AVGAS hvor købes det ? Pris ?
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 15:33

AVGAS hvor købes det ? Pris ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 16:59

On Mon, 19 Nov 2007 15:33:17 +0100, Poul B-H wrote:

> AVGAS hvor købes det ?

På en flyveplads for små flyvemaskiner

Pris ?

Så høj at ingen idag køber det. Kender flere som selv henter på alm.
servicestation, og egenhændigt får moms refunderet.

Men hvad vil Du dog med det forældede lavoktan stads ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-11-07 11:54

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1jdzdusy4u4iv$.1fjyxw9kurnh9$.dlg@40tude.net...

> [...]
> servicestation, og egenhændigt får moms refunderet.
>
> Men hvad vil Du dog med det forældede lavoktan stads ?

Det er netop ikke lavoktan.Det er derimod MOGAS man køber på en tankstation.
100LL(blå) kan bruges hvor 100/130(grøn) oktan forskrives.Mogas kan ikke
bruges hvis der er tilsat
etanol og på grund af det lavere damptryk kan det give problemer hvis man
flyver højt.Det kræver
også et STC at flyve på MOGAS og kan kun bruges på lavkomprimeret motore
uden turbolader.
Hej Palle.

Fra : Søren Johansen

Dato : 19-11-07 22:25

"Poul B-H" skrev i en meddelelse:
> AVGAS hvor købes det ? Pris ?

Det kan købes på de fleste flyvepladser og koster ca. 9,00 kr per liter.
(AVGAS = AViation GASonline)
Den mest almindelige type er 100LL, hvor 100 angiver oktantallet og LL at
det er med lavt blyindhold.

Da det er afgiftsfrit (endnu), tror jeg kun man kan købe det hvis det købes
til et
fly (eller man er lidt opfindsom).

Mvh
Søren