Evertech Extern 3.5´´ S-ATA/IDE HDD med LA~
Fra : Bjarne Bak - 8270

Dato : 01-12-07 05:54

Jeg så på Nierle's webshop at en køber har afgivet en fin bedømmelse
af ovennævnte og har derfor lige købt mig sådan en selv. MEN, jeg kan
ikke få den til at blive vist på mit LAN. Det skulle være så nemt, men
for mig faktisk ikke ligetil. Manualen viser ikke hvorledes den
sluttes til, men har en fin beskrivelse af den medfølgende software's
brug.
Jeg har ladet Windows Firewall 'Unblock' den tilhørende software,
disablet min spyware, checket min antivirus om det er den laver noget
sjov, men alligeveller kan jeg ikke få den synlig.

Skulle der være nogen der har erfaring med den slags hører jeg gerne.
Til orientering har jeg bestykket den med en 320Gb Sata HD.

Hilsen Bjarne

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-12-07 15:02

Hej!

Bjarne Bak - 8270 wrote:
> Skulle der være nogen der har erfaring med den slags hører jeg gerne.
> Til orientering har jeg bestykket den med en 320Gb Sata HD.

Jeg fik den til at virke således:

1) Brug det medfølgende LAN kabel og sæt den _direkte_ til netkortet i din pc.
2) Sæt din maskine til en fast IP adresse (f.eks. 192.168.1.100)
3) Kør det medfølgende util. Nu skulle det gerne kunne finde boksen.
4) Sæt den op til hvad du har lyst til. Jeg valgte DHCP.
5) Hvis du brugte DHCP burde den efter en genstart dukke op i DHCP-tabellen på
din router.

Håber det kan guide dig lidt videre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bjarne Bak - 8270

Dato : 02-12-07 04:42

Hej Kim,

Allerførst glæder det mig at det ikke bare er mig der ikke kan se den
sådan umiddebart. Vi er jo nogle der læner os op ad manualer da vi
ikke har net-erfaring, så når det ikke er til at læse hvad man skal
gøre, ja så hænger man lige som mig i L....t.

Dernæst tak for dit forslag som jeg vil forfølge i løbet af imorgen
Mandag. Du får en tilbage-melding når jeg har efterpøvet dit input, og
jeg garanterer ikke at der ikke også kan følge extra spørgsmål med ;)

Endnu engang mange tak.

Med venlig hilsen Bjarne

Fra : Bjarne Bak - 8270

Dato : 03-12-07 03:53

Hej Kim,

Pokkers osse. Den gik heller ikke med dit forslag. Jeg gav fast IP-
adresse til min maskine som du sagde, forbandt NAS'en direkte til
maskinens netport, men kunne stadig ikke se den på netværket. Kan det
tænkes at da jeg ikke har udfyldt 'Preferred DNS Server' felterne at
det kan give problemer? Jeg vidste ikke hvad jeg skulle skrive der,
men prøvede med de samme som der står i manualen. Jeg prøvede også med
varianter, men stadig uden held.
Netværks icon'en fortæller at der er forbindelse, men bagpå NAS'en er
det kun den gule diode der lyser op. Den grønne er helt død!

Har du flere gode ideer?

Jeg har iøvrigt prøvet at trykke på reset knappen bagpå, men jeg kan
ikke se at den reset'er. Burde der ikke være en tydelig indikation af
at den 'booter' af en slags? der er jo en indvendig diode, og heller
ikke den ændrer sig fra grøn ved reset!

Med venlig hilsen
Bjarne
bjarne123bak[at]hotmail...com uden123 og [ ] og ..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-12-07 15:35

Hej!

Bjarne Bak - 8270 wrote:
> Har du flere gode ideer?

Hmm, dvs. den får link? Tja, jeg ville nok alligevel lige prøve med et krydset
kabel, selvom jeg ikke giver det store chancer (der byttes sikkert rundt
automatisk alligevel).

Kan du iøvrigt ping'e den når du har sat din adresse til fast? Der står i
manualen hvad den burde svare på... Du kan også lige prøve at connecte via en
browser med http://192.168.1.xx

> [...]
> ikke se at den reset'er. Burde der ikke være en tydelig indikation af
> at den 'booter' af en slags? der er jo en indvendig diode, og heller

Der sker heller ikke umiddelbart noget når jeg resetter min.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : brian

Dato : 05-12-07 14:04

Hej

nu ved jeg ikke hvilken model du har men

Ifølge http://www.evertech.de/uploadfile/ffc9597d85.pdf

så ligger den jeg lige slo op i lan segment 169.254.0.1
Så du skal give din egen pc 169.254.0.2
Der er auto på lan porten så det er lige meget om der er strait eller
krydset kabel.
Kan bare ikke helt forstå at det ikke står i manualen.

Evt hvad med at conecte til usb porten og sætte den op før du smidder
den på lan?

Men held og lykke

venligst opgiv model hvis dette ikke lykkes.

Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-12-07 17:37

Hej!

brian wrote:
> nu ved jeg ikke hvilken model du har men

Jeg har den samme som personen med problemet... (Du svarer den forkerte)

> Ifølge http://www.evertech.de/uploadfile/ffc9597d85.pdf
>
> så ligger den jeg lige slo op i lan segment 169.254.0.1
> Så du skal give din egen pc 169.254.0.2

Det er ikke den IP som er på vores boks.

> Der er auto på lan porten så det er lige meget om der er strait eller
> krydset kabel.
> Kan bare ikke helt forstå at det ikke står i manualen.

Den manual er håbløs - lavet af en stiv kineser

> Evt hvad med at conecte til usb porten og sætte den op før du smidder
> den på lan?

Tror bare ikke den kan konfigureres over USB-porten, da den her bare agerer alm.
USB harddiskboks.

PS: Svar venligst _under_ det du citerer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : no@no.dk

Dato : 05-12-07 19:46

>Jeg har den samme som personen med problemet... (Du svarer den forkerte)

Jamen skriv lige hvilken model så er der måske andre der kan opsnuse
korekt ip adresse.
og synte egentligt at det passede Ind i tråden som jeg svarede, men
norteret.

>Det er ikke den IP som er på vores boks.
Fair nok men det var det bedste bud jeg kunne give ud fra
oplysningerne. (og da jeg tit har set at producenterne bruger den
samme ip segment så tænkte jeg det er måske den.

>Den manual er håbløs - lavet af en stiv kineser
Hmm ja manualer er desværre ikke det de går mest op i men priserne
tillader sikkert ikke bedre arbejde. (men det er efter min mening
noget skidt)

>Tror bare ikke den kan konfigureres over USB-porten, da den her bare agerer alm.
>USB harddiskboks.

Næ det var også bare et bud men siden du skriver Tror så var det måske
et forsøg vær.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-12-07 21:29

Hej!

no@no.dk wrote:

> Jamen skriv lige hvilken model så er der måske andre der kan opsnuse
> korekt ip adresse.

Den har modelnummeret 'NCB3AS'. Mener dens default IP er 192.168.1.31 men er
ikke sikker (kan ikke lige finde manualen).

> Fair nok men det var det bedste bud jeg kunne give ud fra
> oplysningerne. (og da jeg tit har set at producenterne bruger den
> samme ip segment så tænkte jeg det er måske den.

Helt iorden :)

> Næ det var også bare et bud men siden du skriver Tror så var det måske
> et forsøg vær.

Enig, men giver det bare ikke de store chancer :(

Tak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-12-07 03:07

On Wed, 05 Dec 2007 14:03:43 +0100, brian <no@no.dk> wrote:

>så ligger den jeg lige slo op i lan segment 169.254.0.1
>Så du skal give din egen pc 169.254.0.2

169.254.x.x er en IP, som Windows tildeler, når der ikke er en "rigtig"
IP. Så den ville jeg ikke gå efter.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : brian

Dato : 07-12-07 14:35

On Fri, 07 Dec 2007 03:07:29 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>169.254.x.x er en IP, som Windows tildeler, når der ikke er en "rigtig"
>IP. Så den ville jeg ikke gå efter.
>

>Mvh. Jørn

Det er dog desto mindre den ip adresse man kan slå op i en manual på
en af evertech's produkter.

Men ja den minder om en 'ikke' tildelt ip adresse
men den ser bare ikke sådan ud, men gidder ikke lige lave problemer så
jeg kan se den)

Desværre er evertech så useriøse at de ikke har svaret på spørgsmål om
link til manual på pågældende boks så jeg kan pt ikke hjælpe mere.

Fra : N/A

Dato : 04-12-07 15:35

Fra : Bjarne Bak - 8270

Dato : 11-12-07 01:10

Hej til jer alle,

Har lige været væk en uges tid og ser først nu de mange gode indlæg.
Siden mit seneste indlæg har jeg været i kontakt med Nierle support
der i føste omgang var til at åben og s...e i. Men efter et par dage
havde de tænkt sig bedre om og gav mig en super service. Det viser
sig, som flere af os nok vidste/følte, at der er tale om en kina-
produkt. På efterfølgende link ses noget af det der faktisk også burde
have stået i manualen --> www.agestar.com/english/products/ncb3as.asp
Kigger man lidt rundt ses at der kan hente en ny Nettool v.1. Men man
skal dog først maile til dem før de sender et svar tilbage med et link
til driveren ..... som iøvrigt er www.agestar.com/english/support/landisk_wtoolsnew2007.zip.

Siden jeg var her sidst er der som sagt kommet flere gode ideer på
bordet som jeg vil efterprøve. Jeg vil vende tilbage når jeg har lidt
resultater.

Med venlig hilsen Bjarne