MS Windows
briani 27239
PC fryser
Fra : Mort1s1

Dato : 12-11-07 16:13

Min Medion PC (P4) Win. XP, fryser efter 4-6 minutter, billedet bliver blot
stående,
og ingenting virker, ikke engant "Ctrl.- alt - delete" - det sker uanset om
jeg arbejder på den eller ej.
Hvad forsøger jeg med for at komme over dette problem?

Mort1s1

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 12-11-07 16:36

Lidt flere detaljer !

Fra : emj

Dato : 12-11-07 16:40

Mort1s1 skrev:

>Hvad forsøger jeg med for at komme over dette problem?

Min første tanke er, at du har et driverproblem. Måske din
skærmdriver, men det kan også være et eller andet snavs, som du har
fået ind.
Prøv at køre CCleaner og se, om det hjælper.
Hvis det er et meget nyt problem, kan du prøve systemgendannelse til
før problemet opstod under.

Hilsen emj

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-11-07 17:36

"Mort1s1" <wema@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> om
> jeg arbejder på den eller ej.
> Hvad forsøger jeg med for at komme over dette problem?

Åbnet dyret og blæser støvet ud (husk at holde på blæsere så de ikke får
frit løb).
Det lyder meget som et varmeproblem.
Tjek også at CPU køleren sidder som den skal, det er sket at sådanne har
løsnet sig en smule.

Mvh
Benjamin

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 12-11-07 17:49

Det skulle vel ikke være en af de ''gamle'' P4 (Prescott) CPU'er (sokkel
478) du bruger ?

For de har nemlig en tendens til at blive meget varme, og så fryser
computeren.

Problemet kan løses med evt. en Zalman køler, der kan holde CPU'en nede i
temperatur.