ny email-klient
Fra : Sven

Dato : 30-11-07 22:01

Hej.
Jeg er pi.hamrende træt af Windows Mail i Vista, og da man tilsyneladende
ikke kan få outlook Express til at køre i Vista, vil jeg prøve at finde en
helt 3. men hvilken skal det være?
Skal kunne håndtere Gmail, alm. emails, nyhedsgrupper samt adressebog med
personoplysninger. Emails SKAL gemmes lokalt (bl.a. regnskab), så en
webbaseret løsning er ikke sagen.

nogen ideer?

Sven

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-11-07 22:12

Den 30-11-07 22.00 skrev Sven følgende:

> Jeg er pi.hamrende træt af Windows Mail i Vista, og da man tilsyneladende
> ikke kan få outlook Express til at køre i Vista, vil jeg prøve at finde en
> helt 3. men hvilken skal det være?

Thunderbird, læs nærmere her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Holst

Dato : 30-11-07 22:12

Sven wrote:

> [...]
> Skal kunne håndtere Gmail, alm. emails, nyhedsgrupper samt adressebog med
> personoplysninger. Emails SKAL gemmes lokalt (bl.a. regnskab), så en

Jeg bruger Thunderbird (http://www.mozilla.com), og det er jeg ganske
godt tilfreds med. Dog bruger jeg den kun til mail og news, men jeg tror
da også, den kan bruges til gmail. Ellers kan man sikkert få en
extension til Thunderbird, så den kan klare det.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-11-07 23:41

Holst skrev:

>men jeg tror da også, den kan bruges til gmail

det kan den, både som pop eller imap.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-11-07 22:15

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
--
ad

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-11-07 22:37

Sven wrote:

> ikke kan få outlook Express til at køre i Vista, vil jeg prøve at finde en
> helt 3. men hvilken skal det være?

Thunderbird. Den har også den fordel at du kan genbruge samtlige
indstillinger til X11-udgaven, når du engang bliver træt af den
primitive 3D-brugerflade i Vista

Jesper Poulsen

Fra : Per H

Dato : 01-12-07 00:00

On Fri, 30 Nov 2007 22:00:44 +0100, "Sven" <nogen@med.ca> skrev:

>Skal kunne håndtere Gmail, alm. emails, nyhedsgrupper samt adressebog med
>personoplysninger. Emails SKAL gemmes lokalt (bl.a. regnskab), så en
>webbaseret løsning er ikke sagen.
>
>nogen ideer?

Thunderbird som andre siger. Jeg har aldrig haft bedre, og min
gmailkonto ligger også i TB.
og der er et pissegodt spamfilter.

og så er der altid en massse hjælpende hænder herinde hvis..

Vh Per
skype

Fra : Holst

Dato : 01-12-07 17:35

Per H wrote:

> Thunderbird som andre siger. Jeg har aldrig haft bedre,

Det har jeg så, dog ikke i ét enkeltstående program.

Fra : Sven

Dato : 01-12-07 16:56

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i meddelelsen
> [...]
> Skal kunne håndtere Gmail, alm. emails, nyhedsgrupper samt adressebog med
> personoplysninger. Emails SKAL gemmes lokalt (bl.a. regnskab), så en

Nu har jeg så hentet Thunderbird, men den vil ikke importere indstillinger
fra Windows Mail. Den spørger efter Outlook Express?
Hvordan får jeg koni-instillinger, adressebog og hidtidige emails fra
Windows mail over i Thunderbird?

Sven

Fra : Holst

Dato : 01-12-07 17:07

Sven wrote:

> [...]
> fra Windows Mail. Den spørger efter Outlook Express?
> Hvordan får jeg koni-instillinger, adressebog og hidtidige emails fra

Lidt hurtig googling klarer hurtigt de hidtidige mails.

Adressebogen kunne jeg ikke lige finde, men det er der nok andre, der kan.

Kontoindstillingerne kan vel ikke være mere omfattende, end at man
hurtigt lige kan oprette nye konti dertil i Thunderbird.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-12-07 17:06

"Sven" <nogen@med.ca> writes:

> [...]
> indstillinger fra Windows Mail. Den spørger efter Outlook Express?
> Hvordan får jeg koni-instillinger, adressebog og hidtidige emails fra

http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail

Et stykke nede er Windows Mail beskrevet.

--
Carl

Fra : Holst

Dato : 01-12-07 17:19

Carl Drud wrote:

> http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail

Ja, tak fordi du huskede det link, jeg glemte i mit indlæg

Fra : Sven

Dato : 01-12-07 21:00

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

> http://kb.mozillazine.org/Importing_and_exporting_your_mail
>
> Et stykke nede er Windows Mail beskrevet.
>
> --
> Carl

nu har jeg så installeret denne udvidelse, og der er også kommet et nyt
(engelsk) punkt i menu'en der hedder "Import/Export in mbox/EML format. jeg
vælger så det punkt der hedder "Import all EML files from a directory", jeg
vælger så Windows Vista Email- mappen (som jeg har flyttet væk fra
Crevet). Intet bliver importeret. Så prøver jeg igen, og denne gang
vælger jeg samme punkt i menu'en, og denne gang vælger jeg sti helt ind til
Inbox (jeg kan så ikke vælge længere, da der ikke er nogen mapper i Inbox).
Stadig intet bliver importeret. Hvad gør jeg forkert?

Sven

Fra : Carl Drud

Dato : 02-12-07 17:42

"Sven" <nogen@med.ca> writes:

> [...]
> vælger jeg sti helt ind til Inbox (jeg kan så ikke vælge længere, da
> der ikke er nogen mapper i Inbox). Stadig intet bliver

Tilsyneladende er der en bug i Vista. Om det er dit problem ved jeg
ikke.

http://www.oehelp.com/backup.aspx

"(NOTE: Vista can put the wrong path in here sometimes, so instead of
c:\mypath it puts c:\mypath\mypath, so check the path to verify that it
is correct, and if it is not correct then fix it by clicking the Browse
button a second time and then leave the selection blank and clicking
Okay.)."

--
Carl