MS Windows
briani 27239
.BAT problem
Fra : Ingolf

Dato : 25-11-07 23:52

Hej

Jeg har en mappe med et hav af billeder, jeg gerne vil have sorteret til
undermapper. Så hvert billede der starter med A, skal til undermappen A ..
osv.

Til det formål har jeg lavet denne .BAT fil

---
REM Skab mapper
md a
md b
md c
md d
md e
md f
md g
md h
md i
md j
md k
md l
md m
md n
md o
md p
md q
md r
md s
md t
md u
md v
md w
md x
md y
md z
REM Flyt filer
move a*.* a\
move b*.* b\
move c*.* c\
move d*.* d\
move e*.* e\
move f*.* f\
move g*.* g\
move h*.* h\
move i*.* i\
move j*.* j\
move k*.* k\
move l*.* l\
move m*.* m\
move n*.* n\
move o*.* o\
move p*.* p\
move q*.* q\
move r*.* r\
move s*.* s\
move t*.* t\
move u*.* u\
move v*.* v\
move w*.* w\
move x*.* x\
move y*.* y\
move z*.* z\
---

Problemet er at kun ca. 1/5 del af filerne flyttes. Kører jeg .BAT filen
igen flyttes endnu ca 1/5.. og sådan kan jeg blive ved.

..BAT filen er kopieret til den mappe hvor jobbet skal udføres, og køres
igennem en CMD prompt. Dvs.. jeg har en mappe der hedder "c:\billeder", og
her ligger batfilen, som køres fra en CMD prompt.

Jeg har prøvet med \ både før og efter folders navn, og uden, såsom
move a*.* a
move a*.* \a
move a*.* a\

Ligemeget hjælper det. Har nogen en ide om hvad jeg gør galt?

Har også prøvet at omdøbe .BAT filen til .CMD .. men ligeledes hjælper det.

Fra : Radioamatør

Dato : 26-11-07 10:16

"Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse news:4749fc7a$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> undermappen A .. osv.
>
> Til det formål har jeg lavet denne .BAT fil

<Klip>

> REM Flyt filer
> move a*.* a\
> move b*.* b\

<Klip>

> [...]
>
> Ligemeget hjælper det. Har nogen en ide om hvad jeg gør galt?
>
> Har også prøvet at omdøbe .BAT filen til .CMD .. men ligeledes hjælper det.
Brug hele Stien, fx.
Move C:\Billeder\a*.* C:\Billeder\a
Move C:\Billeder\b*.* C:\Billeder\b
Move C:\Billeder\c*.* C:\Billeder\c
osv.

Fra : Ingolf

Dato : 26-11-07 20:18

"Radioamatør" <Her@pc.dk> wrote in message

> Brug hele Stien, fx.
> Move C:\Billeder\a*.* C:\Billeder\a
> Move C:\Billeder\b*.* C:\Billeder\b
> Move C:\Billeder\c*.* C:\Billeder\c
> osv.

Det fungerer heller ikke..

Der er stadig en masse filer der ikke flyttes. Har checked om de er
READ-ONLY, men det er ikke tilfældet. Alle filer har kun 'Archive'
attributten sat.

Andre forslag?

Fra : Radioamatør

Dato : 26-11-07 22:14

"Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse news:474b1bfd$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Der er stadig en masse filer der ikke flyttes. Har checked om de er READ-ONLY, men det er ikke tilfældet. Alle filer har kun

Har du også checket filnavnet, det bør være 8+3 fx. ( xxxxxxxx.yyy )

Fra : Ingolf

Dato : 26-11-07 22:49

> Har du også checket filnavnet, det bør være 8+3 fx. ( xxxxxxxx.yyy )

Det virker med lange filnavne.. blot er det stadig 1/5 der flyttes af
gangen.

Fra : Radioamatør

Dato : 27-11-07 00:05

"Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse news:474b3f38$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det virker med lange filnavne.. blot er det stadig 1/5 der flyttes af gangen.
Ok Ingolf

Prøv at se denne side, den kan bestemt hjælpe dig.

http://www.nfinity.com/~exile/dosprompt.htm

Fra : Ingolf

Dato : 27-11-07 00:24

> "Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse

> Ok Ingolf
>
> Prøv at se denne side, den kan bestemt hjælpe dig.
>
> http://www.nfinity.com/~exile/dosprompt.htm

Tak.. men det hjælper mig ikke så meget. Har lavet .BAT filer siden win 3.1,
og her virker min .BAT, og med win98.. men bare ikke med xp.

Fra : Radioamatør

Dato : 27-11-07 00:32

"Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse news:474b5580$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tak.. men det hjælper mig ikke så meget. Har lavet .BAT filer siden win 3.1, og her virker min .BAT, og med win98.. men bare ikke
> med xp.
Nu er det ikke Dos6.22 du bruger men Dos7?
Men, så brug Copy eller XCopy komandoen.
og Del komandoen sidst i bat-filen.
eller brug Total Commander
http://www.ghisler.com/

Fra : Radioamatør

Dato : 27-11-07 01:23

"Ingolf" <Dont_spam_ingolf@excite.com_ever> skrev i en meddelelse news:474b5580$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Den virker som den skal, problemet for dig er,
navnet på din Bat-file
min hedder ( #00move.bat ), og det er den eneste der er tilbage i mappen
når den har kørt.

md a
md b
md c
md d
md e
md f
md g
md h
md i
md j
md k
md l
md m
md n
md o
md p
md q
md r
md s
md t
md u
md v
md w
md x
md y
md z
md zy

Move C:\Billeder\a*.* C:\Billeder\a
Move C:\Billeder\b*.* C:\Billeder\b
Move C:\Billeder\c*.* C:\Billeder\c
Move C:\Billeder\d*.* C:\Billeder\d
Move C:\Billeder\e*.* C:\Billeder\e
Move C:\Billeder\f*.* C:\Billeder\f
Move C:\Billeder\g*.* C:\Billeder\g
Move C:\Billeder\h*.* C:\Billeder\h
Move C:\Billeder\i*.* C:\Billeder\i
Move C:\Billeder\j*.* C:\Billeder\j
Move C:\Billeder\k*.* C:\Billeder\k
Move C:\Billeder\l*.* C:\Billeder\l
Move C:\Billeder\m*.* C:\Billeder\m
Move C:\Billeder\n*.* C:\Billeder\n
Move C:\Billeder\o*.* C:\Billeder\o
Move C:\Billeder\p*.* C:\Billeder\p
Move C:\Billeder\q*.* C:\Billeder\q
Move C:\Billeder\r*.* C:\Billeder\r
Move C:\Billeder\s*.* C:\Billeder\s
Move C:\Billeder\t*.* C:\Billeder\t
Move C:\Billeder\u*.* C:\Billeder\u
Move C:\Billeder\v*.* C:\Billeder\v
Move C:\Billeder\w*.* C:\Billeder\w
Move C:\Billeder\x*.* C:\Billeder\x
Move C:\Billeder\y*.* C:\Billeder\y
Move C:\Billeder\z*.* C:\Billeder\z
Move C:\Billeder\!*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\1*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\2*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\3*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\4*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\5*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\6*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\7*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\8*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\9*.* C:\Billeder\zy
Move C:\Billeder\0*.* C:\Billeder\zy

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 27-11-07 17:37

On Tue, 27 Nov 2007 01:22:39 +0100, Radioamatør wrote in
dk.edb.system.ms-windows
<474b639a$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

>Move C:\Billeder\a*.* C:\Billeder\a

Var der ikke engang noget med:

Move C:\Billeder\a?.* C:\Billeder\a

Bemærk spørgsmålstegnet.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Radioamatør

Dato : 27-11-07 17:58

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse news:474c47a9$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Bemærk spørgsmålstegnet.
> --
> Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards

Hej Svend.

Den har jeg aldrig set, men du kan starte en dosprompt
og skrive ( Move /? ) så vil du se hvad du kan.
og eller se på denne side.
http://www.easydos.com/dosindex.html

Mvh. Poul

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-11-07 10:38

On Tue, 27 Nov 2007 17:58:21 +0100, "Radioamatør" <Her@pc.dk> wrote:

>Hej Svend.
>
>Den har jeg aldrig set, men du kan starte en dosprompt
>og skrive ( Move /? ) så vil du se hvad du kan.
> [...]
Et ? erstatter en karakter.
En * erstatter allekarakterer.
Sådan var det i de "gode" (var de egentlig så gode?) gamle dage.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-11-07 17:15

Ingolf wrote :

> [...]
> Problemet er at kun ca. 1/5 del af filerne flyttes. Kører jeg .BAT filen igen
> flyttes endnu ca 1/5.. og sådan kan jeg blive ved.

Er der ingen fejlbesked fra move-kommandoerne?
Hvad hvis du kører move-kommandoerne manuelt?

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".