måske O.T. : Bedste kamera til hunde fotog~
Fra : nomade

Dato : 30-11-07 16:45

Hej
Jeg ved at det nok ikke er den rigtige gruppen, men dem af jer der tager
billeder af jeres hunde, hvilket kamera er det bedste til hurtige gode
billeder. Jeg har kikket lidt på Canon eos D serien, er det stadig toppen af
popen? Eller er der noget der er bedst/ nemmere at betjene?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-11-07 17:19

"nomade" <admin@odc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder. Jeg har kikket lidt på Canon eos D serien, er det stadig toppen
> af popen? Eller er der noget der er bedst/ nemmere at betjene?

Jeg har et Canon 300D, og det er ganske tilfredsstillende til formålet,
spejlrefleks er bestemt at foretrække.
billederne i trænings gallerierne på min HP, er taget med dette, og en del
af de øvrige i gallerierne af vovserne, så kan du se.
http://www.photopassion.dk/hundene.htm
Der er kommet nyere modeller som efterfølger til denne model som jeg har, så
det er muligt at finde et brugt til rimelige penge.
Jeg vil så også sige, at et ordentligt objektiv er et must, for at få gode
billeder.
Min mand render rundt med et proff. canon, et af de helt store, og det er jo
helt vildt hvad det kan præstere i forhold til alt andet, men det er også
til "arbejdsbrug".

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 30-11-07 19:40

"nomade" <admin@odc.dk> skrev > Hej
> [...]
> billeder. Jeg har kikket lidt på Canon eos D serien, er det stadig toppen
> af popen? Eller er der noget der er bedst/ nemmere at betjene?

Jeg har lige skiftet til et sådant.
http://minurl.dk/?q138s

Om du har 5 eller 8 mb pixel er ikke så vigtigt, nærmere muligheden for
noget godt zoom er optimalt

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 30-11-07 20:13

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen news:475058ff$0$90271

> Jeg har lige skiftet til et sådant.
> http://minurl.dk/?q138s
>
> Om du har 5 eller 8 mb pixel er ikke så vigtigt, nærmere muligheden for
> noget godt zoom er optimalt

Ja, et godt zoom er skønt- det er der også på mit kamera, men det er så lidt
for langsomt ift., hvad jeg gerne vil have og det tager ikke gode billeder i
mørke og tusmørke. Hvordan er dit nye Sony med de to ting ?

Fra : jopa

Dato : 30-11-07 20:32

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, et godt zoom er skønt- det er der også på mit kamera, men det er så
> lidt for langsomt ift., hvad jeg gerne vil have og det tager ikke gode
> billeder i mørke og tusmørke. Hvordan er dit nye Sony med de to ting ?

Dette billede er taget ca 25/30 meter fra hunden og syntes selv at det er
godt selvom det har været en tur via Photoshop for at blive komprimeret.
http://jp-web.dk/m21.jpg
Jeg har taget nogen billeder herhjemme om aftenen i stuen og den indbyggede
blitz gør faktisk at man tror de er taget i dagslys.

Jeg har endnu ikke lært det til 100 % da det er ret nyt.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 30-11-07 21:11

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen news:4750652d$0$90275

> Dette billede er taget ca 25/30 meter fra hunden og syntes selv at det er
> godt selvom det har været en tur via Photoshop for at blive komprimeret.
> http://jp-web.dk/m21.jpg

Har også taget dette billede ca. 20 meter fra hunden:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/114161303.jpg

Det er så også resized.

> Jeg har taget nogen billeder herhjemme om aftenen i stuen og den
> indbyggede blitz gør faktisk at man tror de er taget i dagslys.

Har du nogen eksempler på det ?
Mit problem om aftenen er, at billederne enten bliver for overbelyste eller
for grynede / mørke, hvis jeg slår blitzen fra og det er jeg godt træt af.
Har forsøgt med diverse indstillinger på kameraet, men problemet er der
stadig....

Fra : jopa

Dato : 30-11-07 20:53

> [...]
> lidt for langsomt ift., hvad jeg gerne vil have og det tager ikke gode
> billeder i mørke og tusmørke. Hvordan er dit nye Sony med de to ting ?

Nu blev jeg jo nysgerrig og tog et billede af Milo medens han ser fjernsyn.
http://jp-web.dk/m23.jpg
Der er mørkt i stuen og kun en lampe over sofabordet samt en enkelt i
hjørnet af stuen.

En anden god til ved kameraet er autofokusknappen så billederne altid bliver
skarpe.
Kameraet har så mange indstillinger så det kan kun blive bedre med tiden

Objektivet er Carl Zeeis som skulle være prima.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 30-11-07 21:15

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen news:47506a0e$0$90275

> [...]
> fjernsyn.
> http://jp-web.dk/m23.jpg
> Der er mørkt i stuen og kun en lampe over sofabordet samt en enkelt i

Hov- læste først dette nu. Her var jo lige det eksempel, som jeg lige har
eferlyst. Det ser superflot og skarpt ud ift. de billeder jeg kan tage, når
det bliver mørkt.

Fra : jopa

Dato : 30-11-07 21:35

> [...]
>
> Hov- læste først dette nu. Her var jo lige det eksempel, som jeg lige har
> eferlyst. Det ser superflot og skarpt ud ift. de billeder jeg kan tage,

Ja billederne bliver udemærket også med blitz
Her et mere taget i tusmørke.
Blitzen skinner i øjnene men det kan jo fjernes
http://jp-web.dk/m24.jpg

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-07 21:48

Buffy wrote:

> Hov- læste først dette nu. Her var jo lige det eksempel, som jeg lige
> har eferlyst. Det ser superflot og skarpt ud ift. de billeder jeg kan
> tage, når det bliver mørkt.

Det er taget med blitz ...

Vi har investeret i et relativt billigt Sony digital camera for nogen uger
siden

Charlie og Oscar:

Udendørs
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsc00057hg6.jpg
http://img80.imageshack.us/my.php?image=dsc00023yy9.jpg

Indendørs (blitz)
http://img80.imageshack.us/my.php?image=dsc00071uw5.jpg
http://img80.imageshack.us/my.php?image=dsc00070zl7.jpg

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : x Vuf x

Dato : 02-12-07 03:17

On Fri, 30 Nov 2007 21:14:44 +0100, "Buffy" wrote:
> [...]

>eferlyst. Det ser superflot og skarpt ud ift. de billeder jeg kan tage, når

Ja ja, men hvis I har sparepærer, vil I opdage,
at billedet er meget grønt!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/sjatliste.html

Lev, som døde du i morgen; lyt og lær, som levede du evigt.

Fra : jopa

Dato : 02-12-07 12:25

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev

> Ja ja, men hvis I har sparepærer, vil I opdage,
> at billedet er meget grønt!

Jeg har da sparepærer og det bliver ikke grønt.
Tror det er kvaliteten af kameraet der kan spille ind.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-07 19:51

On Fri, 30 Nov 2007 16:44:57 +0100, "nomade" <admin@odc.dk> wrote:

> [...]
>billeder. Jeg har kikket lidt på Canon eos D serien, er det stadig toppen af
>popen? Eller er der noget der er bedst/ nemmere at betjene?

Nu er jeg ikke verdensmester i fotografering, men min erfaring er, at
en lynhurtig autofokus er en meget god ting. Har misset meget i venten
på det stille "bip"....når Fancy lige synes at der var noget andet,
der var mere spændende, hvilket i en hvalpe/unghundehjerne tager ca ½
sek
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : Martin Vollert

Dato : 30-11-07 21:43

nomade havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> hurtige gode billeder. Jeg har kikket lidt på Canon eos D serien, er
> det stadig toppen af popen? Eller er der noget der er bedst/ nemmere

Som jeg også skrev i den anden gruppe, hvis du skal skyde indendørs er det
ikke så meget mærket af kamera som er vigtig, men mere hvilket objektiv du
bruger som er afgørende.
Sørg for at det har så lille blænde (F tal, F.eks F 2.8 eller F1.4) så mulig
det giver mulighed for (kombineret med et højt iso tal F.eks 800) at skyde
med meget lidt lys tilrådighed.
Desværre er de objektiver med lille F-tal somregl også meget dyre (især hvis
det er zooms) derfor bliver det tit et kompromis mellem pris og behov.

--
Hilsen
Martin Vollert

Fra : nomade