Decimal problem
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 15:56

Hej NG
Har en form med x antal felter.

Når jeg vil indsætte tal i databasen med decimaler, virker det ikke...-
mærkeligt

Når jeg indsætter tal uden decimaler, virker det...

Datatypen er Reelt tal.
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Antallet af forespørgselsværdier og destinationsfelter er ikke det samme.
/timeseddel_upd.asp, line 93
Forespørgselsværdier og destinationsfelter ER det samme...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-12-07 16:12

> Forespørgselsværdier og destinationsfelter ER det samme...

Lad mig gætte:
Du bruger dansk komma.
Og dermed tror den, at et tal som f.eks. 23,87 er to værdier, hvoraf den ene
er 23 og den anden 87.

Har du prøvet at bruge punktum i stedet for komma - altså 23.87?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-12-07 16:18

> Lad mig gætte:

Og når jeg siger "gætte", så er det fordi du ikke har udskrevet
SQL-sætningen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 16:52

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev

> Og når jeg siger "gætte", så er det fordi du ikke har udskrevet
> SQL-sætningen.

Du er god til at gætte...
Jeg har lavet en Replace på talfeltet - bytter "," med "." ...det svinger...
Tak for hjælpen...
Bjarne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-12-07 19:02

> Du er god til at gætte...
> Jeg har lavet en Replace på talfeltet - bytter "," med "." ...det
> svinger...

Jeg slåssede selv med et for nylig, og først da dit indlæg dukkede op, gik
lyset op for mig.