Småkage. Så røg der en til.
Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-11-07 14:39

Ved middagstid i krydset 1 gang nordligere end chokoladekrydset
i Ballerup røg der en MC'er. Nåede ikke at se personen men cyklen
havde set bedre tider.
Nu afventer jeg hvad nyhederne skriver, for jeg kunne ikke se hvem
der var den skyldige.

Andersen [ 3650 ]
Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

Fra : SB

Dato : 23-11-07 17:45

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Andersen [ 3650 ]
> Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

småkage?
må være noget sjællandsk

Søren
(der er jyde)

Fra : Bongo

Dato : 23-11-07 20:18

> småkage?
> må være noget sjællandsk

Knækpølse hvis du er fra langeland. Sild hvis du er fra Gløngøre. ;)

Fra : Max Andersen

Dato : 23-11-07 20:28

SB wrote:
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> småkage?
> må være noget sjællandsk
>
> Søren
> (der er jyde)

Ja, ligesom SWAT i usa er Special Weapons and Tactics. I jylland er det
sort :)

tror at *smok* er lyden af et slag, som med tiden er blevet slang til
småkage. og så slag er blevet til sammenstød af flere arter.

Max (sjællænder)

Fra : Lars Nielsen

Dato : 23-11-07 21:21

Max Andersen wrote:

> Ja, ligesom SWAT i usa er Special Weapons and Tactics. I jylland er
> det sort :)

Ævl og kævl... Swot er ret beset oversat fra *momsfri*, sort er en farve i
stil med oraaaaange... *SSSSS Mmuuuaaaahaaahaahahahahaaaaahaaaaaaaaa

--

- Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-11-07 02:10

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
> småkage?
> må være noget sjællandsk
>
> Søren
> (der er jyde)
For jer jyder (Århusianere) vil
det være kokage.
Ordet er fra det tidligere kendte kokasse.
Det har bare gennem tiden været lidt
gennem slang-maskineriet (en Ferguson)

Fra : SB

Dato : 24-11-07 08:29

> [...]
> For jer jyder (Århusianere) vil
> det være kokage.
> Ordet er fra det tidligere kendte kokasse.

nu ikke mange køer i århus, dem er der flere af på sjælland, hører da tit
der er køer på Holbæk motorvejen
og andre underlige steder.
Ville nu mene de burde være på en mark, men sådan er vi jo så forskellige

men Fyn er der underligste sted alligevel, hørte for tid tilbage der var
væltet en bil med grise, det gav lange køer?
Hvordan gør de lige det?

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-11-07 09:28

> men Fyn er der underligste sted alligevel, hørte for tid tilbage der var
> væltet en bil med grise, det gav lange køer?
> Hvordan gør de lige det?

På samme måde som heste laver æbler til pærer.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-11-07 09:34

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> På samme måde som heste laver æbler til pærer.

Dyr er de rene magikere.
Vi har meget at lære, os mennesker.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-11-07 22:52

Øhhh. Er kæden ikke hoppet af ?

Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Luffe

Dato : 25-11-07 00:09

Jow, kør med kardan.

Luffe
Honda CX 500C/CX650E

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-11-07 00:12

"Luffe" <dsl116139@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jow, kør med kardan.

Man kunne også starte med at lære sig at
quote rigtigt

Se her hvorledes:

Rimelig simpelt, når man først får det lært
Meget nemmere end at køre MC faktisk *GGG*

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-11-07 01:37

> [...]
>
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> Rimelig simpelt, når man først får det lært
> Meget nemmere end at køre MC faktisk *GGG*

Øh!
Da jeg første gang så et elektronisk aggregat, der var tilsluttet
internettet, havde jeg haft kørekort til MC i mere end 28 år, og havde kørt
knallert 8 år tidligere.
Det er muligt, at det er lettere at følge gældende netikette end det er at
køre MC, hvis man starter samtidig på begge, meeeen.....

Michael D
(EDB-mongol)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-11-07 08:16

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er muligt, at det er lettere at følge gældende netikette end det er at
> køre MC, hvis man starter samtidig på begge, meeeen.....

Come on. Hvor svært kan det være at skrive NEDEN UNDER
det man svarer på. Selvom jeg også havde haft styre-brev til
2hjulede i flere år, så havde jeg da nemmere ved at lære det at
skrive under det man svarede på, end da jeg skulle lære at bruge
en kobling f.eks.
Iøvrigt havde jeg min debut mht. kobling på en Nimbus. Det var
dælme ikke sjov. Jeg fik lov at tage en tur hvis jeg kunne starte
den. Sætte i gear og få den i fart. Det lykkedes mig kun at starte
den. Dælme svært med gearkasse uden synkromesse *GGG*

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-11-07 15:51

> [...]
> den. Sætte i gear og få den i fart. Det lykkedes mig kun at starte
> den. Dælme svært med gearkasse uden synkromesse *GGG*
Naturligvis er det ikke vanskeligt at svare under, eller over, men det er jo
ikke den eneste fælde der er.
Bare for nysgerrighedens skyld: Hvad kører du da på?
Har jeg ikke fulgt med?
Der er dæleme ikke mange MC, der har fået synkromesh siden Nimbus-tiden!
Eller måske er det mig, der bare ikke har fulgt med

venlig hilsen
Michael D

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-11-07 17:01

> Bare for nysgerrighedens skyld: Hvad kører du da på?
> Har jeg ikke fulgt med?
> Der er dæleme ikke mange MC, der har fået synkromesh siden Nimbus-tiden!
> Eller måske er det mig, der bare ikke har fulgt med

Lige nu er jeg løsgænger og afventer en garage
der mangler at bygge sig selv, førend der er plads
til en ny MC i mit liv
Mht synkromesse, så regnede jeg med at det var noget
alle MC'er er udstyret med idag. Der er ihverttilfælde
ikke nogle problemer med at sætte en nyere MC i gear
og få den ud af hullet. Så noget er da forbedret i gearkasse
i forhold til gode gamle Nimbus

Fra : Niels Pein

Dato : 25-11-07 17:41

> [...]

> ikke nogle problemer med at sætte en nyere MC i gear
> og få den ud af hullet. Så noget er da forbedret i gearkasse
Den gamle Nimbus havde vel bare fået tillagt sig nogle ordentlige hak de
forkerte steder i koblingen.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Lars

Dato : 25-11-07 22:25

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev ...

> Den gamle Nimbus havde vel bare fået tillagt sig nogle ordentlige hak de
> [...]

Mon ikke Nimmeren har haft en meget slidt og træt gearkasse.
Jeg har i g´hvert fald aldrig haft størrer problemer med Nimbus end med MZ
og BMW som jeg siden har kørt, og kører.
Hilsen LarsØ

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-11-07 11:13

"Lars" <rbk@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har i g´hvert fald aldrig haft størrer problemer med Nimbus end med MZ
> og BMW som jeg siden har kørt, og kører.
Nej, jeg synes helle ikke Gearene er vanskelige på en "Bus", men de slipper
så pokkers hurtigt op

Michael D

Fra : Armand

Dato : 26-11-07 21:46

Andersen [3650] skrev:

> [...]
> ikke nogle problemer med at sætte en nyere MC i gear
> og få den ud af hullet. Så noget er da forbedret i gearkasse

Lige lidt gearksseteknik:
Jeg kender ikke til designet af 'bussens gearkasse, men husker da at
syncromesh var det store bil-reklameargument i min 60'er-barndom og
derfor må have været en relativt ny ting der ikke falder sammen med
Fisker og Nielsens udvikling af Nimbus-motoren.
Syncromseh er noget med at bringe tandhjul op på samme omdrejninger lige
inden indgreb, hvilket især gavner nedgearinger, hvor bilister tidligere
behøvede at koble helt ud i frigear og bringe motoren op i omdrejninger
svarende til det lavere gear; men motorcykel-gearkasser er af "constant
mesh"-typen, der kendetegnes ved at alle tandhjul er i konstant indgreb,
hvilket ikke lader sig kombinere me syncromesh! Motorcykelgearkasser
lader sig ligeledes heller ikke geare lydefrit ned uden lidt mellemgas!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-07 22:43

On Mon, 26 Nov 2007 21:46:12 +0100, Armand wrote:

> der kendetegnes ved at alle tandhjul er i konstant indgreb,
> hvilket ikke lader sig kombinere me syncromesh!

Det kan jeg garantere dig for at det kan. Alle tandhjul med undtagelse af
bakgearshjul er i konstant indgreb i en bilgearkasse med syncromesh.
Syncromesh'en er indbygget i klokoblingerne, og fylder ganske meget i
bredden mellem tandhjulene, og er derfor for klodset, og tungt til en mc.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 00:01

On Mon, 26 Nov 2007 22:42:31 +0100, Orla Pedersen wrote:

> Det kan jeg garantere dig for at det kan.

Og et omend dårligt link

http://www.singster.co.uk/mascot%20mar-apr%202003%20(4).html

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-11-07 21:58
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-07 17:54

On Sun, 25 Nov 2007 15:50:56 +0100, Michael Dahlberg wrote:

> Eller måske er det mig, der bare ikke har fulgt med

Jo, Du er fint med Sekventielle gearkasser har ikke syncromesh, og har
i øvrigt heller ikke noget at bruge det til.

Derimod har Nimbus, og BMW, og enkelte andre mc'er, enkeltpladet
tørkobling, og de kobler, i modsætning til andre mc-koblinger, helt fri. Og
så kan det faktisk være nødvendigt at "file" lidt på koblingen for at komme
i første gear, når at Du holder stille.

Orla Pedersen, som kender ret mange biler, som lider af samme "sygdom"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-11-07 21:27

meddelelse news:1ece9g0l33bju.v4g72q5bvpc1$.dlg@40tude.net...

> Jo, Du er fint med Sekventielle gearkasser har ikke syncromesh, og har
> i øvrigt heller ikke noget at bruge det til.

Det vidste jeg godt, jeg forsøgte blot at virke lidt høflig

> [...]
> Og
> så kan det faktisk være nødvendigt at "file" lidt på koblingen for at

Det har jeg egentlig aldrig tænkt over, på trods af at jeg selv kører BMW K
75C!
(Jo, jeg vidste godt at den har tør enkeltplade kobling, men ikke at det
kunne have den konsekvens!)
Tak skal du have. Så blev jeg det klogere

Venlig hilsen

Michael D

Fra : Jansen

Dato : 26-11-07 23:14

Orla Pedersen skrev:
Klip
> [...]
> så kan det faktisk være nødvendigt at "file" lidt på koblingen for at komme

Og her går jeg og skuler til Wolfgang, så viser det sig at han er helt
(BMW)normal, næste gang kæler jeg for hans kobling, i stedet for at
sparke ham i siden ;-o
Tak Orla
--
Hilsen