Pas på din hund - også når du ikke er hje~
Fra : Anette

Dato : 29-11-07 18:04

Hej

Der cirkulerer mail fra Gipote.dk, blandt hundeejere - den er barsk!
To pittbulls er blevet pudset på en hund, der var alene hjemme..i haven
Læs evt her
http://www.gipote.dk/contents/show/35

Uuuh jeg bliver så ked af det når jeg læser sådan noget Stakkels vovse.

Pas på jeres hunde - også når de er alene hjemme.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-11-07 18:53

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uuuh jeg bliver så ked af det når jeg læser sådan noget
> Stakkels vovse.
> Pas på jeres hunde - også når de er alene hjemme.

Åh nej, hvor er det dog synd for stakkels Thor. Hvad er det dog for
nogle sindssyge idioter der kan finde på den slags ? Jeg håber at de
må blive pågrebet inden de laver yderligere ulykker. Jeg kan godt
forstå at betjentene ærgrede sig over, at de ikke var der da det
skete, for de to pitbulls var da blevet skudt omgående, deres ejer
havde fortjent samme behandling. Der må da snart blive gjort noget
ved fjolser der har den slags hunde, de er jo sindssyge.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 29-11-07 19:52

> "Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

Det er skrækkeligt - hvad pokker skal man snart stille op, mod så afstumpede
personer.

Hanne/ som har så ondt af den stakkels hund

Fra : Sybil

Dato : 29-11-07 20:03

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen
> [...]
> vovse.
>
> Pas på jeres hunde - også når de er alene hjemme.

Jeg får helt ondt i maven af sådan noget.
Godt at naboen reagerede, bare ærgerligt at de ikke blev taget.

Majken

Fra : lh

Dato : 29-11-07 20:11

> [...]
> vovse.
>
> Pas på jeres hunde - også når de er alene hjemme.

Hvor har jeg da ondt af den stakkels hund. Hvad er det da for afstumpede
personer der befinder sig i vores samfund. Jeg bliver så gal, ked af det og
magtesløs når man gang på gang støder på sådanne sørgelige historier.

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-07 10:43

> [...]
vovse.

> Pas på jeres hunde - også når de er alene hjemme.

Tja, havde jeg set det, havde jeg jo nok skudt dem, men også, på en måde,
ville jeg sikkert have haft dårlig samvittighed, for det havde vel været
mere retfærdigt, hvis man havde skudt ejeren.

M.V.H....Benny..

Fra : tina hedeman

Dato : 01-12-07 08:50

hej

ja vi ser det gang på gang med de racer de skulle ikke ha lov til at være
til.

Fra : Anette

Dato : 01-12-07 14:32

tina hedeman wrote:
> hej
>
> ja vi ser det gang på gang med de racer de skulle ikke ha lov til at
> være til.

Hej Tina

I tilfældet beskrevet på gipote.dk, er det jo absolt ikke hundene der er
noget galt med, men ejeren at kamphundene, der er ondskabsfuld og hjernelam.

Det er - næsten - altid hundeejeren, som ikke er overbelastet med
hjerneaktivitet, når en hund opfører sig uhensigtsmæssigt, hvad enten det er
en Pittbull, en labrador, en tjekkisk rottehund eller en hvilken som helst
anden hunderace.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-07 15:05

Anette, skrev:

> Hej Tina
>
> I tilfældet beskrevet på gipote.dk, er det jo absolt ikke hundene der
> er noget galt med,

Det lyder nu på mig som om at de kamphunde er rimeligt spolerede
siden ejeren kan få dem til den slags, hurtig aflivning er det eneste rigtige.

Har sagt det før, og siger det gerne igen.
Kamphunderacer har intet at gører i vores moderne samfund,
det bedste vil værer at stoppe med at avle dem, men det er self en naivt ønske.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 01-12-07 15:34

pwh wrote:
> Det lyder nu på mig som om at de kamphunde er rimeligt spolerede
> siden ejeren kan få dem til den slags, hurtig aflivning er det eneste
> rigtige.

Enig, men det er jo ikke hundenes skyld, fra starten.
Det må nødvendigvis være ejeren der har dyrket kamp-siden af hundenes
instikt.

> Har sagt det før, og siger det gerne igen.
> Kamphunderacer har intet at gører i vores moderne samfund,
> det bedste vil værer at stoppe med at avle dem, men det er self en
> naivt ønske.

Måske - Opdraget rigtig er kamphunde/muskelhunde vel også gode hunde???
Jeg tror nok mere på et hundekørekort, så folk ved noget om hvad det er for
en hund de tager til sig og lærer at hvad der er socialt accepteret adfærd
som hundeejer

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 01-12-07 17:32

Anette, skrev:

> Enig, men det er jo ikke hundenes skyld, fra starten.

Enig, hundene er helt uden skyld.
Det er heller ikke for at straffe dem at jeg vil have dem aflivet,
men for at beskytte andre hunde.

> Måske - Opdraget rigtig er kamphunde/muskelhunde vel også gode
> hunde???

Min overbevisning er at de til stadighed vil have det i sig at værer
agrassiv overfor egen race, kun en spørgsmål om at det bliver trigget.
Så nej, de er ikke lige så gode hunde som de fleste andre i mine øjne.

> Jeg tror nok mere på et hundekørekort, så folk ved noget om
> hvad det er for en hund de tager til sig og lærer at hvad der er
> socialt accepteret adfærd som hundeejer

Nok desværre ikke mere realistisk end mit ønske

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 02-12-07 03:14

On Sat, 1 Dec 2007 15:05:19 +0100, "pwh" wrote:
> [...]

Jo da. Lige så vel som jagthunde, slædehunde, blodhunde og hyrdehunde
er fremavlede til deres arbejde, er kamphunde fremavlede til kamp!

>Det lyder nu på mig som om at de kamphunde er rimeligt spolerede, siden
>ejeren kan få dem til den slags, hurtig aflivning er det eneste rigtige.

Ikke spolerede... fremavlede!

>Har sagt det før, og siger det gerne igen. Kamphunderacer har intet at
>gører i vores moderne samfund. Det bedste vil værer at stoppe med at
>avle dem, men det er self en naivt ønske.

Helt rigtigt!
Jeg har oplevet en amstaff (Amerikansk Staffordshire Terrier), der i
3-4 år fungerede fint som familiehund. En sommerdag er en gammel dame
i sin forhave og luger ukrudt. Hendes halvgamle papillon var som altid
ved hendes side. Den går aldrig ud på fortovet, og sådan heller ikke
den dag. Ejeren til amstaffen kommer forbi og snakker med damen, og
hundene snakker normalt med hinanden. Men...
Idet hans siger, vi må hellere komme videre, snupper køteren
papillonen og dræber den med et bid, et rusk og kæberne er låst om den
stakkels hund! Det skal siges, at det var ikke en mini-papillon!
Min pointe er (med mine erfaringer i baghånden), at de racer er totalt
utilregnelige! Man ved aldrig, hvad der tricker dem og derfor heller
ikke hvornår!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/sjatliste.html

Lev, som døde du i morgen; lyt og lær, som levede du evigt.

Fra : pwh

Dato : 02-12-07 06:07

x Vuf x, skrev:

> Min pointe er (med mine erfaringer i baghånden), at de racer er totalt
> utilregnelige! Man ved aldrig, hvad der tricker dem og derfor heller
> ikke hvornår!

Også min overbevisning.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-12-07 09:37

On Sat, 1 Dec 2007 15:05:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Har sagt det før, og siger det gerne igen.
>Kamphunderacer har intet at gører i vores moderne samfund,
>det bedste vil værer at stoppe med at avle dem, men det er self en naivt ønske.

Nu er det efterhånden en del år siden jeg stiftede bekendtskab med
Pittbull'en (som vel går med under betegnelsen kamphund, eller hva'?),
og den første jeg mødte var simpelthen noget af det mest fredelige man
kunne tænke sig. Det var et helt normalt ægtepar der havde denne hund,
og den blev da opdraget som en hvilken som helst anden hund. Så vidt
jeg husker var der ingen agressivitet i den. Den største fare ved at
omgåes dette dyr var at den var legesyg, og den kunne godt finde på at
spæne lige ind i benene på en. Et styk betonklods lige ind i knæet.
AVS!

Jeg har faktisk kun mødt en Pittbull mere (udover førstnævnte), og den
var totalt fremmed for mig. Den sad bundet til en lygtepæl på en meget
varm sommerdag og gispede bare i heden. Da vores daværende gravhund
altid havde vand med på ture, så fik de to hunde lige en tår vand
sammen. Der var ikke antydning af kamplyst overfor vores gamle
fredelige gravhund fra bullen's side. Det får mig til at tænke på, om
man måske har gjort bull'en til det den bliver betragtet som i dag?
Det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på, men jeg tænker bare på de
få eksemplarer som jeg selv har mødt, som både har været søde og
fredelige.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 02-12-07 15:17

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på, men jeg tænker bare på de
> få eksemplarer som jeg selv har mødt, som både har været søde og
> fredelige.

Jeg har ikke forstand på de såkaldte muskelhunde, men mon ikke det er med
andre racer, ejeren det er galt med når vi hører om problemer med dem.
Det er vel egentlig aldrig den velfungerende familie med Amstaffen men
nærmere typerne med sølvkæder om halsen der ikke skulle have lov at eje dem.
De har dem nok kun med et formål nemlig for at stive sig selv af.

En bøde på et par tusind for at lufte hund uden snor i bymæssig bebyggelse,
hvad siger du Jens ville det kunne hjælpe ?

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 02-12-07 15:26

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>>

> En bøde på et par tusind for at lufte hund uden snor i bymæssig
> bebyggelse, hvad siger du Jens ville det kunne hjælpe ?

John, vær nu sød ved Jens

Hanne/ som ikke er til muskel hunde

Fra : pwh

Dato : 02-12-07 19:41

jopa, skrev:

> En bøde på et par tusind for at lufte hund uden snor i bymæssig
> bebyggelse, hvad siger du Jens ville det kunne hjælpe ?

Var det prisen fik mine nok hurtigt snor på

/Jens

Fra : pwh

Dato : 02-12-07 20:09

Leyna, skrev:
> [...]
> Det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på, men jeg tænker bare på de
> få eksemplarer som jeg selv har mødt, som både har været søde og

Problemet med kamphunde er efter min mening at det kan sidde
dybt i deres gener selvom de ikke har været i pit i mange generationer.
Så under de rette omstændigheder kan de tænde så voldsom af
som du slet ikke kan forestille dig, en tikkende bombe i mine øjne.

Vær også obs på den store import fra feks. polen af de racer
der er kommet, jeg ville ikke blive spor forbavset hvis man
stadig dyrkede hundekampe der.
Så mange af dem vi møder nu har det sikkert frisk i blodet
at komme i pit og lemlæste andre hunde.
Sporten bliver jo også dyrket i det skjulte herhjemme,
og de hunde få vel også hvalpe vil jeg tro.

/Jens