MS Windows
briani 27239
Windows installer (XP home)
Fra : emj

Dato : 02-12-07 16:42

Jeg har mistet min "windows installer" eller den er ikke "korrekt
installeret"
Det betyder at jeg ikke kan reparere eller geninstallere programmer.
Hvad gør jeg ved det?

Hilsen emj

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-12-07 16:50

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Jeg har mistet min "windows installer" eller den er ikke "korrekt
> installeret"
> Det betyder at jeg ikke kan reparere eller geninstallere programmer.
> Hvad gør jeg ved det?

Kan du installere den ? -nej den kræver naturligvis ikke sigselv for at
installere :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&displaylang=da

http://tinyurl.com/26hp3w

Fra : emj

Dato : 02-12-07 17:51

Sune Storgaard skrev:

>Kan du installere den ?

Nej, jeg kan tilsyneladende slet ikke hente den fil

Hilsen emj

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-12-07 18:58

> Nej, jeg kan tilsyneladende slet ikke hente den fil

Mystisk, windows installer skal ikke bruges til at hente filen, noget tyder
på der er noget mere alvorligt galt.

Hvad med at hente filen ned på anden vis og køre den fra usb pen eller lign
?

Fra : emj

Dato : 02-12-07 19:46

Sune Storgaard skrev:

>Mystisk, windows installer skal ikke bruges til at hente filen, noget tyder
>på der er noget mere alvorligt galt.
Ja, uden tvivl.
Jeg kan ikke hente filer af nogen art. Ikke engang downloade et foto
Jeg kan ikke slette et program eller installere.
Jeg har ryddet for kraftigt op i fejlsikret tilstand og det skulle jeg
ikke have gjort.

Fejlmelding kan eksempelvis se således ud:
Fejl 1406. Kunne ikke skrive værdi til nøgle

....software\microsoft\windows\cirrent version\installer\improgress

>Hvad med at hente filen ned på anden vis og køre den fra usb pen eller lign
Nytter næppe.

Hilsen emj

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-12-07 19:52

> [...]
> Jeg kan ikke slette et program eller installere.
> Jeg har ryddet for kraftigt op i fejlsikret tilstand og det skulle jeg

Der har du nok fat i noget af det rigtige :)

Måske systemgendannelse kan være en nem løsning, ellers ville jeg prøve en
repair install
-hvis du da ikke kan undo de ting du lavede i fejlsikret tilstand.

Fra : emj

Dato : 02-12-07 21:20

Sune Storgaard skrev:

>Måske systemgendannelse kan være en nem løsning

Er prøvet, men virker ikke mere.

> ellers ville jeg prøve en
>repair install
Jeg har kørt en SFC /scannow uden at det gav noget.
Jeg kan ikke få lov til at køre en "repair install".
Formodentlig fordi min XPwindowsskive er oldgammel og fra før XP1 og
XP2

>-hvis du da ikke kan undo de ting du lavede i fejlsikret tilstand.
Jamen du godeste da mand, det tror jeg faktisk at jeg kan. Jeg prøver,
så kan du krydse fingre for mig imens

Hilsen emj

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-12-07 21:36

> Jeg har kørt en SFC /scannow uden at det gav noget.
> Jeg kan ikke få lov til at køre en "repair install".
> Formodentlig fordi min XPwindowsskive er oldgammel og fra før XP1 og
> XP2

Så slipstream en SP2 ind på den og du er kørende.

> Jamen du godeste da mand, det tror jeg faktisk at jeg kan. Jeg prøver,
> så kan du krydse fingre for mig imens

Held &lykke

Fra : emj

Dato : 02-12-07 22:02

Sune Storgaard skrev:

Bingo
Nu virker det meste igen.
Tusind tak for hjælpen.

>Så slipstream en SP2 ind på den og du er kørende.

Det har jeg forsøgt, men kan ikke finde ud af at lave en sådan cd. Det
er altså ikke noget for gamle koner på 65 at lege med. Det er ikke
lykkes for mig at finde en dansk beskrivelse i punktform og engelsk er
jeg ikke ret god til.

Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-12-07 22:22

On Sun, 02 Dec 2007 22:01:59 +0100, emj wrote:

> Det har jeg forsøgt, men kan ikke finde ud af at lave en sådan cd. Det
> er altså ikke noget for gamle koner på 65 at lege med.

Åhr, hold op med det krukkeri! du er frisk som en teenager.

> Det er ikke lykkes for mig at finde en dansk beskrivelse i punktform

Kan nogle af disse mon hjælpe?

http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm

> og engelsk er jeg ikke ret god til.

Det er ikke slemt. Slipstream hedder slipstream, og sådan er det hele vejen
igennem

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 03-12-07 10:01

Peter Loumann skrev:

>Åhr, hold op med det krukkeri! du er frisk som en teenager.

Nå så det tror du? )
Jeg er i alle tilfælde så frisk, at jeg gik død, da jeg slukkede min
PC. Den nægtede at starte og der var kun den hårde vej. Formattere
drev C og lave en fin ren XP installation. Helt fra bunden med en
oldgammel XP. Heldigvis havde jeg en sp2 skive, så jeg kun skulle
hente et par års opdatering. Så er det at man er glad for at have sin
Forteagent på et andet drev, så man ikke er hel uden kontakt til
omverden, indtil det hele igen ligner sig selv.
Jeg HAVDE ikke nogen slipstreem.
Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at få en, så jeg vil teste dine
links. Tak for dem.

Hilsen emj

Fra : Radioamatør

Dato : 03-12-07 10:55

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse news:ktg7l391ogt5f08mmuj1evmc3f6t7238a9@4ax.com...

> Jeg HAVDE ikke nogen slipstreem.
> Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at få en, så jeg vil teste dine
> links. Tak for dem.
>
> Hilsen emj

Jeg har lavet en vejledning til dig her, med Nero v.7

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/MineWeb/winxp/nero.html

Mvh, Poul.

Fra : emj

Dato : 03-12-07 12:33

Radioamatør skrev:

>Jeg har lavet en vejledning til dig her, med Nero v.7
>
>http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/MineWeb/winxp/nero.html

Hvor er du da bare en skat
Jeg er i gang med at udskrive brugsanvisningen og jeg tror, jeg kan
fixe en cd.

Lige nu skal jweg dog først have geninstalleret mine programmer
Hilsen emj

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-12-07 19:37

> [...]
> installeret"
> Det betyder at jeg ikke kan reparere eller geninstallere programmer.

Prøv dette link - her skulle være hjælp at hente.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&displaylang=da

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 02-12-07 19:41

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv dette link - her skulle være hjælp at hente.

> [...]
Nå, for pokker - jeg overså, at Sune Storgaard havde henvist til samme
websted ---
so sorry

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : emj

Dato : 02-12-07 19:47

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

>Prøv dette link - her skulle være hjælp at hente.
>
>http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&displaylang=da

Ja, teoretisk

Hilsen emj