MS Windows
briani 27239
Ændre fil efternavnet
Fra : Filip

Dato : 27-11-07 18:44

Jeg bruger den engelske XP og kan ikke lige finde den indstilling som gør
det muligt at ændre efternavnet på en fil. Jeg vil gerne have hele filnavnet
oplyst. Hvor finder jeg det henne?

Filip

Fra : John

Dato : 27-11-07 18:59

Filip skrev:
> Jeg bruger den engelske XP og kan ikke lige finde den indstilling som gør
> det muligt at ændre efternavnet på en fil. Jeg vil gerne have hele filnavnet
> oplyst. Hvor finder jeg det henne?

Hvis du under "Funktioner" -> "Mappeindstillinger" -> "Vis" fjerner
fluebenet ud for "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" kan du selv
ændre på filtypenavnet. Jeg ved ikke lige hvad de enkelte menuer hedder
på engelsk, men det burde være til at oversætte når du har den engelske
XP foran dig.

Mvh

John

Fra : Snuden

Dato : 27-11-07 19:45

On Tue, 27 Nov 2007 18:58:36 +0100, John <jk7410@gmail.com> wrote:

> [...]
>ændre på filtypenavnet. Jeg ved ikke lige hvad de enkelte menuer hedder
>på engelsk, men det burde være til at oversætte når du har den engelske

På den engelske version (via Explorer/Stifinder): Tools => Folder
Options => fanebladet View => fjern checkmærke ud for "Hide extentions
for known file types"
--
Snuden

Fra : Filip

Dato : 27-11-07 19:51

> [...]
> engelsk, men det burde være til at oversætte når du har den engelske XP

Tak for det. Jeg har nu fundet et flueben i "Hide extensions for known file
types". Problemet er at jeg ikke kan få lov til at ændre dette flueben - det
er sikkert beskyttet på en måde. Kan jeg installere et andet program som kan
lave tricket istedet?

Filip

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-07 19:59

> [...]
> file types". Problemet er at jeg ikke kan få lov til at ændre dette
> flueben - det er sikkert beskyttet på en måde. Kan jeg installere et andet

Lyder mærkeligt, med den danske version af XP Pro SP2 kan jeg godt...

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 20:37

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message

> Lyder mærkeligt, med den danske version af XP Pro SP2 kan jeg godt...

Tjae - enten er han ikke administrator, eller også (såfremt han kører Pro)
er det en indstilling hans administrator har valgt for ham via en Group
Policy.

mvh
///M

Fra : Christian Sparre

Dato : 28-11-07 09:27

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan jeg installere et andet program som kan lave tricket istedet?

Hvis du har rettigheder til det kan du installere Total Commander. Alle
tiders bedste værktøj.

--
Christian