Kombineret med for mange kubik, bliver det endnu farligere.
Sidstnævnte gælder jo også for de helt unge.


---

hov hov, husk at skelne mellem fordom og viden! For få år siden læste jeg
at en CBR600 var 3 gange så tit indblandet i uheld som en CBR1000 (den gamle
model). Sandsynligvis fordi sidstnævnte er mere touring agtig. så mange
kubik er ikke nødvendigvis lig flere uheld. tvævtimod er de små 6'ere ret
aggresive og nemme at køre for vildt.

det samme kan sikkert siges om en R1 kontra 1800ccm goldwing - uden at jeg
dog ved det


bøv (03-12-2007)
Kommentar
Fra : bøv


Dato : 03-12-07 17:51


"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:475425c9$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er vel ikke så overraskende, at manglende erfaring kan være
> farligt. Kombineret med for mange kubik, bliver det endnu farligere.
> Sidstnævnte gælder jo også for de helt unge.
>
>
> ---
>
> hov hov, husk at skelne mellem fordom og viden! For få år siden læste jeg
> at en CBR600 var 3 gange så tit indblandet i uheld som en CBR1000 (den
> gamle model).

Og for 30 år siden var Golden Retriver den hund der havde bidt
flest.....underligt ikke ?

Bøv



Bongo (03-12-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 03-12-07 17:55


> det samme kan sikkert siges om en R1 kontra 1800ccm goldwing - uden at
> jeg
> dog ved det

Jeg tror nu du har meget godt fat i det. Jeg har dog prøvet at hænge på en
GW der blev kørt temmelig rutineret. Det lå over min evne, nja, -lad os sige
på kanten af den. ;)

Vh Bongo TDM900


Ukendt (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-07 18:06


"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:6fff5e65-f99f-482b-9108-35ddf78d0449@d27g2000prf.googlegroups.com...
On Dec 3, 2:02 pm, "Jens" <snej03...@gmail.com> wrote:

> ..Noget af det der blev
>nævnt der, var at det især er de gamle nisser der endelig har fået
>mulighed for at realisere drengedrømmen, der er indblandet i en del
>uheld.

Denne udtalelse tenderer til diskrimination Tænk på, hvis du kører
ordentligt, bliver du selv en af dem engang !

Den væsentligste del af fordoblingen af antallet af MC'er de sidste 10 år,
tilskrives midaldrende mennesker, så kan kan det jo ikke undre at flertallet
af de øgede uheld skyldes midaldrende motorcyklister !!
Det behøver altså ikke have noget med manglende evner til at styre de mange
heste at gøre. Flere på MC betyder flere MC ulykker.
Forøvrigt, synes jeg at de fleste gråskæggede i gadebilledet på MC, kører
sofacykler og de har ikke specielt mange heste.

Det ser dog ud til at blive en udmærket undersøgelse.



Armand (04-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-12-07 21:28

Poul B-H skrev:
> "Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:6fff5e65-f99f-482b-9108-35ddf78d0449@d27g2000prf.googlegroups.com...
> On Dec 3, 2:02 pm, "Jens" <snej03...@gmail.com> wrote:
>
>> ..Noget af det der blev
>> nævnt der, var at det især er de gamle nisser der endelig har fået
>> mulighed for at realisere drengedrømmen, der er indblandet i en del
>> uheld.
>
> Den væsentligste del af fordoblingen af antallet af MC'er de sidste 10 år,
> tilskrives midaldrende mennesker, så kan kan det jo ikke undre at flertallet
> af de øgede uheld skyldes midaldrende motorcyklister !!
>
Og gad vide om der egentlig ikke også er et aldersmæssigt hul mellem 30
og 50-60 år :-/

> Det behøver altså ikke have noget med manglende evner til at styre de mange
> heste at gøre. Flere på MC betyder flere MC ulykker.
>
Og så er der lige den oversete statistiske kendsgerning:
År 1: 100 uheld - År 2: 50 uheld - År 3 100 uheld = En halvering i År 2;
men en fordobling i År 3!
Halveringen fylder ikke så meget i opfattelsen som fordoblinger gør :-|

--
Armand.
at en halvering det ene år efterfulgt af samme tal året efter igen giver
en fordobling

Michael Dahlberg (05-12-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-12-07 10:51


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4755b73e$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Poul B-H skrev:
>> "Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in message
>> news:6fff5e65-f99f-482b-9108-35ddf78d0449@d27g2000prf.googlegroups.com...
>> On Dec 3, 2:02 pm, "Jens" <snej03...@gmail.com> wrote:
>>
>>> ..Noget af det der blev
>>> nævnt der, var at det især er de gamle nisser der endelig har fået
>>> mulighed for at realisere drengedrømmen, der er indblandet i en del
>>> uheld.
>>
>> Den væsentligste del af fordoblingen af antallet af MC'er de sidste 10
>> år,
>> tilskrives midaldrende mennesker, så kan kan det jo ikke undre at
>> flertallet
>> af de øgede uheld skyldes midaldrende motorcyklister !!
> >
> Og gad vide om der egentlig ikke også er et aldersmæssigt hul mellem 30 og
> 50-60 år :-/
>
>> Det behøver altså ikke have noget med manglende evner til at styre de
>> mange
>> heste at gøre. Flere på MC betyder flere MC ulykker.
>>
> Og så er der lige den oversete statistiske kendsgerning:
> År 1: 100 uheld - År 2: 50 uheld - År 3 100 uheld = En halvering i År 2;
> men en fordobling i År 3!
> Halveringen fylder ikke så meget i opfattelsen som fordoblinger gør :-|
>
> --
> Armand.
> at en halvering det ene år efterfulgt af samme tal året efter igen giver
> en fordobling

Så må vi håbe, at vi aldrig kommer ud for et enkelt år med ekstremt lavt
ulykkesantal!
Det vil jo fuldstændig ødelægge næste års statistik!

Michael D
(Der godt kan se det tragik-komiske i brugen af statistik)



Nielsen (03-12-2007)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 03-12-07 18:10

> Har lidt en fornemmelse af at journalisten ikke er MC´ist, lige som mange
> af dem der skriver om ulykkerne, heller ikke er MC´ister.

Det er nu heller ikke mange jounalister, der skriver om politik, der er
medlem af Folketinget..!

/Ths.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste