OpenSUSE 10.3: NFS-shares bliver ikke mont~
Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 07-11-07 19:08

Som nævnt i en anden tråd har jeg lige opgraderet én af mine maskiner fra
OpenSUSE 10.2 til OpenSUSE 10.3, og nu er jeg rendt ind i et nyt
problem: /etc/fstab på den pågældende maskine indeholder følgende linje:

filserver:/home /home nfs hard,intr 0 0

Den virkede fint i 10.2, men nu er jeg nødt til at logge ind som root, hver
gang jeg har startet maskinen, og sige "mount -a" for at få dette (og
andre) NFS-shares monteret. Nogle ideer til, hvordan jeg kan løse dette
problem?

NFS-serveren kører stadig OpenSUSE 10.2, men det burde jo være ligegyldigt.

Jeg har både prøvet at google mig frem og kigge i forskellige logfiler, men
uden resultat.