Lovligt med skiver?
Fra : boesen

Dato : 23-11-07 08:40

Hej

Kan en motorcykel synes hvis følgende er foretaget:

Der er monteret alu fælge fra anden motorcykel, med både skiver for og
bag. Før var der kun skive for, og tromle bag.

Der er monteret forgaffel fra andet mærke motorcykel.

Der er ikke noget speedometer.

Det er et andet sæde der er monteret.

Der er ikke fodstøtter til pasageer.

Orginale fodstøtter er flytter ca. 10cm bagud.

Mvh. Anders

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 23-11-07 16:52

"boesen" <boesen@cdnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis ikke cyklen er en veteran, så skal der helt sikkert være monteret et
speedometer.
En cykelcomputer vil sikkert være tilstrækkelig. Jeg er dog i tvivl, hvis
ikke den er oplyst ved kørsel om natten.
Hilsen Matthias

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 23-11-07 16:57

On Fri, 23 Nov 2007 07:40:20 -0800 (PST), boesen <boesen@cdnet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er et andet sæde der er monteret.
>
>Der er ikke fodstøtter til pasageer.
>
>Orginale fodstøtter er flytter ca. 10cm bagud.

Det er nok en vurdering om ovenstående udløser et identitetsskifte (og
dermed ny registreringsafgift => dyrt, men måske andre i gruppens
erfaringer kan hjælpe?

>Der er ikke noget speedometer.

Det er et krav at have speedometer, fjernlysindikator og (SVJH)
indikator for blinklys.
Det er årgangens detaliforskrifter for motorkøretøjer der er afgørende
for udstyrskrav, så en tur på retsinfo.dk og slå op ville nok være
passende.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Fra : KentBM

Dato : 23-11-07 22:43

boesen wrote:

> Der er ikke fodstøtter til pasageer.

Jeg var til syn med en Honda CB 1100 R for en del år siden. Bagsædet var
dækket til af den medfølgende del (ja, hvad hedder et sådan dæksel?).
Jeg måtte pille dækslet af, så synsmanden kunne se, at der faktisk var
et sæde når der nu var fodhvilere. Så mon ikke det modsatte gør sig
gældende, at der skal være fodhvilere, når der nu er et sæde?

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 24-11-07 11:22

KentBM skrev:

> [...]
> et sæde når der nu var fodhvilere. Så mon ikke det modsatte gør sig
> gældende, at der skal være fodhvilere, når der nu er et sæde?

Det står tydeligt defineret på reg.attesten, hvilken følgelig skal
ændres hvis ombygget til én!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-11-07 08:15

"Der er monteret alu fælge fra anden motorcykel, med både skiver for og
bag. Før var der kun skive for, og tromle bag.

Der er monteret forgaffel fra andet mærke motorcykel."

Regn med at betale afgift af skiver og gaffel...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 24-11-07 18:57

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Hvad er det for en MC ?
Hvis det ikke er en Harley er det sikkert gratis ! )

Steen

Fra : SB

Dato : 24-11-07 19:22

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad er det for en MC ?
> Hvis det ikke er en Harley er det sikkert gratis ! )
>
> Steen

Hvis de i det hele taget opdager det, plejer de ikke gøre

Søren

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-11-07 22:10

"Hvis de i det hele taget opdager det, plejer de ikke gøre"

Der er det sidste år kommet mere fokus på det. Kender selv til 2 sager...

T&S er på jagt efter vores penge

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 26-11-07 22:35

On Mon, 26 Nov 2007 22:10:28 +0100, "Henrik Nielsen"
<xng@xpost.cybercity.dk> wrote:

>T&S er på jagt efter vores penge

Det kan man vel dårligt bebrejde dem.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-11-07 11:19

"Det kan man vel dårligt bebrejde dem"

Jeg tænkte her på de cykler som er synet og godkendte (sidevognssagerne),
som flere år efter bliver bon'et afgift engang mere, fordi T&S mener der
skal betales ny afgift, da der jo er kommet andre hjul, bremser og gafler og
da de samtidig bruges til persontransport (hvilket har fremgået af
reg.attest siden 1. indreg)... Og vel og mærke er afgiften noget højere
anden gang...

Så lige der er jeg uenig med dig :-/

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 12:36

On Thu, 29 Nov 2007 11:19:17 +0100, Henrik Nielsen wrote:

> Så lige der er jeg uenig med dig :-/

Jup, det er ikke pænt at lade stå til, (i over 50 år), for så siden at
komme ud med "riven". :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-11-07 22:15

"Jup, det er ikke pænt at lade stå til, (i over 50 år), for så siden at
komme ud med "riven". :-|"

Jeg er spændt på om T&S vinder sagerne. Jeg ved en har betalt og 2 har lagt
sag an. Det vil undre mig hvis T&S vinder disser sager. De kan slå en "streg
i sandet" og sige det fx. gælder fra 1/1-2008, men at gå mange år tilbage
efter MC'er som er synet og godkendt og hvor ejeren fuldstændigt uvidende,
er ikke rimeligt. Og hvem skal betale? Den nuværende ejer, eller den første
ejer, som har fået bygget sidevognen. Det bliver så næste spørgsmål. Jeg er
3. ejer på min, så jeg venter spændt og jeg har oven i købet danske papirer
på min, fra færdselsstyrelsen...

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-12-07 23:25

>"Det kan man vel dårligt bebrejde dem"

<snip>

>Så lige der er jeg uenig med dig :-/

Så tror jeg du misforstår pointen.
Man kan ikke bebrejde en organisation at den udfører det arbejde den
er sat i verden til.

At man så kan være uenig i organisationens fortolkninger er en ganske
anden sag, men at bebrejde Skat at de er ude efter vore penge?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-12-07 20:36

"At man så kan være uenig i organisationens fortolkninger er en ganske anden
sag, men at bebrejde Skat at de er ude efter vore penge?"

Tjaah, så skulle de nok have forlangt den rigtige afgift første gang. I
stedet for at komme tilbage nogle år senere og forlange afgift engang mere,
som i øvrigt er højere end første gang, samtidig med at de erklære den først
indbetalte afgift for "tabt" for ejeren. Vel og mærke taler vi om MC'er som
ikke er ændret siden de blev synet og indregistreret første gang.

Eksempel:

Du køber en MC i fx. tyskland ( i dette tilfælde med sidevogn).
Du betaler en afgift på 60.000kr i afgift, for at få nummerplade på. Fair
nok.

2 år senere vil T&S gerne se din MC igen. Nu vurdere de så at du skal betale
150.000 afgift. Shit siger ejeren. Som dog tror han kan nøjes med at betale
differencen.... Men nej siger T&S, de første 60.000 er tabt. At betale
150.000. Du har nu betalt en afgift på 210.000.

Jeg vil ikke røbe de nærmere detaljer, da det ikke min sag. Men det er en MC
fra 90'erne, som dengang kostede et stykker under 200.000 fra ny. Hvor fedt
er det at betale i alt 210000 i afgift for den. Bare fordi T&S har sovet i
timen dengang den blev indregistreret første gang. Der er indtil nu 3
eksempler på denne praksis. De 2 har lagt sag an. Måske er der flere som jeg
bare ikke kender til....

Så ja, jeg er uenig. De kan ikke ændre fortolkning over tid og så komme
tilbage og nakke dem, de tolkede anderledes tidligere.

Hvis dette bliver praksis har vi langt fra set de værste sager. Der bliver
mennesker som må gå fra hus og hjem. Jeg har et eksempel på en som regner
med at skal af med i omegnen af 425.000kr i afgift, hvis dette bliver
praksis. Og T&S acceptere ikke at du bare skruer nrpladen af og glemmer alt
om dette....

Fra : Hekto

Dato : 27-11-07 11:24

It happens that Henrik Nielsen formulated :
> T&S er på jagt efter vores penge

.... så staten kan misbruge dem på os selv! (sær
form for massochisme)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650