MS Windows
briani 27239
Xp ombytter drev
Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 23-11-07 21:21

Hej

Min bror har lige været ude for noget underlig.

Han skulle ha' geninstalleret XP.
Bootede på XP CD'en
Slettede den gamle partion og oprettede en ny og fortsatte
herefter installationen, som tilsyneladende forløb fejlfri.

Efter genstart viste det sig at hans harddisk nu hed drev D:
og hans CD-rom drev var blevet til drev C:
Så¨nu kan han ikke bruge homebanking da den vil at nøglefilerne
skal finde spå drev C:

Hvordan undgår han at dette sker næste gang han geninstaller XP?

Kan man på en eller anden måde tvinge harddisken til at være
drev C: ?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Pico

Dato : 24-11-07 00:08

Preben G. Kristensen wrote:
> [...]
>
> Efter genstart viste det sig at hans harddisk nu hed drev D:
> og hans CD-rom drev var blevet til drev C:

Det oplevede jeg også en gang hvor jeg "Genoprettede" datterens og
svigersønnens Pc, dog kan jeg ikke huske hvad der blev til C om noget,
bootdisken blev i hvertfald D

> Så¨nu kan han ikke bruge homebanking da den vil at nøglefilerne
> skal finde spå drev C:

Det kan jeg så ikke forstå, datteren + mand bruger i hvertfald 3 forskellige
hombanker og det går da fint med at nøglefilerne ligger på D, jeg formoder
at første gang de skulle bruge hombanking efter den genoprettelse har de vel
bare, når man kommer til login, valgt gennemse og så henvist til der hvor
nøglefilerne ligger og bedt den om at huske det, fuldstændig ligesom når man
bruger en diskette eller USB til at have nøglefilerne. Mine 4 hombanking
aftaler kan i hvertfald.

> Hvordan undgår han at dette sker næste gang han geninstaller XP?

Det ved jeg ikke, har kun oplevet det den ene gang.

> Kan man på en eller anden måde tvinge harddisken til at være
> drev C: ?

Det kan man godt, højreklik Denne computer/Administrere/Diskhåntering
højreklik på det drev man vil skifte bogstav på og vælg "Skift drevbogstav
og sti", der er bare det ved det at det er hans bootdisk og henvisninger i
registreringsdatabasen henviser til D så jeg formoder det giver mange
problemer. Konsulter heller lige en nørd før I foretager den manøvre med
systemdisken.

--
MVH
Pico

Fra : Bc

Dato : 24-11-07 00:27

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> registreringsdatabasen henviser til D så jeg formoder det giver mange
> problemer. Konsulter heller lige en nørd før I foretager den manøvre med

Det løser sig selv
Han får slet ikke lov til at skifte drevbogstav på systemdisken
--
med venlig hilsen / BC
ikke nørd

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-11-07 09:37

On Fri, 23 Nov 2007 21:20:45 +0100, "Preben G. Kristensen"
<mail1@hyggesiden.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan undgår han at dette sker næste gang han geninstaller XP?
>
>Kan man på en eller anden måde tvinge harddisken til at være

Du kan flytte nøglefilen, til diskette ell. CD/DVD eller anden
mappe, hos mig hedder den (EBJKeystore.store)
mvh Ebbe

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-11-07 19:58

Den Fri, 23 Nov 2007 21:20:45 +0100 skrev Preben G. Kristensen:

> [...]
>
> Min bror har lige vret ude for noget underlig.
>
> Han skulle ha' geninstalleret XP.
> Bootede p XP CD'en
> Slettede den gamle partion og oprettede en ny og fortsatte herefter
> installationen, som tilsyneladende forlb fejlfri.
>
> Efter genstart viste det sig at hans harddisk nu hed drev D: og hans
> CD-rom drev var blevet til drev C: Snu kan han ikke bruge homebanking da
> den vil at nglefilerne skal finde sp drev C:
>
> Hvordan undgr han at dette sker nste gang han geninstaller XP?
>
> Kan man p en eller anden mde tvinge harddisken til at vre drev C: ?

Til min netbak har jeg mulighed for at vælge en anden placering hvis de
ikke kan finde nøgle filen.

Men for at få drevene byttet skal du bruge et partiton program.
Da du under diskhåndtering ikke kan ændre drevbogstav på systempartition

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-11-07 07:42

On 24 Nov 2007 18:58:21 GMT, Anders Pedersen
<anders.beoghNOSPAM@jubii.dk> wrote:
Klip

> [...]

Er det mest simple ikke at pille de andre drev fra, så der kun er
det drev du vil have XP lagt på, så vælger den selv C:
Det er jo blot at trække kablerne fra
mvh Ebbe

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 25-11-07 14:14

Hej Ebbe

Han bruger jo cd-rom drevet når han vil installer xp, og ved opstart
sætter den sig selv som C:

Har selv en ide som jeg ikke ved om virker.
I bios sætter han bootrækkefølge til 1: harddisk 2: CD-rom

Da harddisken er tom hopper computeren videre til CD-rommen ved
boot, men da harddisk står som 1: kunne man jo håbe at den bliver tildelt
C:
Ved ikke om det kan være løsningen?

---
Med venlig hilsen
Preben G. Kristensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-11-07 19:09

On Sun, 25 Nov 2007 14:14:24 +0100, "Preben G. Kristensen"
<mail1@hyggesiden.dk> wrote:

> [...]
>
>Da harddisken er tom hopper computeren videre til CD-rommen ved
>boot, men da harddisk står som 1: kunne man jo håbe at den bliver tildelt

Hej Preben,
det er længe siden, men jeg satte den til at boote på CDRom, smed
XP CD'en i, og startede install. da der kun er en HHD vil den
lægge XP der, og kalde den C: den spørger selv om den skal
formattere. Når den er færdig kan man sætte de andre til.
mvh Ebbe