interessant artikel vedr. brugte motorcykl~
Fra : Per

Dato : 20-11-07 22:10

http://fpn.dk/motor/mc/article1175929.ece

Jeg var ikke klar over det med "lejer og døde punkter" samt "stive
pakninger".

En ting er dog sikkert - mange brugte motorcykler bliver sat alt for dyrt
til salg....

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 20-11-07 22:50

> En ting er dog sikkert - mange brugte motorcykler bliver sat alt for dyrt
> til salg....
>
> --
> Med venlig hilsen Per !
Brugte motorcykler er dyre fordi den tekniske stand typisk er væsentlig
højere end tilsvarende årgange biler. Omvendt: prøv og læg mærke til, hvor
længe folk har deres brugte maskiner til salg. På denne side af efteråret er
det typisk længe. Hvilket lægger op til at køber giver et bud -

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-07 23:09

On Tue, 20 Nov 2007 22:09:56 +0100, Per wrote:

> http://fpn.dk/motor/mc/article1175929.ece

Nøjagtigt min erfaring :-/ Man kan tilføje højt olieforbrug til listen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-11-07 08:07

> http://fpn.dk/motor/mc/article1175929.ece

LOL:
"Nye motorer klarer gerne flere hundre tusinde kilometer, og slides
maskineriet op, er udskrivningen til renovation til at betale"

Ja det koster ikke så meget at køre på skrotpladsen med den gamle motor
(Mon ikke han mener renovering)

Kent Nielsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-11-07 08:20

Kent Nielsen wrote:

> (Mon ikke han mener renovering)

Sådan noget narcissistisk petitjournalistik. At de vil være det bekendt
til den pris.

--
vh
Torben

Fra : Anders

Dato : 21-11-07 09:40

> [...]
> pakninger".
>
> En ting er dog sikkert - mange brugte motorcykler bliver sat alt for dyrt

Ja alt for mange cykler er alt for dyre i brugtpriser! CBR600 ligger meget
højt.. Men jeg tror dog alligevel, at jeg hellere ville tage en ordentligt
vedligeholdt cbr 600 fra 1997, end en ER6 fra i år.
Stylingen er federe, køreegenskaberne er sikkert det samme, måske er cbr'en
bedre (efter min mening, fordi den er mere sporty?), cbr'en har flere hk,
meget dejligere motor og virkelig god holdbarhed..
Bremerne er sikkert også bedre?

Mvh Anders

Fra : tp

Dato : 21-11-07 15:26

> [...]
> cbr'en bedre (efter min mening, fordi den er mere sporty?), cbr'en har
> flere hk, meget dejligere motor og virkelig god holdbarhed..

Lige præcis!! Priserne er høje brugt, fordi folk gerne vil give meget
brugt. Kunne de ikke sælges til den pris var prisen også lavere.. Jeg
forstår ikke rigtigt pointen i den artikel. Har han erkendt at der findes
markedskræfter eller ?!?!

Og jo, en ny kører bedre, og koster mere, og har man pengene så fint med
mig. Omvendt er en 10 år gammel maskine ikke en færdig maskine. Der kører
20 år gamle maskiner rundt der fint tjener brugerens behov. Og skulle
motoren poppe, så har vi ebay og det problem er løst.

Mvh TP - Kun EN gang ud af jeg ved ikke hvor mange cykler, har jeg haft en
der var mindre en 10 år, og det var IKKE den bedste cykel jeg har haft...