Hjælp, ingen LAN
Fra : Jim

Dato : 02-12-07 15:24

Hej NG,

Der r sjældent jeg r nødt til at spørge om hjælp her, men d plejer at
hjælpe.

Jeg har en Linksys WRT54G router, med 4 comp's på, 2 med xp, 2 med vista.

Jeg ka simpelthen ik få lov at oprette LAN mellem nogle af dem, de 2 vista
kan finde hinanden i netværk, men selv efter at jeg har delt filer, og vil
ha adgang til dem fra den anden computer, siger den bare at jeg ik har
adgang til denne netværks resource & kontakt system admin, da d oxo r mig,
hjælper d sidste mig jo ikke.. Hvad har jeg gjort galt ??

Håber nogen her ka hjælpe

På forhand takker

Fra : Jønne Paulsen

Dato : 04-02-08 10:36

Tja - til at starte med: Et de på samme arbejdsgruppe (plejer gerne at
drille lidt)
Desuden skal du have passwords på dine brugere, ellers nægter vista.
Og så gør det det uhyre meget nemmere hvis du opretter den samme bruger på
alle maskinerne
Desuden har jeg selv siddet med en XP der ikke kan se mine shares på Vista,
fandt så ud af at Vista gerne vil konfigureres til at være et sikkert
netværk

Jønne

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 04-02-08 12:51

On Sun, 2 Dec 2007 15:24:10 +0100, "Jim" <migselv_6@hotmail.com>
wrote:
>Jeg har en Linksys WRT54G router, med 4 comp's på, 2 med xp, 2 med vista.
>Jeg ka simpelthen ik få lov at oprette LAN mellem nogle af dem,
Først en elementær test.
Kan computerne pinge hinanden med deres IP adresser?
Kan de pinge hinanden med deres navne?

Hvis det sidste er tilfældet så kan enhver PC se de andre.
Prøv:
Start, Kør, \\pcnavnet
så skal du se den anden PC, og der er ingen problemer.

Du kan også prøve:
Start, Kør, cmd, nbtstat -c
så får du vist alle de andre maskiner på nettet og så er nettet i
orden.

Erik Helmer Nielsen