Forsikringspriser totalt ublu?
Fra : tp

Dato : 01-12-07 23:27

Tjek lige denne artikel

http://www.fdm.dk/public/nyheder/mc/mcnyheder/2007/Mange+motorcykler.htm

Især:
I 1996, hvor der kørte 55.562 motorcykler på de danske veje, udbetaltes 58,4
mio. kr. i motorcykel-skadeerstatning. I 2005 udbetalte forsikringerne 66,0
mio. kr. til de 105.259 indregistrerede motorcykler.

Altså er forsikringernes årlige udgift for at forsikre en motorcykel over ti
år faldet fra 1051 kr. til 627 kr. pr. motorcykel.

Dvs, at i gennemsnit koster det forsikringeselskaberne 627kr om året i
skader for en mc forsikring?!?!?! Kan det virkeligt passe. Jeg giver kun
800 i ansvar på den ene og 2500 i kasko for den anden, så jeg betaler ikke
specielt meget, men jeg ved at andre betaler en del mere, så det ligner en
rigtig god fortjeneste...

Mvh TP
R1100RS + CBR1K

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-12-07 08:28

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielt meget, men jeg ved at andre betaler en del mere, så det ligner en

Nu er der jo meget mere end skader der skal betales med din præmie.
Husk lige på, at alle de ansatte i selskabet skal have løn og timelønnen er
steget meget de sidste 10 år. Der skal betales husleje og der skal betales
udbytte til aktionærerne. Og så er der sikkert også kommet nogle afgifter,
der er lagt oveni.
Hilsen Matthias

Fra : m0rt3n

Dato : 02-12-07 09:25

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der jo meget mere end skader der skal betales med din præmie.

ja det er meget rigtigt. Nu er jeg selv i Lærernes Brandforsikring, og der
skal man jo også betale til fede lejligheder i København, så eksempelvis
formanden for Danmarks Lærerforening kan inlogere sin familie stort set
gratis midt i byen. Det blev godt nok stoppet sidste år, men det siger noget
om pamperi og at forsikringsselskaberne har for mange penge.
-m0rt3n xt125

Fra : tp

Dato : 02-12-07 10:56

----
> [...]
> er steget meget de sidste 10 år. Der skal betales husleje og der skal
> betales udbytte til aktionærerne. Og så er der sikkert også kommet nogle

ok, men hvis vi siger at folk betaler 4000 i snit (skud i tågen..) så er der
3300 i profit per kunde per år. Det er NOGET mere end andre virksomheder
regner med i administration skulle jeg hilse at sige!

Fra : MKS - 74

Dato : 02-12-07 11:21

On Sun, 2 Dec 2007 10:56:19 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>ok, men hvis vi siger at folk betaler 4000 i snit (skud i tågen..) så er der
>3300 i profit per kunde per år. Det er NOGET mere end andre virksomheder
>regner med i administration skulle jeg hilse at sige!

Problemet er jo i høj grad, at forsikringsselskaberne ikke ønsker at
fremlægge hverken detaljerede tal eller blot mere generelle overslag
for div udgifter/indtægter, så enhver kan danne sig et indtryk af
rimeligheden i deres præmier. Oftest sker dette under påskud af
"konkurrencehensyn" (*host* - BS - *host*), men derimod gerne udtaler
sig i meget vidtløftige vendinger om at "konkurrencen er så stor i
motorkøretøjsforsikringssegmentet at overpriser ikke forekommer" og at
de "derfor ikke tjener meget på netop dette segment", men nogen dok.
for disse postulater ser vi aldrig. Det er iøvrigt korrekt, at der er
statsafgift på motorkøretøjsforsikringer:

<snippet fra Fairs HP>

"Der opkræves statsafgift for motorkøretøjer, dvs. bil-, motorcykel-,
EU knallert- og knallertforsikringer, og der afregnes direkte til
statskassen. Statsafgiften er indregnet som en del af den pris, du får
oplyst inden andre afgifter og bidrag, og kan sammenlignes med momsen,
som findes på alle andre varer og tjenesteydelser. Den fremgår derfor
ikke særskilt af nogen forsikringspapirer eller opstillinger.

Statsafgiften udgør 30% af ansvarsdelen for den pris, du får oplyst
inden andre afgifter og bidrag på din bil- eller
motorcykelforsikring."

Så kan man jo overveje denne posts signifikans i det samlede
billede...

Om der er rimelighed i forsikringspræmierne eller ej, er jo noget
svært at afgøre, sålænge selskaberne tilsyneladende har en interesse i
at bevare den uigennemskuelighed der gennemsyrer markedet....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Hekto

Dato : 02-12-07 14:51

On Sun, 02 Dec 2007 11:20:52 +0100, MKS - 74 wrote:

> Om der er rimelighed i forsikringspræmierne eller ej, er jo noget svært
> at afgøre, sålænge selskaberne tilsyneladende har en interesse i at
> bevare den uigennemskuelighed der gennemsyrer markedet....

Så deraf kan man jo nææææsten konkludere at der ikke er rimelighed i
forsikringspræmierne.
Der er penge i forsikring, især i finansielle transaktioner med alle de
mange penge der indbetales - herunder selvfølgelig også pensioner.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Ducato 900SSie

Fra : Ole

Dato : 02-12-07 18:41

tp wrote:
> [...]
> betaler ikke specielt meget, men jeg ved at andre betaler en del mere,
> så det ligner en rigtig god fortjeneste...

Betaler 700-900 pr år, 12 måneder, kun ansvar!
Var 5000 med fuld kasko, 9 mdr.

Det er ok.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Thore Jensen

Dato : 05-12-07 23:42

tp skrev:

> så det ligner en rigtig god fortjeneste...

hmm muligvis, men..

Personligt tror jeg ikke at jeg har været nogen gave for
forsikringsselskaberne..

2003 fik stjålet min MC, fik 56000 udbetalt i erstatning. Mens jeg havde
den nåede jeg at indbetale knap 12000 over 3 år..

2005, jeg styrtede på motorvejen,pga. punktering på forhjulet min
nuværende mc. Den blev genopbygget for godt 90160,84 kr.
Til dato jeg har betalt knap ca 24000 i forsikring på den over 4 år..

så der står 146-40 i min favør, og det endda uden at jeg har handlet
uansvarligt..

Men jo, der bliver virkeligt taget godt ved fra nogle selskaber og især
overfor de unge MC-ister..

Thore

Fra : Anders Majland

Dato : 06-12-07 09:13

> Personligt tror jeg ikke at jeg har været nogen gave for
> forsikringsselskaberne..
> så der står 146-40 i min favør, og det endda uden at jeg har handlet
> uansvarligt..

Grim statistik ... Men holder dig på hjulene de næste 25år uden skader og du
skal nok nå at indhente det ...

Sidse (eller forrige) år diskuterede jeg rabat med GF (et af de selskabers
hvis formål er at løbe rundt - ikke at generere overskud). Hun fortalte at
mc forsikringen ikke var nogen god forretning for dem, og det kan man stå
tro på eller lade være. Men deres præmier ligger for mig i den pæne ende af
markedet.

/A