MS Windows
briani 27239
opdatering af WinXP pro
Fra : steen

Dato : 21-11-07 18:21

Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg opdaterer min XP-pro.

Problem: Kontroller opdateringsoversigten for at få vist en beskrivelse.

a.. Microsoft Windows Installer 3.1
b.. Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage (KB892130)

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?

MVH
Steen

Fra : John

Dato : 21-11-07 19:03

"steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?

Det kan være en go' ide at scanne for virus, fx med gratis AVG, og spyware,
fx med gratis SuperAntispyware.

Hvis du ikke har XP sp2 installeret, kan du evt hente den her (vælg engelsk
eller dansk):

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Download til skrivebord og installér derfra.

Se evt også denne artikel:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

John

Fra : steen

Dato : 21-11-07 20:20

> [...]
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324
>
> John
>

> Download til skrivebord og installér derfra.

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg har installeret min XP med SP2, da den var inkl. da jeg købte min XP.

Der er scannet for spyware med ad-aware og spybot, indstalleret zonealarm og
scannet med Kaspersky.

Jeg har prøvet at opdatere både med og uden zonealarm og XP's egen firewall,
men jeg kan stadig ikke opdaterere.

Har du flere gode ideer ?

MVH
Steen

Fra : John

Dato : 21-11-07 20:41

"steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har installeret min XP med SP2, da den var inkl. da jeg købte min XP.

Glimrende!

> Der er scannet for spyware med ad-aware og spybot, indstalleret zonealarm
> og scannet med Kaspersky.

Burde også være OK. SuperAntispyware er dog skrappere end Ad-Aware til at
finde snavs.

> Har du flere gode ideer ?

Kan da forsøge: Gratis Belarc Advisor afslører evt manglende patches og med
links til Microsoft, så du kan downloade dem manuelt:

http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

Problemer med Windowsupdate:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;818018

http://support.microsoft.com/kb/943144