Koldtidsstegning - fødevareteknisk rapport~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 21-11-07 22:15

Kære gruppe!

Jeg mindes at have læst en grundig fødevareteknisk rapport, som
gennemgik koldstegning/langtidsstegning af en række forskellige
kødtyper ved forskellige temperaturer -- men jeg kan ikke finde den.

Siger det nogen noget? Hvis ja - har I et link?

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-11-07 23:46

On Wed, 21 Nov 2007 22:14:34 +0100
Kasper Bergholt <mxnxgx@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> kødtyper ved forskellige temperaturer -- men jeg kan ikke finde den.
>
> Siger det nogen noget? Hvis ja - har I et link?

er det noget i denne stil du tænker på:
www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2002001/Rapport.pdf

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 22-11-07 21:58

On Wed, 21 Nov 2007 23:46:23 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>er det noget i denne stil du tænker på:
>www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2002001/Rapport.pdf

Lige præcis. Tak for hjælpen!

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Nye opskrifter: Ribbensteg med rodfrugter og
timiansky & Svesker i sød rasteau med kanelfløde og chokoladespåner)

Fra : Emil

Dato : 21-11-07 23:53

Kasper Bergholt wrote:

>Jeg mindes at have læst en grundig fødevareteknisk rapport, som
>gennemgik koldstegning/langtidsstegning af en række forskellige
>kødtyper ved forskellige temperaturer -- men jeg kan ikke finde den.

Der er noget her, som PDF:
<http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2002001/Rapport.pdf>

og som HTML:
<http://66.102.9.104/search?q=cache:cfwwKjvGu8cJ:www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2002001/Rapport.pdf+fakta+og+myter+k%C3%B8d&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk>

Og lidt om svinekød:
<http://www.danishmeat.dk/smcms/forside/publikationer/Bladet_ds-nyt/dsnyt_2002/dsnyt_10_2002/dsnyt_10_02_svinekod/Index.htm?ID=3645>

m.v.h. Emil

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-11-07 15:09

Kasper Bergholt wrote:

> Jeg mindes at have læst en grundig fødevareteknisk rapport, som
> gennemgik koldstegning/langtidsstegning

Mener du ikke korttidsstegning?

Koldtidsstegning er vel enhver stegning i vinterhalvåret

Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-07 16:51

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:47458d64$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Koldtidsstegning er vel enhver stegning i vinterhalvåret

Den havde været en lille-bitte smule sjov, hvis der rent faktisk havde stået
"koldtidsstegning" i det oprindelige indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-11-07 16:54

Jens Bruun wrote:

> Den havde været en lille-bitte smule sjov, hvis der rent faktisk havde stået
> "koldtidsstegning" i det oprindelige indlæg.

Hvad der jo rent faktisk gjorde!

Hilsen
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-07 17:42

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:4745a62c$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Hvad der jo rent faktisk gjorde!

Hvor?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 22-11-07 17:47

> Hvor?

Subj.

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-07 18:43

> Subj.

Øv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kasper

Dato : 22-11-07 21:58

Det siger jeg også!

--
/Kasper
http://www.bergholt.net

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-07 09:33

Max wrote:

> Subj.

Det stod såmænd også i brødteksten

Sikkert et tilfælde af copy/paste med et uheldigt udgangspunkt!

Martin

Fra : Max

Dato : 23-11-07 10:05

Hej Martin

> Det stod såmænd også i brødteksten

Nej.

> Sikkert et tilfælde af copy/paste med et uheldigt udgangspunkt!

Du læste hvad du tror der stod ikke hvad der rent faktisk stod i den
brødtekst. :)

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-11-07 13:06

Max wrote:
> Hej Martin

> Nej.

Fra brødteksten i den oprindelige post:

"som gennemgik koldstegning/langtidsstegning"

> Du læste hvad du tror der stod ikke hvad der rent faktisk stod i den
> brødtekst. :)

Det gjorde du nemlig

Ebbe

Fra : Max

Dato : 23-11-07 13:43

Hej Ebbe

> "som gennemgik koldstegning/langtidsstegning"

> Det gjorde du nemlig

Hvor står der koldtidsstegning i brødteksetn ?

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-11-07 14:45

Max wrote:
> Hej Ebbe

> Hvor står der koldtidsstegning i brødteksetn ?

Ahhh, en *rigtig* Pernittengryn

Her må jeg strække våben. Så meget detaljerytteri evner jeg ikke - selvom
jeg prøver

Go' weekend

Ebbe

Fra : Max

Dato : 23-11-07 15:06

Hej Ebbe

> Her må jeg strække våben. Så meget detaljerytteri evner jeg ikke -
> selvom jeg prøver

De er rart at se at du ved når du har tabt :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-07 16:21

Max wrote:

> De er rart at se at du ved når du har tabt :)

Nu går det jo sport i det, og jeg giver mig ikke så let!

Kig i det oprindelige indlæg, eller brug dette link:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.mad+drikke/msg/a3d317b681bf60d5
Eller http://tinyurl.com/yto8qd

Hilsen
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-07 16:34

Max wrote:

> De er rart at se at du ved når du har tabt :)

Ok, jeg giver mig også! Der står i brødteksten kun koldstegning, uden
tid

Men som du ved, kommer tid, kommer råd <g>

Martin

Fra : Max

Dato : 23-11-07 16:41

Hej Martin

> Ok, jeg giver mig også! Der står i brødteksten kun koldstegning, uden
> tid

Ok, og så kan man jo fantasere over hvordan man gør det :)

--
Mvh Max