Erfaring med at få fjernet en nyre?
Fra : BA

Dato : 02-12-07 20:31

Er der nogen der, der har erfaring med at få fjernet en nyre, og kender evt
interessesider.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Else Holm

Dato : 03-12-07 11:27

BA wrote:
> Er der nogen der, der har erfaring med at få fjernet en nyre,
> og kender evt interessesider.

Du kan læse noget om det på
http://www.nyreforeningen.dk/tran.php?catagory_id=8

og nyreforeningen har også en brochure rettet mod donorer
http://www.nyreforeningen.dk/upload/pdf/donorfolder.pdf

Der kan læses mere f. eks. her
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200694.htm
hvor en anden stiller spørgsmål i forbindelse med en evt.
donation - eller her
http://www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=566&CID=48&p=3

Både donor og modtager er gennem mange undersøgelser både af
hensyn til fysikken og forligeligheden men også psyken i form af
nogle samtaler for at være sikker på, at det er donors eget valg,
og at både donor og vedkommendes familie er kendt med de
eventuelle konsekvenser, der kan være forbundet med operationen.

Endelig kan jeg fortælle om en donor, der fik at vide, at
vedkommende skulle tabe sig 20 kg., før lægerne ville operere -
og da de 20 kg. i løbet af få måneder var væk, blev operationen
genemført med held for både donor og modtager!

--
Else

Fra : BA

Dato : 03-12-07 14:46

Tak for de oplysninger.
Det jeg mest har brug for lige nu, er at høre/læse noget om, hvordan andre
har haft det efter operationen. Småproblemer gode råd osv. Jeg har 'bare'
fået fjernet nyren pga en tumor, men alt skulle være væk nu, men jeg synes
der er 100 andre følgevirkninger, selvom jeg var i god form før operationen.

VHBA

Fra : Else Holm

Dato : 04-12-07 19:43

BA wrote:
> [...]
> men alt skulle være væk nu, men jeg synes der er 100 andre
> følgevirkninger, selvom jeg var i god form før operationen.

Jeg kan foreslå dig at kontakte nyreforeningen for at høre, om de
har nogle erfaringer at trække på - eller måske det hospital,
hvor du fik fjernet nyren - der findes øjensynligt ikke megen
information om donorerne - formentlig et tegn på, at der kun i
sjældne tilfælde er utilsigtede følgevirkninger.

--
Else

Fra : Lyrik

Dato : 06-12-07 00:48

Den 03.12.2007 kl. 14:46 skrev BA <paogbaKANIN@mail.dk>:

......... men jeg
> synes
> der er 100 andre følgevirkninger, selvom jeg var i god form før
> operationen.
Da offentligheden kun har hørt solstrålehistorier om hvor godt man kan
klare sig med én nyre, kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre om
bagsiden af medaljen. Fortæl venligst om de "100 følgevirkninger" eller
lidt mindre kan også gøre det.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.