/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Program søges
Fra : kep


Dato : 21-11-07 13:34

Hej
Hvad er det nu lige, at det program hedder
som viser hvilket hardware der er på computeren
og som også viser installerede Windows opdateringer

--
Mvh
kep



 
 
Ivan V. Klattrup (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 21-11-07 13:42

kep skrev:

>Hvad er det nu lige, at det program hedder

mit bud er SIW http://www.gtopala.com/ men der er sikkert andre programmer
der også kan gøre det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

kep (21-11-2007)
Kommentar
Fra : kep


Dato : 21-11-07 14:05


"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4744278b$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> kep skrev:
>
>>Hvad er det nu lige, at det program hedder
>
> mit bud er SIW http://www.gtopala.com/ men der er sikkert andre programmer
> der også kan gøre det
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk
>

Takker



N/A (22-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-11-07 10:48



N/A (22-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-11-07 10:48



mogens (21-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 21-11-07 23:45

>Hvad er det nu lige, at det program hedder
>som viser hvilket hardware der er på computeren
>og som også viser installerede Windows opdateringer

Det nok mest udbredte freeware program er Belarc Advisor.


Hilsen Mogens

Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 07:50

mogens wrote:

> Det nok mest udbredte freeware program er Belarc Advisor.

Fordi det er meget udbredt er ikke ensbetydende med at det er godt - se
bare på det OS gruppen omhandler

Jeg vil følge Ivans råd og anbefale SIW - det er en selvstændig exe-fil
der ikke kræver indstallation.


--
Mvh
Jesper Poulsen

N/A (22-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-11-07 07:50



mogens (22-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 22-11-07 00:35

>Fordi det er meget udbredt er ikke ensbetydende med at det er godt - se
>bare på det OS gruppen omhandler

Det har jeg heller aldrig påstået, men et programs popularitet er nu
en gang en udmærket målestok for dets anvendelighed, funktionalitet og
malware-frihed. Jeg kan tilmed anbefale Belarc Advisor personligt.
Det samme gælder for Windows: Når OS'et er så udbredt, så er det fordi
det er det bedste all-round OS - alt inkluderet. Det er standard-
sættende så al hardware og software tilpasses Windows.


>Jeg vil følge Ivans råd og anbefale SIW - det er en selvstændig exe-fil
>der ikke kræver indstallation.

Belarc Advisor er et mini-program. Installationen er en minimal
operation.


Hilsen Mogens


Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 10:48

mogens wrote:

> Det samme gælder for Windows: Når OS'et er så udbredt, så er det fordi
> det er det bedste all-round OS - alt inkluderet. Det er standard-

Nej, det er en følgevirkning af at markedskræfterne reelt er sat ud af
funktion.

> Belarc Advisor er et mini-program. Installationen er en minimal
> operation.

SIW kan ikke installeres, hvis gør at det kan bruges på alle
Windows-maskiner uanset rettigheder.

Det kan afvikles fra en USB-key uden at skrive noget som helst nogen steder.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ole C (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 22-11-07 11:43

Jesper Poulsen skrev blandt andet:


> SIW kan ikke installeres,

Joe - det findes også med en Installer.


--
vh
Ole C


Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 12:59

Ole C wrote:

> Joe - det findes også med en Installer.

SIW.EXE kan ikke installeres.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ole C (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 22-11-07 13:51

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Ole C wrote:
>
>> Joe - det findes også med en Installer.
>
> SIW.EXE kan ikke installeres.

Se dog her: http://www.gtopala.com/siw-download.html
- hvor der er mulighed for at hente en version med Installer, så
programmet selv lægger sig i menuen og optræder i Tilføj og fjern
programmer.

--
vh
Ole C


Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 14:49

Ole C wrote:

> Se dog her: http://www.gtopala.com/siw-download.html

SIW.EXE kan _ikke_ installeres.

> - hvor der er mulighed for at hente en version med Installer, så

Den hedder ikke SIW.EXE.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ole C (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 22-11-07 16:48

Jesper Poulsen skrev blandt andet:


> Den hedder ikke SIW.EXE.

Nu synes jeg du er kværulantisk.
kep efterlyste et "program - og Ivan henviste til
http://www.gtopala.com/
Der kan man finde både en Standalone-version og en version med
Installer.

--
vh
Ole C


Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 17:48

Ole C wrote:

> Nu synes jeg du er kværulantisk.

Nå!

SIW.EXE har den store fordel at den ikke behøver andet end sig selv. Som
nævnt andetsteds, så kan den anvendes helt uden af skrive noget på den
maskine der skal undersøges. At du så ikke kan finde ud af dét er ikke
min fejl.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ole C (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 22-11-07 20:18

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> SIW.EXE har den store fordel at den ikke behøver andet end sig selv.

Ved jeg sandelig godt.

> Som nævnt andetsteds, så kan den anvendes helt uden af skrive noget
> på den maskine der skal undersøges.

Ja, det har du åbenbart et stort behov for at nævne. Det ændrer
imidlertid ikke på, at programmets ophavsmand også har lavet en version
som installeres - og at den ligger på den side som Ivan linkede til.
EOD
--
vh
Ole C


Jesper Poulsen (22-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 22-11-07 21:20

Ole C wrote:

>> SIW.EXE har den store fordel at den ikke behøver andet end sig selv.
> Ved jeg sandelig godt.

Hvad brokker du dig så over???

>> Som nævnt andetsteds, så kan den anvendes helt uden af skrive noget
>> på den maskine der skal undersøges.
> Ja, det har du åbenbart et stort behov for at nævne. Det ændrer

Ja, for det er præcis det der gør programmet bedre end alle andre...!


--
Mvh
Jesper Poulsen

N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 07:41



N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 07:41



N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 07:41



N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 07:41



N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 07:41



mogens (22-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 22-11-07 23:17

>Nej, det er en følgevirkning af at markedskræfterne reelt er sat ud af
>funktion.

Jamen, det kan da godt være at du tror, at markedskræfterne er sat ud
af funktion, men det ændrer bare ikke ved værdien af mit udsagn; det
ligger i frasen "alt inkluderet". Pas i øvrigt på med at tage
udgangspunkt i begrebet markedskræfter, da dette er et teoretisk
begreb inden for den kapitalistiske økonomiske teori, og ikke noget
der findes i virkeligheden - bortset fra nogle sporadiske ideologiske
tiltag, der holdes kunstigt ved lige inden for visse borgerlige
enklaver (=subkultur, herskerklasse etc.), ved at udnytte andres
arbejdskraft. Dem der skaber værdierne til samfundet, med de bare
næver, ved, at "markedskræftene" er en lodret løgn der skal begrunde,
at de kan blive snydt så vandet driver - bare spørg SOSU-assistenterne
og hvad de forskellige på den aktuelle politiske scene nu ellers
hedder, om de ikke undrer sig over, at netop deres arbejde til
samfundet, skulle være af ringere betydning og værdi end andres.


>SIW kan ikke installeres, hvis gør at det kan bruges på alle
>Windows-maskiner uanset rettigheder.

>Det kan afvikles fra en USB-key uden at skrive noget som helst nogen steder..

Ja, det kan jeg godt se er en fordel. Men alligevel; hvad skulle man
interessere sig for data om hardwarekonfiguration og Windows-
opdateringer og den slags, for, hvis man ikke var i besiddelse af
administrator-rettigheder i Windows?


Hilsen Mogens



Jesper Poulsen (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 23-11-07 07:41

mogens wrote:

[Snip en masse ævl der ikke hører til på dette sted i tråden]

> Ja, det kan jeg godt se er en fordel. Men alligevel; hvad skulle man
> interessere sig for data om hardwarekonfiguration og Windows-
> opdateringer og den slags, for, hvis man ikke var i besiddelse af
> administrator-rettigheder i Windows?

Hvis man sidder med et system hvor der er fejl i filsystemet og hvor man
ødelægger mere ved at skrive bare en lille smule på det, så er der kun
én løsning - find den selv...

Jeg har været der og jeg brugte - gæt selv...
Jeg havde _ikke_ administratorrettigheder, men reddede alligevel det der
skulle reddes.


--
Mvh
Jesper Poulsen

N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 11:04



mogens (23-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 23-11-07 02:50

>[Snip en masse ævl der ikke hører til på dette sted i tråden]

Hvis det ikke hører til i tråden, hvorfor tager du så emnet med
markedskræfterne op?
Jeg bryder mig ikke om at få beskrevet mine ord som ævl, især ikke fra
en der selv formulerer sig så sparsomt som du gør. Hvad med at
forklare lidt nærmere om hvad det egentlig er du mener? Altså hvordan
er markedskræfterne sat ud af spil?
Jeg synes jo selv at det er ret så relevant for tråden, som du jo selv
lægger op til. Så...


>Hvis man sidder med et system hvor der er fejl i filsystemet og hvor man
>ødelægger mere ved at skrive bare en lille smule på det, så er der kun
>én løsning - find den selv...

>Jeg har været der og jeg brugte - gæt selv...
>Jeg havde _ikke_ administratorrettigheder, men reddede alligevel det der
>skulle reddes.

Du må meget undskylde, men her kunne jeg virkelig godt tænke mig
(igen) at se lidt mere kød på historien, altså; kan du ikke uddybe
eksemplet lidt så man kan forstå hvad det er for en situation hvor
data indvundet med bemeldte program, har hjulpet med at afhjælpe et
problem og redde nogle data i Windows, under en konto uden
administrator-rettigheder. Fordi jeg kan simpelthen ikke se det for
mig!


Hilsen Mogens



Jesper Poulsen (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 23-11-07 11:04

mogens wrote:

> Hvis det ikke hører til i tråden, hvorfor tager du så emnet med
> markedskræfterne op?

Læs nu hvad jeg skriver!

> Jeg synes jo selv at det er ret så relevant for tråden, som du jo selv
> lægger op til. Så...

LÆS...

> administrator-rettigheder. Fordi jeg kan simpelthen ikke se det for
> mig!

Fik en maskine ind med et smadret filsystem. Ethvert forsøg på at skrive
til filsystemet ville blot smadre endnu mere. SIW.EXE kunne hive alle de
vigtige data ud af Windows, således at ejeren kunne starte på en frisk
uden at miste _alt_ ... Simpelt, bare ikke for dig.

EOD.


--
Mvh
Jesper Poulsen

N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 13:22



N/A (23-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-11-07 11:04



mogens (23-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 23-11-07 04:32

>> Hvis det ikke hører til i tråden, hvorfor tager du så emnet med
>> markedskræfterne op?

>Læs nu hvad jeg skriver!

Du er da ualmindeligt tungnem. Kan du ikke forstå at du formulerer dig
for mangelfuldt til at gøre dig forståelig?


>> Jeg synes jo selv at det er ret så relevant for tråden, som du jo selv
>> lægger op til. Så...

>LÆS...

Jamen, det er da helt fantastisk, at du bare bliver ved!


>> administrator-rettigheder. Fordi jeg kan simpelthen ikke se det for
>> mig!

>Fik en maskine ind med et smadret filsystem. Ethvert forsøg på at skrive
>til filsystemet ville blot smadre endnu mere. SIW.EXE kunne hive alle de
>vigtige data ud af Windows, således at ejeren kunne starte på en frisk
>uden at miste _alt_ ... Simpelt, bare ikke for dig.

>EOD.

Nej! Det er ikke bare for mig. Jeg tror simpelthen ikke at du forstår
hvad det her drejer sig om; at du ikke forklarer hvad det er for en
situation du har haft med Windows. Jeg (Vi!) er stadig på bar bund! Et
smadret filsystem der ikke tåler at der bliver skrevet på det. OK. Der
er nogle data der skal reddes ud. OK. Men hvad var det for windows-
data som siw.exe kunne ekstrahere, der gjorde det muligt at redde den
indespærrede datamængde?

Og lige til slut: Du skal end ikke overveje at gøre dig anstrengelser
ved tastaturet, hvis du ikke kan finde ud af at droppe din nedladende
tone over for mig! Det er rent faktisk dig der er galt på den indtil
det modsatte er bevist - og der nytter det altså bare ikke noget at
skrive EOD og så tro at den er hjemme. Et bevis uden argumenter og
henvisninger er ikke andet end en ønsketænkning.


Mogens




Jesper Poulsen (23-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 23-11-07 13:22

mogens wrote:

>> Læs nu hvad jeg skriver!
> Du er da ualmindeligt tungnem. Kan du ikke forstå at du formulerer dig
> for mangelfuldt til at gøre dig forståelig?

Du har åbenbart problemer med at læse...

"[Snip en masse ævl der ikke hører til på dette sted i tråden]"
^^^^^^^^^^

> data som siw.exe kunne ekstrahere, der gjorde det muligt at redde den
> indespærrede datamængde?

Du fatter det ikke, så lad være. Jeg gider ikke spilde mere tid på dig.

Der er sat EOD!


--
Mvh
Jesper Poulsen

mogens (23-11-2007)
Kommentar
Fra : mogens


Dato : 23-11-07 12:16

Suk! Sikke en idiot.

M.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste