mærklige tegn i mail og news
Fra : Fl. Baumann

Dato : 02-12-07 20:25

lige pludselig er "æ" "ø" "å" osv. tegnene i mail og news begyndt
at blive forvanskede.

hvor i min opsætning er den gået gal?

Vista / Windows mail

--
Fl. Baumann

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-12-07 20:31

Fl. Baumann wrote:
> lige pludselig er "æ" "ø" "å" osv. tegnene i mail og news begyndt
> at blive forvanskede.

Hvordan ser de ud når du ser dem?

> hvor i min opsætning er den gået gal?

Det kan være fordi at der er anvendt Quoted Printable. Det kan hverken
Windows Mail eller OE håndtere.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 02-12-07 20:48

Fl. Baumann skrev blandt andet:

> lige pludselig er "æ" "ø" "å" osv. tegnene i mail og news begyndt
> at blive forvanskede.
>
> hvor i min opsætning er den gået gal?
>
> Vista / Windows mail

Kender ikke Windows Mail, men såfremt den ligner Outlook Express:
Funktioner>Indstillinger>Læsning>Internationale indstillinger...
Se efter at der ikke er markering ud for: Brug standardtegnsættet til
alle indgående meddelelser

--
vh
Ole C

Fra : Fl. Baumann

Dato : 02-12-07 20:54

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen :

> [...]
> indstillinger...
> Se efter at der ikke er markering ud for: Brug
> standardtegnsættet til alle indgående meddelelser

Se det troede jeg også, og forøvrigt ligner funktionerne til
forveksling dem i OE.

Det ER den indstilling jeg bruger, som du nævner, og hele
balladen kom ud af det blå!

Weird!

--
Fl. Baumann

Fra : Ole C

Dato : 02-12-07 21:44

> [...]

> forveksling dem i OE.
>
> Det ER den indstilling jeg bruger, som du nævner, og hele

Nåe, - ud af det blå er problemet næppe kommet, men hvis du modtager en
mail fra nogen der ikke har sat deres mailprogram til at medsende
information om tegnsæt, så kan den slags ske - og hvis der er markering
udfor: Brug standardtegnsættet til alle indgående meddelelser, så sker
det helt sikkert hvis mail'en er i Unicode.

--
vh
Ole C

Fra : Carl Drud

Dato : 08-12-07 21:44

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> writes:

> Nåe, - ud af det blå er problemet næppe kommet, men hvis du modtager
> en mail fra nogen der ikke har sat deres mailprogram til at medsende
> information om tegnsæt, så kan den slags ske

Og mange af dem der ikke medsender denne info er OE brugere. Jeg ser dog
at du har angivet tegnsæt.

--
Carl

Fra : Ole C

Dato : 09-12-07 01:57

Carl Drud skrev blandt andet:

> Og mange af dem der ikke medsender denne info er OE brugere. Jeg ser
> dog at du har angivet tegnsæt.

Desværre gælder det vist OE's standardopsætning .
På et tidspunkt blev der i Outlook Express gruppen jævnligt linket til
en dansk side, hvor man kunne lære at sætte OE korrekt op, men jeg
husker desværre ikke linket - og det er heller ikke lykkedes for mig at
finde siden via Google.

--
vh
Ole C