skævt stel efter forsikringsuheld?
Fra : essalj

Dato : 25-11-07 13:52

Hejsa.

Jeg blev påkørt lidt skråt bagfra af en varevogn da jeg stoppede for
en bus i sommer.
Hans forsikring tog balladen og efter fire måneder har jeg netop fået
den igen, mne den kører som røv og nøgler.
Her lige symptomerne summut op, da nogle af Jer kloge hoveder måske
kan se en sammenhæng.
Forbremsen er blevet nærmest livsfarligt kontant, og cyklen enormt
tung a trække (så den er vel hele tiden taget lidt). Jeg er derfor
ikke meget for at bruge forbremsen, men når jeg alligevel gør det, er
det som om stellet let overdrevet er ved at overhale mig venstre om,
og cyklen trækker svagt mod højre.
Det er som I kan læse 4 måneder siden jeg sidst har kørt på den, og
jeg synes også den er lidt "livlig" i svingene, men kan ikke helt
definere det.
Jeg spurgte før jeg fik den tilbage fra mekkeren om de havde målt den
for skævheder i stellet, men det sagde han at man ikke gjorde da der
var meget store tolerancegrader for skævhed og stellene iøvrigt var
svære at slå skæve (min fortolkning af hans ord)..
Men lyder ovenstående som om den er skæv, eller hvad kan der ellers
være galt?

Med venlig hilsen Lasse

Fra : bøv

Dato : 25-11-07 22:24

"essalj" <essalj_konk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det lyder underligt, hvilken mc taler vi om og hvor er den lavet?(et
smedeværksted)
Har du set taksatorrapporten?
Prøv at tale med værkstedet om den underlige følelse, de må da også have
prøvekørt den, inden de afleverede den til dig.
Selvfølgelig undersøger man nøje om stellet er skævt!
Bremsen lyder som om den hænger.

Bøv

Fra : Doktor.Dax@gmail.com

Dato : 26-11-07 01:11

On 25 Nov., 22:24, "bøv" <nejdueri...@mail.dk> wrote:
> [...]
> prøvekørt den, inden de afleverede den til dig.
> Selvfølgelig undersøger man nøje om stellet er skævt!

Hvis din bremse hænger, så får du netop den følelse at den trækker
skævt.
Få mekkeren til at motionere dine calibre så de slipper helt.
Så skulle den ged være barberet

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-07 17:54

On Mon, 26 Nov 2007 00:11:28 -0800 (PST), Doktor.Dax@gmail.com wrote:

> Hvis din bremse hænger, så får du netop den følelse at den trækker
> skævt.

Ahva? Den slags forgafler udgik af produktion i firserne :-| Og selv
dengang gik det ret fint med ensidige skivebremseopsætninger, såe den må Du
noget længere ud med.

Et er at forbremsen nok hænger en smule**, men ellers er det baggaffel samt
hjul/kæde-rethed, der skal tjekkes. Dernæst rethed af forgaffelinderrør, og
opspænding i forgaffelbroer.

** og den smule kan meget vel være et lettere bøjet bremsegreb, som ikke
længere kan komme helt retur mod sit stop, og derfor ikke åbner for "retur"
til bremsevædske beholderen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Thore Jensen

Dato : 27-11-07 14:04

essalj skrev:
> [...]
> var meget store tolerancegrader for skævhed og stellene iøvrigt var
> svære at slå skæve (min fortolkning af hans ord)..
Huh...

Hvad er det for en MC du har?
For en del af vores moderne MC'er meget nemme at stellet skævt på!

Thore

Fra : essalj

Dato : 27-11-07 06:28

On 27 Nov., 14:03, Thore Jensen <th...@snaps.dk> wrote:
> essalj skrev:> Jeg spurgte før jeg fik den tilbage fra mekkeren om de havde målt den
>
> Huh...
>
> Hvad er det for en MC du har?
> For en del af vores moderne MC'er meget nemme at stellet skævt på!
>
> Thore

Hej Thore det er en suzuki DR500. Indregistreret i 1989.

Med venlig hilsen

Lasse