DVD uden decoderkort --> Hvor hurtig CPU?
Fra : Christian Mygind

Dato : 13-07-01 16:29

Der står så meget forskelligt på nettet!
Jeg har fået et DVD-drev, uden decoderkort. Kan det køre (tilfredsstillende)
på en AMD K6-2 450 mhz?
Kan noget software anbefales?

/Chr, Aarhus

Fra : DWM

Dato : 13-07-01 16:46

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> skrev i en meddelelse
> Der står så meget forskelligt på nettet!
> Jeg har fået et DVD-drev, uden decoderkort. Kan det køre (tilfredsstillende)
> på en AMD K6-2 450 mhz?
> Kan noget software anbefales?

Cyberlinks PowerDVD eller WinDVD.
WinDVD er, SVJH, mindre resourcekrævende så det kunne
være at fortrække.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Martin Bangsø

Dato : 13-07-01 18:35

On Fri, 13 Jul 2001 17:29:20 +0200, Christian Mygind wrote:

> Der står så meget forskelligt på nettet!
> Jeg har fået et DVD-drev, uden decoderkort. Kan det køre (tilfredsstillende)
> på en AMD K6-2 450 mhz?
> Kan noget software anbefales?

Med en ældre Cinemaster-player burde du kunne få et godt resultat.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-07-01 20:59

Du må er selv den bedste til at vurdere om det er godt nok til dig!
Det afhænger en del af hvilket grafikkort du har og hvilken opløsning du
kører i.

Jeg havde en K6-2/400 MHz 1024*768/75 Hz og det var ikke godt nok til mig!
Jeg har set DVD på en K6-3/500 og det gik ganske godt, men K6-3'eren er også
noget bedre end K6-2'eren.

Du kan evt købe et Hollywood+ kort og så kan du se DVD problemfrit, men
kortet er kun godt til DVD-ting ikke andre formater.
,
I dag har jeg en Athlon 900 og har for længst pillet Hollywood kortet ud.

Jeg foretrækker PowerDVD.
Nogle kort fx ATI kræver mindre af softwaren fordi de har delvis hardware
understøttelse af ATI-playeren.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk