RS object
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 08:57

Hej NG

Problem :
Jeg har en krydstab.fsp, hvori der er et variabelt antal felter, når den
udskrives.
Dvs. at hvis ikke et felt optræder i fsp, kan det ikke evalueres...
Eks.
Iif RS("navn")<>0,RS("navn"),0
Dette kan ikke lade sig gøre, hvis feltet ikke er i RS...

Kan det lade sig gøre at bringe en variabel ind i RS objektet...???

Altså : RS("variabel")

Evt. dette : "RS(" & """" & Dato & """" & ")"

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-07 02:37

bsn skrev:

> Kan det lade sig gøre at bringe en variabel ind i RS
> objektet...???

Ja (hvis du mener en asp-variabel

> Altså : RS("variabel")

"variabel" er en konstant

- hvis du vil have en variabel, så prøv med:

Dim variabel
variabel = "fornavn"

   rs(variabel) <-- svarer nu til rs("fornavn")

En helt anden måde er at bruge index-nummeret:

   rs(0) <-- første felt i postsættet

Du kan tilgå samtlige felter uden at vide hvor mange der er eller
hvad de hedder. Du kan også få navnet ud programmatisk - så vidt
jeg husker med rs(0).name
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 11:04

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> En helt anden måde er at bruge index-nummeret:
>
> rs(0) <-- første felt i postsættet

Tak, Jeg tror det er denne jeg skal bruge...
Jeg henter x antal feltnavne, som jeg henter med denne kode, og bruger som
<th>

Kode start
For Each xField in Rs.Fields
If Trim(Ucase(xField.Name)) = Trim(Ucase(FindField)) Then
FindFlag = True
End If
If FindFlag = True Then
Response.Write "<th align=" & "center" & " bgcolor=" & "#000000" & "><font
End If
Next
Kode slut

Har du et lille eks. på koden, som den ville se ud med de kendte
feltnavne...
Bjarne