Billig Yamaha forsikring? (FZ6 Fazer (ABS)~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 24-11-07 11:09

Hej,

Jeg overvejer at købe mit en FZ6 Fazer (udgaven med ABS) fra 2006.
Er flyttet tilbage til Danmark for nogle måneder siden men har haft MC
før (Sverige, stoppede for præcis et år siden).

Jeg venter på de gamle forsikrings papir fra Sverige i håb om at jeg kan
få flyttet min anciennitet med over, for så bliver forsikringen på sådan
en ikke så høj.
Men hvis jeg ikke kan, må jeg accepter at starte som ny og så koster det
jo kassen af få en forsikring.

Er der nogle selskaber som tilbyder en billigere forsikring for Yamaha
cykler end andre?
Jeg anvender Runa forsikring til hjem og bil i dag, dem er jeg glade for
og de har også nogle ok priser - men de små 15k det koster at være 'ny'
hos dem på sådan en cykel, syntes jeg stadig er mange penge.

Hvad kan i anbefale af selskaber til Yamaha cykler, hvis der er nogle
der er bedre (= billigere!) end andre?

/Thomas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-11-07 15:09

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg venter på de gamle forsikrings papir fra Sverige i håb om at jeg
> kan få flyttet min anciennitet med over, for så bliver forsikringen på

FWIW, så havde jeg ingen problemer med at få dokumentation for min
anciennitet i Sverige med over i mit danske forsikringsselskab (Tryg).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 24-11-07 17:09

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> FWIW, så havde jeg ingen problemer med at få dokumentation for min
> anciennitet i Sverige med over i mit danske forsikringsselskab (Tryg).

Det eneste der bekymre mig, er at det er et år siden jeg afmeldte min MC
i Sverige, hvorfor jeg ikke er sikker på at de bare godkender mig som
sådan - men man har lov at håbe, så indtil det er afprøvet (venter på
papir fra SE) så må man håbe det bedste...

/Thomas

Fra : Kristian

Dato : 27-11-07 22:27

Hej

Jeg er forsikret hos Tryg og giver 2800 for FZ6 S modellen med kasko. Før
jeg fyldte 30 var prisen 5600 kr. Du skal så samle forsikringerne hos dem.
Nyprisen for cyklen var lige under 100000 kr hvilket også havde betydning.

Kristian

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-11-07 15:22

Tak for dit svar Kristian, jeg har nu fået et tilbud fra Runa
forsikring, 4920 med kasko. Det hopper jeg på (hvis jeg beslutter mig
for cyklen), Tryg vil ikke være med på de priser. De vil have knap 9000
for det!

Regner også med at få den til 99.998,- da det er prisen pr. 01-01-08 -
så det kan man da håbe på slår lidt af forsikringen af, men det må jeg
vente og se med, til jeg har fået talt med forhandleren i aften.

/Thomas

Fra : Christian

Dato : 30-11-07 09:51

> [...]
> det kan man da håbe på slår lidt af forsikringen af, men det må jeg vente
> og se med, til jeg har fået talt med forhandleren i aften.

Kan se af anden tråd at den er ny..... og fra forhandler.. - tillykke.....

mener at huske noget med at Yamaha forhandlere tilbyder en faktisk ganske
gunstig forsikringsordning dog kræver det ofte aflåst garage etc...

Christian