/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor varierer antallet af spammails?
Fra : Jørgen Christensen


Dato : 27-11-07 13:39

Oplever I andre det samme som mig?
I lange tider har antallet af spammails pr. dag ligget på 50-60 stk.
Pludselig er jeg siden den 22. november nede på 0-1-2 pr. dag.
Er spammerne taget på tidlig juleferie, eller er det udbyders skyld? Jeg har
Cybercity ADSL.
Jeg mener ikke, at jeg har foretaget ændringer på PC'en, som kan være skyld
i dette.

--
Med venlig hilsen, Jørgen.



 
 
jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 13:48

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:474c0fd9$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Oplever I andre det samme som mig?
> I lange tider har antallet af spammails pr. dag ligget på 50-60 stk.
> Pludselig er jeg siden den 22. november nede på 0-1-2 pr. dag.
> Er spammerne taget på tidlig juleferie, eller er det udbyders skyld? Jeg
> har Cybercity ADSL.
> Jeg mener ikke, at jeg har foretaget ændringer på PC'en, som kan være
> skyld i dette.
>

Der er flere faktorer.
Din udbyders filter osv.
Dit OS.
Jeg kører med XP og Vista på samme maskine, og når jeg henter post med Vista
får jeg aldrig Spam men med XP et par stykker om dagen ca.


--
Mvh. John



hcma (27-11-2007)
Kommentar
Fra : hcma


Dato : 27-11-07 13:49


"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:474c0fd9$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Oplever I andre det samme som mig?
> I lange tider har antallet af spammails pr. dag ligget på 50-60 stk.
> Pludselig er jeg siden den 22. november nede på 0-1-2 pr. dag.
> Er spammerne taget på tidlig juleferie, eller er det udbyders skyld? Jeg
> har Cybercity ADSL.
> Jeg mener ikke, at jeg har foretaget ændringer på PC'en, som kan være
> skyld i dette.
>
> --
> Med venlig hilsen, Jørgen.
>
Hos mig er det gået direkte modsat - er oppe på +200 om dagen (((((
Har nu installeret et spamfilter som sorterer 99% fra (Bullguard 8.0
AV+Firewall+Spamfilter)
m v h
hcma



Holst (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-11-07 13:57


Jørgen Christensen wrote:

> Oplever I andre det samme som mig?
> I lange tider har antallet af spammails pr. dag ligget på 50-60 stk.
> Pludselig er jeg siden den 22. november nede på 0-1-2 pr. dag.

Jeg har, som man lidt kan se ud fra min mailadresse, udskiftet min
mailadresse omtrent én gang om måneden, fordi efter at have brugt en
mailadresse på usenet i en måned eller så, så begyndte det er vælte ind
med spam.

Men underligt nok holdt det op for et års tid siden. Jeg benytter i dag
stadig den mailadresse, jeg begyndte at bruge i november 2006, og
gennemsnitligt modtager jeg nok mindre end 2 spammails om dagen.

Jeg har ikke noget spamfilter slået til.

Jeg ved ikke hvorfor. Måske har de bare indset, at de ikke får noget ud
af at sende spam til mig.

Jørgen Christensen (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Christensen


Dato : 27-11-07 14:07

Jeg bruger Spamihilator, som lægger mails fra alt andet end mine venner i en
skraldespand, så problemet er ikke stort.
Det undrer mig blot, at det pludselig ændrer sig. I sommer skete det samme i
1½ måned, og så var jeg pludselig oppe på 70 stk. om dagen igen, men dengang
havde jeg samtidig pillet ved næsten alt på min maskine.
Det undrer mig også, at der er forskel på XP og Vista. Der er vel ikke
spamfilter i OS'et, eller er der?
Mine problemer med spammails startede for 3 år siden, da jeg havde en
hjemmeside med min rigtige adresse på.

Mvh. Jørgen.



jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 15:14

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:474c166e$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det undrer mig også, at der er forskel på XP og Vista. Der er vel ikke
> spamfilter i OS'et, eller er der?

Jeg kan kun konstatere at jeg aldrig får spam på min Vista men som sagt et
par stykker om dagen ca på XP

Du kan bruge fanen Sikkerhed i dialogboksen Indstillinger i Windows Mail til
at ændre indstilling for virusbeskyttelse og gøre din e-mail sikker.

Sådan får du adgang til fanen Sikkerhed:

1.. Klik på menuen Funktioner, klik på Indstillinger, og klik derefter på
fanen Sikkerhed.

--
Mvh. John


Kim Ludvigsen (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 27-11-07 18:04

Den 27-11-07 15.14 skrev jopa følgende:

> Jeg kan kun konstatere at jeg aldrig får spam på min Vista men som sagt et
> par stykker om dagen ca på XP

Det har vel mere noget at gøre med, hvilke programmer du bruger på de to
styresystemer.

> Du kan bruge fanen Sikkerhed i dialogboksen Indstillinger i Windows Mail til
> at ændre indstilling for virusbeskyttelse og gøre din e-mail sikker.

Fx har Windows Mail indbygget spamfilter, det har Outlook Express ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.
http://polimiken.dk

jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 19:30

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
>
> Det har vel mere noget at gøre med, hvilke programmer du bruger på de to
> styresystemer.

Bruger de samme



>
>> Du kan bruge fanen Sikkerhed i dialogboksen Indstillinger i Windows Mail
>> til at ændre indstilling for virusbeskyttelse og gøre din e-mail sikker.
>
> Fx har Windows Mail indbygget spamfilter, det har Outlook Express ikke.

Jo men de kommer ikke til min indbakke

--
Mvh. John

www.johns-web.dk


Kim Ludvigsen (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 27-11-07 20:19

Den 27-11-07 19.30 skrev jopa følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
>>
>> Det har vel mere noget at gøre med, hvilke programmer du bruger på de to
>> styresystemer.
>
> Bruger de samme

Hvordan har du fået installeret Windows Mail på XP?

>> Fx har Windows Mail indbygget spamfilter, det har Outlook Express ikke.
>
> Jo men de kommer ikke til min indbakke

Prøv at forklare lidt nærmere. Du mener vel ikke, at Outlook Express har
spamfilter?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.
http://polimiken.dk

jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 20:34

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Prøv at forklare lidt nærmere. Du mener vel ikke, at Outlook Express har
> spamfilter?
>

Forkert formuleret.
Har de selvsamme programmer på begge OS dog selvf ikke windows mail. tænkte
på bla antivirusprog)
Outllok express får spam men windws mail ingen ej heller i
uønsket-mailboksen.

Det kan ikke være en tilfældighed da det kører således i gennem længere tid.
Ikke at det gør mig noget men blot en konstatering.


--
Mvh. John

www.johns-web.dk



Lars E. P. (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars E. P.


Dato : 27-11-07 15:32

Tue, 27 Nov 2007 13:57:28 +0100, skrev Holst <newsnov06@shelter.dk> :

>
>Jørgen Christensen wrote:

>Jeg har, som man lidt kan se ud fra min mailadresse, udskiftet min
>mailadresse omtrent én gang om måneden, fordi efter at have brugt en
>mailadresse på usenet i en måned eller så, så begyndte det er vælte ind
>med spam.
>
>Men underligt nok holdt det op for et års tid siden. Jeg benytter i dag
>stadig den mailadresse, jeg begyndte at bruge i november 2006, og
>gennemsnitligt modtager jeg nok mindre end 2 spammails om dagen.
>
>Jeg har ikke noget spamfilter slået til.
>
>Jeg ved ikke hvorfor. Måske har de bare indset, at de ikke får noget ud
>af at sende spam til mig.

Jeg kan se at du er kunde hos TDC, så mon ikke det dem der sorterer
dem fra. Det passer meget godt med at det er et år siden det blev
aktiveret.


Hilsen Lars


Holst (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-11-07 15:38


Lars E. P. wrote:

> Jeg kan se at du er kunde hos TDC, så mon ikke det dem der sorterer
> dem fra. Det passer meget godt med at det er et år siden det blev
> aktiveret.

Nej, mails ryger til mit eget domæne.

Min gamle TDC-konto eksisterer stadig, og jeg kigger også til den i ny
og næ. Den blev jo tidligere totalt oversvømmet i spam, men efter at TDC
for nogle år siden fik installeret et ordentligt spamfilter - og jeg
slog det til - har det faktisk medført, at den mailkonto igen er
brugbar. På trods af spamfilteret, modtager jeg dog stadig mere spam end
jeg gør på min nuværende mailkonto på eget domæne.

jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 15:46

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev >

>
> Nej, mails ryger til mit eget domæne.
Og der har du ikke din mailadresse liggende på en webside, eller en usikker
mailform

Lige et side ?
Hvis du ikke ejer "shelter.dk" men bruger det som afsender i nyhedsgrupperne
kan du vel være årsag til at ejeren, i dette tilfælde one.com får en del
spam


--
Mvh. John


Holst (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-11-07 15:58


jopa wrote:

>> Nej, mails ryger til mit eget domæne.
> Og der har du ikke din mailadresse liggende på en webside, eller en usikker
> mailform

Nope.

> Lige et side ?
> Hvis du ikke ejer "shelter.dk" men bruger det som afsender i nyhedsgrupperne
> kan du vel være årsag til at ejeren, i dette tilfælde one.com får en del
> spam

Jeg ejer shelter.dk, som ligger hos One.com. Så al post til shelter.dk
ryger til mig (og nej, jeg har ikke en catch-all sat for domænet

One.com har også et virus- og spamfilter, men disse er ikke slået til,
eftersom jeg gerne selv vil være herre over min mail. Skulle jeg begynde
at blive tæppebombet med spam, kan det godt være, at jeg vil genoverveje
den beslutning.

Men indtil for et år siden blev jeg i "normal" grad ramt at spam, så
adresser som newsoct06@shelter.dk, newssep06@shelter.dk og lignende
typisk kun overlevede 1-2 måneder, førend adressen blev udskiftet til en
ny på grund af spam.

Men nuværende adresse, som jeg begyndte at bruge på usenet i november
sidste år, er stadig ikke rigtig berørt af spam. Jeg har lige kigget i
min 'Trash'-folder i Thunderbird, der ikke har været tømt siden starten
af november. Siden den 20. november har jeg modtaget 9 spammails.

Og nogle af disse 9 spammails kan såmænd godt være røget til andre
"ikke-offentlige" aliaser end det, jeg bruger på usenet.

Så i løbet af de sidste uges tid har jeg modtaget lidt over 1 spammail
om dagen. Det er til at leve med.


jopa (27-11-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 27-11-07 16:02

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev
>
> Jeg ejer shelter.dk, som ligger hos One.com. Så al post til shelter.dk
> ryger til mig (og nej, jeg har ikke en catch-all sat for domænet

Ok men det er altid klog politik at udskifte DK med evt invalid af hensyn
til spamhøsterne specielt hvis man bruger nyhedsgrupperne.
I been told

--
Mvh. John


Holst (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-11-07 16:12


jopa wrote:

> Ok men det er altid klog politik at udskifte DK med evt invalid af hensyn
> til spamhøsterne specielt hvis man bruger nyhedsgrupperne.
> I been told

Helt enig.

Jeg foretrak dog, at jeg brugte en adresse, som folk umiddelbart kunne
skrive til, så de ikke skulle til at fjerne XXX'er, indsatte dyr eller
lignende fra mailadressen.

Min plan, dengang jeg var ramt af spam, var, at jeg for eksempel:

Fra 1. august til 31. august anvendte newsaug06@shelter.dk, og denne
adresse forblev så aktiv frem til 15. september. Men allerede 1.
september begyndte jeg så at anvende newssep06@shelter.dk. Så hvis folk
besvarede 14 dage gamle indlæg fra mig, så ville de stadig nå frem.

Det, syntes jeg, var bedre en en invalid adresse.

Jesper Poulsen (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 27-11-07 16:31

Holst wrote:

> Jeg foretrak dog, at jeg brugte en adresse, som folk umiddelbart kunne
> skrive til, så de ikke skulle til at fjerne XXX'er, indsatte dyr eller
> lignende fra mailadressen.

Min er valid og jeg har fået ganske lidt spam på den.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Holst (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-11-07 15:39


Lars E. P. wrote:

> Jeg kan se at du er kunde hos TDC, så mon ikke det dem der sorterer
> dem fra. Det passer meget godt med at det er et år siden det blev
> aktiveret.

Det er nok nærmere 3-4 år siden TDC's spamfilter blev aktiveret.

Max (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 27-11-07 16:45

Hej Holst

> Det er nok nærmere 3-4 år siden TDC's spamfilter blev aktiveret.

Det blev aktiveret den 31. august 2004

--
Mvh Max



Rado (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 27-11-07 22:23

On Tue, 27 Nov 2007 15:32:18 +0100, Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

>Jeg kan se at du er kunde hos TDC, så mon ikke det dem der sorterer
>dem fra. Det passer meget godt med at det er et år siden det blev
>aktiveret.

TDCs spamfilter er nu godtnok over 3 år gammelt nu. Iøvrigt er den
mængde spam det fanger hos mig faldet gradvis over de 3 år, så det vel
nu er nede på 30 stk om ugen, så det kunne se ud som om mængden af
spam generelt er faldet. Og min emailadresse er 10 år gammel og er
blevet Joejobbed flere gange, så den er vist godt kendt af spammerne
efterhånden.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Ole C (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 27-11-07 15:21

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> Oplever I andre det samme som mig?
> I lange tider har antallet af spammails pr. dag ligget på 50-60 stk.
> Pludselig er jeg siden den 22. november nede på 0-1-2 pr. dag.
> Er spammerne taget på tidlig juleferie, eller er det udbyders skyld?
> Jeg har Cybercity ADSL.
> Jeg mener ikke, at jeg har foretaget ændringer på PC'en, som kan være
> skyld i dette.

Har du overhovedet Cybercitys spamfilter slået til?
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/tjenester/e_mail/mailfilter/spoergsmaal_og_svar/
At du har været oppe på 50-60 spammails pr. dag, tyder det på at
filteret ikke er akiveret.
Til sammenligning kan jeg fortælle, at jeg med TDC's spamfilter
aktiveret, højst modtager et par spammails hver måned.

--
vh
Ole C


Jørgen Christensen (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Christensen


Dato : 27-11-07 15:31

"> Har du overhovedet Cybercitys spamfilter slået til?
> http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/tjenester/e_mail/mailfilter/spoergsmaal_og_svar/
> At du har været oppe på 50-60 spammails pr. dag, tyder det på at filteret
> ikke er akiveret.

Tak for tippet. Nej, jeg havde kun virusfiltret slået til.
Hvor mange "rigtige" mails snupper filtret? Er det noget problem?

Mvh. Jørgen.



Ole C (27-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 27-11-07 17:03

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> Hvor mange "rigtige" mails snupper filtret? Er det noget problem?

Jeg har aldrig grebet TDC's filter i at frasortere "rigtige" mails til
mig, så efter en periode lod jeg filtret smide al spam ud med det samme,
da jeg efterhånden aldrig kiggede efter.
Om du vil få samme positive erfaring med Cybercitys filter, ved jeg jo
ikke.....

--
vh
Ole C


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste