T39 (igen)
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-07-01 16:17

(undskyld, hvis denne post kommer 2 gange - den første kan jeg ikke se...)

Hej,

Lidt mere ang. T39m'eren: Findes sms ordbogen på dansk, og virker den (er
der i det hele taget nogen i denne gruppe, der har prøvet telefonen?
Erfaringer?)? I den norske gruppe, der svarer til denne, er der rapporteret
en del mindre bugs, bl.a. med email-funktionen. Hvis man køber telefonen nu
kan de vel løses med en softwareopdatering? Kan man gratis få opdateret
software nogen steder?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-01 19:09

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
nu
> kan de vel løses med en softwareopdatering? Kan man gratis få opdateret

Hej

mine erfaringer ..

Ja dansk T9 er jo ej en nokia opfindelse men et 3.firma så det er samme
blødvare... email virker ok, har enddag kørt pop3 mod en exchangebox uden
probs. min er endnu ikke gået ned.. jeg har wappet syncet med outlook2000
osv osv..

Gratis er opdateringer altid hvis den retter en konkret fejl

Men spørg....

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-07-01 19:34

> Gratis er opdateringer altid hvis den retter en konkret fejl

Ved indlevering til ericsson, eller hvad?

P.s. Er der nogen der ved om prisen på T39m bliver sat op i nærmeste
fremtid?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-01 20:04

> Ved indlevering til ericsson, eller hvad?

Nja der hvor du har købt den, eller evt et servicepoint...

Har forresten også leget lidt med bluetooth osv.. virker også

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-07-01 10:09

> Har forresten også leget lidt med bluetooth osv.. virker også

Hvordan får man bluetooth på en PC? Eller du har måske bare leget med et
headset e.lign?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-07-01 22:35

> Hvordan får man bluetooth på en PC? Eller du har måske bare leget med et
> headset e.lign?

Bare med headset, men du kan købe fx en ibm bluetooth adapter til den
blærbare..

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 13-07-01 19:34

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i
meldingsnyheter:3b4f112a$0$69695$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
nu
> kan de vel løses med en softwareopdatering? Kan man gratis få opdateret

Jeg har kjøpt telefonen. Ved ett tilfelle fikk jeg ikke ringt med den, eller
sendt tekstmelding. Etter en restart, fungerte det hele fint.

Det er ikke noe nytt at førsteutgivelser av mobiltelefoner kan inneholde
bugs. Programvaren er etter hvert så omfattende at man ikke kan regne den
som perfekt (tenk bare på vanlig dataprogramvare!!). T39 er så avansert, at
det nesten ville forundre meg om det ikke kan forekomme programvarefeil.

Nokia 3310 hadde jo en del trøbbel på førsteutgaven. Senere utgaver har
fungert bedre. På vår norske nyhetsgruppe deltar enkelte som jobber med
mobiltelefoner på profesjonall basis, og som viser solid kunnskap om ulike
produkter. Jeg er meget takknemlig over deres tilbakemeldinger, blant annet
om programvarefeil på mobiler. 3310 hadde en relativt høy
reklamasjonsfrekvens.

Så til poenget Jeg regner det som en selvfølge at forhandler/produsent
vil legge forholdene til rette for at kunden får reparert/oppgradert
telefonen, dersom det skyldes selve telefonen, ikke kundens bruk. T39 kan
lett bli en klassiker, så her har Ericsson et stort ansvar. De har alt å
vinne. Oppgraderinger kan sikkert ordnes ved innlevering til forhandler, og
at man legger det ut på internett. T39 har jo full datakommunikasjon, og jeg
regner med at man kan oppgradere fra egen PC via IR, Bluetooth eller kabel.

Time will show, som det heter på nynorsk.

- Thorolv

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-07-01 20:06

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.noREMOVE_THIS> wrote in message

> [...]
jeg
> regner med at man kan oppgradere fra egen PC via IR, Bluetooth eller

Kan du nok være ret sikker på at det ikke bliver muligt at gøre det selv,
holder de ret tæt ind til kroppen den slags..

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 13-07-01 20:18

Flemming Lynggaard <nospam@lynggaard.com> skrev i
meldingsnyheter:9ingv6$qmd$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> >

> Kan du nok være ret sikker på at det ikke bliver muligt at gøre det selv,
> holder de ret tæt ind til kroppen den slags..

OK, det var bare antagelser. Men det må da være mulig å levere inn telefonen
til forhandleren, for å få den oppgradert, uten kostnader. Men det er jo
kjedelig å måtte levere fra seg telefonen for noen dager, eller det som
lengre er.

- TV