Tyson fik tæsk :-))
Fra : pwh

Dato : 03-12-07 18:06

Og jeg roste tæven der gav ham dem

Vi mødte her til aften en løstgående hvid Schæfertæve
som ejeren ikke havde helt styr på, og som var i løbetid.
Ejerinden blev helt panisk da vi kom, jeg kunne dog berolige
hende med at Tyson jo var kastreret, og Angel en Tæve

Det gik så hverken værre eller bedre en at Tyson self lige skulle
prøve at krybe på blondinen, han glemmer at han er kastreret
hvis de er i løbetid
Så fik han ellers en omgang af den tæve så han farede væk,
jeg roste så hendes hund, og ejeren spurgte undrende hvorfor
jeg dog roste hende, fortalte hende så at det da er optimalt
at tæven kan holde hannerne væk efter min mening.
Jeg kunne mærke at det kom helt bag på hende at jeg roste hendes
hund for at banke min, det havde hun nok ikke oplevet før

Schæferen blev så lidt overmodig af det og skulle også lige fører
sig frem overfor Angel, det slap hun ikke helt så godt fra,
dog uden at der flød blod eller noget

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-12-07 22:03

> Og jeg roste tæven der gav ham dem

Ja, det er jo ikke sådan med de kastrerede handyr. De gør det, men
ved ikke hvorfor

> [...]
> Ejerinden blev helt panisk da vi kom, jeg kunne dog berolige
> hende med at Tyson jo var kastreret, og Angel en Tæve

Jeg kan godt forstå hun blev bange. Hun vidste jo ikke hvor stor
respekt dine hunde har for dig.

> [...]
> Jeg kunne mærke at det kom helt bag på hende at jeg roste hendes
> hund for at banke min, det havde hun nok ikke oplevet før

Stakkels Tyson, det var jo bare en refleks fra de gode gamle dage

> Schæferen blev så lidt overmodig af det og skulle også lige fører
> sig frem overfor Angel, det slap hun ikke helt så godt fra,
> dog uden at der flød blod eller noget

Næh, Angel er nok ikke lige til at bide skeer med. Asia var også
lidt barsk over for andre tæver, men der skete heldigvis aldrig
noget fordi hun altid var i snor.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 04-12-07 06:12

Tove Krieger, skrev:

> Jeg kan godt forstå hun blev bange. Hun vidste jo ikke hvor stor
> respekt dine hunde har for dig.

Hun var nok bange for at hendes tæve blev bedækket,
ikke at den kom i slagsmål, vi har mødt hinanden før
Forøvrigt en rigtig flot hund sådan en hvid Schæfer.

> Stakkels Tyson, det var jo bare en refleks fra de gode gamle dage

Det er faktisk begyndt at vågne lidt igen, han var også ved
at krybe på en Lab der ikke var i løbetid for nylig,
der fik han også på gummerne

> Næh, Angel er nok ikke lige til at bide skeer med. Asia var også
> lidt barsk over for andre tæver, men der skete heldigvis aldrig
> noget fordi hun altid var i snor.

Angel spiller aldrig op til andre hunde, men hun vender bestemt
ikke den anden kind til hvis de gør det mod hende
Har kun oplevet hun har sloges rigtigt en eneste gang,
det var også med en Schæfer.

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-12-07 20:06

Hej

> Det er faktisk begyndt at vågne lidt igen, han var også ved
> at krybe på en Lab der ikke var i løbetid for nylig,
> der fik han også på gummerne

I ta'r seriøst fejl, hvis I tror det er seksuelt betinget. Det er et forsøg
på dominans og intet andet.

Mvh. brian

Fra : pwh

Dato : 06-12-07 21:46

Brian Olesen, skrev:
> Hej

> I ta'r seriøst fejl, hvis I tror det er seksuelt betinget. Det er et
> forsøg på dominans og intet andet.
>
> Mvh. brian

Som kun bliver udløst når Tyson møder tæver i løbetid
og han ellers ikke udviser dominant adfærd.

Bob, bob bob,
Det er nok dig der er lidt på herrens mark
Og mig der kender min hund bedst.

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-12-07 21:58

> Som kun bliver udløst når Tyson møder tæver i løbetid
> og han ellers ikke udviser dominant adfærd.
>
> Bob, bob bob,
> Det er nok dig der er lidt på herrens mark
> Og mig der kender min hund bedst.

Det er tankevækkende, så mange løbske tæver den hund møder.

Mvh. Brian

Fra : pwh

Dato : 07-12-07 09:53

Brian Olesen, skrev:

> Det er tankevækkende, så mange løbske tæver den hund møder.

Hvad mener du :-?

Hvis det er en dårlig hentydning til at Tyson er dominerende er du
helt galt på den, andre hunde interrerserer ham faktisk ret lidt
i det hele taget. Han er førerfikseret så det ind imellem er en plage for mig,
så i hans verden er der næsten kun mig, Angel og katten, de andre er bare støj

Angel kan du med bedre ret kalde for dominerende, men det har jeg efter
bedste evne holdt nede, men helt kan jeg self ikke fjerne det

/Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-12-07 23:29

Brian Olesen wrote:

> Det er tankevækkende, så mange løbske tæver den hund møder.

Tjo men Tyson kommer givetvis nogle steder hvor der er mange hunde ...
Procentvis er det ikke sikkert at det er så mange endda

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : pwh

Dato : 08-12-07 07:33

Peter Lykkegaard, skrev:

> Tjo men Tyson kommer givetvis nogle steder hvor der er mange hunde ...
> Procentvis er det ikke sikkert at det er så mange endda

Det er trods alt de færreste der lufter deres løbske tæve uden snor,
så det er ikke særlig tit han har den fornøjelse

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-12-07 22:47

On Mon, 3 Dec 2007 18:06:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Ejerinden blev helt panisk da vi kom, jeg kunne dog berolige
>hende med at Tyson jo var kastreret, og Angel en Tæve

Og hvad i alverden tænker kone dog på?
En løbsk tæve holder man altså i snor!!!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-12-07 06:14

Leyna, skrev:

> Og hvad i alverden tænker kone dog på?
> En løbsk tæve holder man altså i snor!!!

I hvertilfælde når det er bælgmørkt og man går
hvor alle lufter deres hunde uden snor på.
Det kunne nu ellers have blevet nogle flotte hvalpe
hvis Tyson stadig var fertil

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-12-07 08:50

On Tue, 4 Dec 2007 06:14:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det kunne nu ellers have blevet nogle flotte hvalpe
>hvis Tyson stadig var fertil

Eller nogle mærkelige hvalpe, ligesom Oy!

Hvis man ikke ønsker hvalpe, så holder man sin løbske tæve i snor. Alt
andet er dybt uansvarligt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk