MS Windows
briani 27239
Backup i XP?
Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 16:06

Vi har gennem flere år brugt PowerQuest Drive Image 7 til
regelmæssigt at tage backup af drevet hvor styresystemet befinder
sig på. En af mine knægte har skiftet computer og jeg har
installeret Drive Image på maskinen. Efter genstart og når jeg
vil starte Drive Image fremkommer følgende fejl: Fatal fejl
HRESULT:0x8000FFF (E_unexpected) og så kan jeg ikke komme ind i
programmet. Jeg har prøvet at afinstallere programmet, men det
hjælper ikke med en geninstallation.
Nogen bud på hvad der laver denne fejl?
Alternativt hvis ingen bud der er, findes der et gratis program
der kan lave backuppet automatisk som Drive Image kan?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-07 17:17

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message
> [...]
> maskinen. Efter genstart og når jeg vil starte Drive Image fremkommer
> følgende fejl: Fatal fejl HRESULT:0x8000FFF (E_unexpected) og så kan jeg

Jeg vil gætte på disk-controlleren: Har den ny pc en SATA eller RAID-baseret
disk? Det kan Drive Image måske ikke finde ud af i dit tilfælde. Det kan
meget vel være hardware-specifik, dvs. enten på bundkort eller
chipsæt-niveau.
Dit software er jo lidt gammelt - Norton som købte PowerQuest i 2003 har
sidenhen udgivet deres applikation "Ghost" i version 12. Den koster 70$. Den
ku sikkert downloades i en trial for at se om den virkede. Det var
umiddelbart min første anbefaling da jeg ikke har noget bud på hvordan du
skal løse ovenstående, hvis det er hardware-relateret.

> Alternativt hvis ingen bud der er, findes der et gratis program der kan
> lave backuppet automatisk som Drive Image kan?

Nu fortæller du ikke hvordan eller hvad du har sat Drive Image til at gøre,
men der findes masser af værktøjer til at lave disk-images. Jeg har selv
brugt SelfImage - det virker fra Windows uden bootdisk eller noget, dvs. det
er meget nemt.at bruge.

mvh
///M

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 17:21

///M tastede:
> Jeg vil gætte på disk-controlleren: Har den ny pc en SATA eller
> RAID-baseret disk?

Øh det er ikke sata så meget ved jeg, det er en ældre PC.

> [...]
> har
> noget bud på hvordan du skal løse ovenstående, hvis det er

Den anden knægt har en sprit ny bærbar, der virker D.I perfekt.

> [...]
> disk-images. Jeg
> har selv brugt SelfImage - det virker fra Windows uden bootdisk

D I bruger vi til at tage backup af C drevet på vore maskiner, så
ved nedbrud kan computeren reddes ved at smide D I cd rommen i
drevet og boote op for at gendanne systemet. Backup jobs laves
automatisk en gang i ugen.

Fra : Ole C

Dato : 03-12-07 17:21

Henning Lund skrev blandt andet:

> [...]
> Alternativt hvis ingen bud der er, findes der et gratis program
> der kan lave backuppet automatisk som Drive Image kan?

Acronis True Image kunne være et bud.

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 17:29

Ole C tastede:

> Acronis True Image kunne være et bud.

Gratis?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-12-07 17:47

Henning Lund skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Gratis?

Næh - men hvorfor ikke betale et par kroner, så udvikleren får
lyst til at lave et smaddergodt program endnu bedre ?

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 18:37

Jan Vestergaard tastede:

> Næh - men hvorfor ikke betale et par kroner, så udvikleren får
> lyst til at lave et smaddergodt program endnu bedre ?

Jow men det er trals at give penge for noget som måske ikke
fungerer.

Fra : Ole C

Dato : 03-12-07 18:43

Henning Lund skrev blandt andet:

> Jow men det er trals at give penge for noget som måske ikke
> fungerer.

Så er det jo godt at nogen fandt på at man kan prøve programmet før man
bruger penge på det.
http://eu.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 19:19

Ole C tastede:

> Så er det jo godt at nogen fandt på at man kan prøve programmet
> før
> man bruger penge på det.
> http://eu.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/

Bruger du programet? Jeg spørger fordi jeg vil gerne vide om der
bootes op fra en cd hvorefter man så kan lægge imaget ind?
Mit engelske er ikke så fint i kanten.

Fra : Hans

Dato : 03-12-07 19:54

Henning Lund wrote:
> Ole C tastede:

> Bruger du programet? Jeg spørger fordi jeg vil gerne vide om der
> bootes op fra en cd hvorefter man så kan lægge imaget ind?
> Mit engelske er ikke så fint i kanten.

Det er ikke nødvendigt med boot cd'en, med mindre at imaget skal indlæses på
en ny harddisk, og ydermere kan en systembackup foretages fra et kørende
system, uden genstart eller andre fiksfakserier.

Imagefilerne kan lagres og læses fra såvel interne- som eksterne medier,
samt over netværk.

Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-07 21:17

Hans tastede:

> [...]
> fra et kørende system, uden genstart eller andre fiksfakserier.
>
> Imagefilerne kan lagres og læses fra såvel interne- som

I Drive Image bootes der op på en cd rom hvis systemet er totalt
smadret, derved kan man lægge imaget der er placeret på en anden
disk ind, og man er kørende igen, det er sådan jeg helst vil have
det til at virke, så kan man altid få liv i en totalt smadret
computer(styresystem)

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 03-12-07 22:00

> [...]
> er kørende igen, det er sådan jeg helst vil have det til at virke, så kan
> man altid få liv i en totalt smadret computer(styresystem)
Ja, Acronis kan lave en boot-CD, og du kan læse imagefilerne f.eks. fra en
USB harddisk, hvis din Windows er totalskadet. Det er et glimrende program.

Mvh. Jørgen.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-12-07 19:29

Jørgen Christensen tastede:

> Ja, Acronis kan lave en boot-CD, og du kan læse imagefilerne
> f.eks.
> fra en USB harddisk, hvis din Windows er totalskadet. Det er et
> glimrende program.

Ok så fungerer den på samme måde som Drive Image, jeg må hellere
teste om maskinen vi køre med den.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-12-07 13:40

Henning Lund tastede:

> Ok så fungerer den på samme måde som Drive Image, jeg må
> hellere
> teste om maskinen vi køre med den.

Og det ville programmet, der er en ting jeg mangler, kan der ikke
laves 2 backup ifald det ene ikke fungerer? I D.I satte jeg den
til at lave 2 imager inden den overskrev den første der var
lavet, på den måde var der automatisk 2 stk at vælge mellem.
Nogle andre fif til opsætningen af programmet?
Jeg har sat den til miderste indstilling der hvor der spørges om
backup metoden under task, så vidt jeg kan stave mig frem til, er
det bare filændringer der skrives i backuppet ift. den fulde
backup jeg lavede først.

Fra : Rado

Dato : 05-12-07 14:20

On Wed, 5 Dec 2007 13:40:08 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Henning Lund tastede:

>Og det ville programmet, der er en ting jeg mangler, kan der ikke
>laves 2 backup ifald det ene ikke fungerer?

Det kan Workstation udgaven i alt fald. Her vælger man bare et andet
filnavn for nr. 2, eller lægger den i en anden mappe. Kan man ikke
også det med Home udgaven?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Henning Lund

Dato : 05-12-07 15:09

Rado tastede:

> [...]
> andet
> filnavn for nr. 2, eller lægger den i en anden mappe. Kan man

Syn´s jeg ikke at kunne finde under det automatiske backup job.
Hvad med når/hvis man skal gendanne efter totalt nedbrud, bruger
i en boot cd eller hvad bruger i?

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-12-07 15:56

> Hvad med når/hvis man skal gendanne efter totalt nedbrud, bruger
> i en boot cd eller hvad bruger i?
Jeg har for at teste programmet prøvet at formatere min harddisk, brugt
boot-CD og hentet imagefiler fra USB.
Jeg var også lidt spændt, men det virkede. Jeg havde godt nok sikret mig med
en ekstra harddisk for alle eventualiteters skyld.

Mvh. Jørgen.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-12-07 16:56

> [...]

> sikret
> mig med en ekstra harddisk for alle eventualiteters skyld.

Ok jeg lavede en boot cd inde i programmet, men jeg kan se der er
en anden måde hvor man under opstart kan trykke en F tast, og
derved starte et eller andet op, jeg har ikke kigget nærmere på
det.

Fra : Rado

Dato : 06-12-07 09:28

On Wed, 5 Dec 2007 15:08:53 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Rado tastede:

>Syn´s jeg ikke at kunne finde under det automatiske backup job.

Det var også manuelt jeg tænkte på her.

Men det kan gøres under "Tasks" i Workstation udgaven, ved at vælge to
"One time only" tasks med forskellige filnavne, der så køres på
forskellige tidspunkter, f.ex. kl. 4.00 og kl 4.30, afhængig af hvor
længe en backup tager.

Er der iøvrigt ikke mulighed for verify af image efter det er lavet, i
Home udgaven? I så fald burde det vel næppe være nødvendigt med en
ekstra backup.

I Workstation kan man lave verify både efter image er lavet og efter
det er kørt ind på disken igen. Så er man sikker på at alt er 100% OK.

Fra : Ole C

Dato : 03-12-07 22:12

Henning Lund skrev blandt andet:

> Bruger du programet? Jeg spørger fordi jeg vil gerne vide om der
> bootes op fra en cd hvorefter man så kan lægge imaget ind?
> Mit engelske er ikke så fint i kanten.

Jeg ser at andre har givet dig gode svar - og ja, jeg er en tilfreds
bruger af en lidt ældre og ikke helt så fyldig (!) version - 8.

--
vh
Ole C