børn på mc update
Fra : Franz

Dato : 24-11-07 21:51

lige kommet hjem fra et par måneder udenlands, så ikke up to date på ret
meget.
er der nogen der har sidste nyt ang den her åndsvage lov
om 135 cm for at sidde bagpå en mc???

Fra : news.cybersity.dk

Dato : 24-11-07 22:40

Hej Frantz.
Nedenstående er reglerne
Den nuværende regel om, at børn skal benytte styrthjelm fra de er fyldt 8 år
og iøvrigt ingen aldersgrænse for, hvornår de må sidde bagpå MC'en eller i
sidevogn, ændres pr. 1. august til:

a.. Børn skal benytte godkendt styrthjelm fra de er fyldt 5 år, medmindre
siddepladsen er forsynet med sikkerhedssele.
b.. Børn skal være mindst 135 cm for at sidde bagpå.
c.. Børn skal være fyldt 5 år for at sidde i sidevogn eller 3-hjulet
MC/3-hjulet knallert, medmindre siddepladsen er forsynet med sikkerhedssele.
Mvh John
Honda CBR 1000

Fra : Jørgen

Dato : 25-11-07 23:39

"news.cybersity.dk" <jsj.kanslettes@senius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år og iøvrigt ingen aldersgrænse for, hvornår de må sidde bagpå MC'en
> eller i sidevogn, ændres pr. 1. august til:

Hej.
Ikke for at jeg vil være ordkløver, men udelukkende for at forstå din
meddelelse 100%.
Du skriver at regelerne ".....ændres pr. 1. august til: "
Betyder det at de blev ændret pr. 1. august 2007, eller er det først pr. 1.
august 2008 de vil blive ændret?
Hilsen
Jørgen

Fra : Anders Majland

Dato : 26-11-07 09:48

> Betyder det at de blev ændret pr. 1. august 2007

Det er korrekt - "%!"%rb qwrtqw qrw q¤e#¤#" !!!!!!!!!!

Fra : Jørgen

Dato : 26-11-07 11:05

> Det er korrekt - "%!"%rb qwrtqw qrw q¤e#¤#" !!!!!!!!!!
Så - så, ta' det nu ikke så tungt.
Citat: "Det er menneskeligt at fejle, men hvis man virkelig
ønsker at lave kage i det, så skal man tage en computer
til hjælp." )

Hilsen Jørgen

Fra : Anders Majland

Dato : 26-11-07 11:43

> Så - så, ta' det nu ikke så tungt.
> Citat: "Det er menneskeligt at fejle, men hvis man virkelig
> ønsker at lave kage i det, så skal man tage en computer
> til hjælp." )

Nej det var bare den censurede udgave af min holdning til den lov... Hvordan
en åbenlys god men overflødig ide* til en lov kunne ødelægges på vejen
gennem buerakratiet .....

* Hov her er et hul i loven. Børn behøver ikke hjælp på mc - det må der
gøres noget ved for det kan da ikke passe at børn skal spændes fast i
bilerne i godkendt udstyr men kan komme med på mc i bar røv (vi andre skal
trods alt have hjælm på

/A

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-11-07 22:16

"Nej det var bare den censurede udgave af min holdning til den lov"

Samme her. Men det mest frustrerende er at den største MC-forening
herhjemme, indtil nu ikke har foretaget sig noget, på trods af at det er ca.
1 år siden, det blev offentliggjort første gang. Men nogle få gør lidt rundt
omkring. Bl.a. DMC. Vi så se hvad der sker.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Niels Pein

Dato : 30-11-07 01:19

"Henrik Nielsen" skrev ...
> [...]
> ca. 1 år siden, det blev offentliggjort første gang. Men nogle få gør lidt
> rundt omkring. Bl.a. DMC. Vi så se hvad der sker.

Og hvor meget gør vi selv, sådan rent personligt?

Min ide om at gøre noget her i forbindelse med det nyligt overståede valg,
et tidspunkt hvor politikerne er lidt på dupperne med hvad folket gerne vil
have, det fik jo ikke nogen vildt varm modtagelse.

Men jeg kan da melde tilbage at jeg fik hele 2 svar på min "protestmail", et
fra en eller anden kommunikationsansvarlig hos Konservative, og et fra Lene
Espersen personligt. Fornuftigt, seriøst, venligt og "to the point"
formuleret, ligesom jeg synes min egen mail var. Det så ud som om det var en
henvendelse de bemærkede, den blev i hvert fald læst. Det var ikke
standardsvar.
Og så endda på en for dem travl dag; dagen før valget.

Men hvis der ikke er ret mange andre der har gjort bemærkninger over denne
lov, så er de jo nok ikke særligt bekymrede over en enkelt mail fra Hr. Pein
her.

Jeg er forresten medlem af både MCTC og DMC, men derfor kan man jo godt
fatte den elektroniske pen selv alligevel.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Hekto

Dato : 30-11-07 13:16

Niels Pein was thinking very hard :
> [...]
>
> Jeg er forresten medlem af både MCTC og DMC, men derfor kan man jo godt
> fatte den elektroniske pen selv alligevel.

Generelt vil motorcyklister bare have at
organisationerne - som de ikke vil være medlem
af, og iøvrigt ikke kan blive enige om - klarer
den slags.

Jeg skrev før valget til alle Folketingets
partier omkring deres holdninger til sikkerhed og
motorcykler - bl.a. på baggrund af det lovmæssige
makværk de lige havde lavet. En enkelt indrømmede
endda at det VAR makværk og at loven var uheldig.
Ikke at der af den grund bliver lavet om på
den!!!

Iøvrigt gar kun Enhedslisten, DF og Konservative
svare (DF enda pr. telefon!) på den slags
ligegyldige spørgsmål, der 'kun' vedkommer små
130.000 vælgere!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-12-07 20:47

"Og hvor meget gør vi selv, sådan rent personligt"

Det er jo selvfølgelig også godt. Men hvis vi alle 130.000 skriver til dem,
drukner det. Og ikke alle har helt styr på reglerne, så man skal jo lige
være sikker på hvad man skriver om. Jeg har selv været i kontakt med Fstyr
og rigspolitiet for at få klarlagt reglerne helt. Det tog mere end 2 uger
for dem at finde ud af. Reglerne var så værre end det jeg selv havde læst
mig til...!!!

Jeg mener en koordineret indsats må være vejen frem. Der sidder en del rundt
om som gør lidt forsøg, min jeg tror de har svært ved at trænge igennem. Jeg
havde en snak med nogle tilbage i september, og har været på mail, med nogen
som forsøger noget på Sjælland.
DMC har indtil nu gjort det bedst, mener jeg. Istedet for at brokke sig over
retfærdigheden i denne lov, har de vendt det hele på hovedet, og set på
konsekvenserne. De ser både på den "nye" afgift på sidevogne, og hvad det
kommer til at betyde og transport af børn, i både sidevogn og soloMC, som i
begge tilfælde er helt ud i "skoven".