Beder om vejledning til Lokalnetværk melle~
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 30-11-07 20:46

Hejsa .

Jeg håber med dette indlæg en gang for alle at kunne forstå og ikke mindst
oprette et lokalnetværk ved hjælp af jer. Så derfor læs det hele godt
igennem.

1. Jeg har et kabelmodem som jeg kommer online med. (standart konfiguration
fra Arrownet)
2. Så er den en Router med 4 porte + wireless netværk indbygget.
3. Jeg har 3 winXP PC'er tilsluttet vha. RJ45 kabler til Routeren.
4. Den ene PC har Norton Firewall installeret + XP's egen - betjenes af EN
bruger.
5. De andre 2 PC har ZA Firewall + XP's egen. (pga freeware) - betjenes af
EN bruger.
6. Den sidste er en VISTA Notebook med Bullguard firewall og kører TRÅDLØST
på netværket. -- betjenes af to bruger.

NU vil jeg gerne dele _en_ mappe på _hver_ PC og hver bruger på Vista
maskinen, dvs. at der kun skal være én mappe på hver computer som alle på
lokalnetværket skal/kan have adgang til, med/uden password kode.

Så spørgsmålet er kort:
Hvordan gør jeg det?

Hvordan kan jeg dele en mappe på hver Vista bruger, som de andre XP
maskiner har adgang til - både til at hente og placere filer.

Håber I kan hjælpe med en god "1., 2., 3., osv. brugervejledning "
(Men pga. min lille datter, kan jeg desværre ikke bruge oceaner af tid for
at finde en god løsning selv, så jeg beder Jer om at servere det for mig og
ikke bare henvise til et link som igen henviser osv. )

På forhånd tak.
Vh L_N