Nonbo skyder Aplus ned
Fra : Jim Andersen

Dato : 19-11-07 09:15

Så har man hørt det med.

Fra morgenens radioavis:
ca dobbelt så mange døde på knallert og mc som normalt.
Aplus "mener derfor" at man skal have årlige syn og salgschefen får lov at
komme med sin ammestuesnak.
Nonbo udtaler sig derefter og skyder med det samme forslaget i sænk.
Ulykker med mc skyldes chaufføren eller at bilisterne overser mc'en.
Ulykker med knallert skyldes chauføren.

Gad vide om han har læst med herinde?

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-07 09:39

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nonbo udtaler sig derefter og skyder med det samme forslaget i sænk.
> Ulykker med mc skyldes chaufføren eller at bilisterne overser mc'en.

Det kan være, men jeg håber den holder, godt nok lever jeg af at lave
motorcykler, men jeg gider ikke ligge og køre cykler til syn hvert andet år
bare for sjov. Når jeg ser på de cykler der kommer hos mig, så bliver de
holdt og udover en enkelt detalje hos mange, så er de lige til at køre til
syn.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-11-07 02:32

On Nov 19, 9:15 am, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:
> Så har man hørt det med.

> Gad vide om han har læst med herinde?
Tja, eller en af embedsmændene... Men det er da også helt fint, hvis
det er tilfældet. Det viser i så fald bare, at den pågældende
politiker, og/eller dennes embedsmænd, gør noget for at følge med i,
hvad forskellige befolkningsgrupper mener. At bruge en NG, er nemmere
og hurtigere, end at holde møder med alle mulige interessegrupper.

Endvidere kommer der jo en gang imellem nogle rigtigt kloge ord og
betragtninger her på DFM, som politikerne næppe får fra fortravlede
embedsmænd.

Og når det er sagt, så er der vel ikke noget overraskende i, at APPlus
synes, at de skal have flere kunder. Det ville jeg også synes, hvis
jeg var direktør i APP

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Hekto

Dato : 19-11-07 12:32

After serious thinking Thomas Makro wrote :
> Og når det er sagt, så er der vel ikke noget overraskende i, at APPlus
> synes, at de skal have flere kunder. Det ville jeg også synes, hvis
> jeg var direktør i APP

Ja, og tiden er vidst inde til at droppe APlus
som det private firma man anvender til syn af sin
bil og MC!

Periodisk syn af MC'er hvert andet år, vil give
små 30 millioner i omsætning på 130.000 MC'er.

Hvis alle har bil og foretager syn et andet sted,
vil det give en omsætningsnedgang på 52
millioner!!!! (hvert andet år)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thore Jensen

Dato : 19-11-07 17:27

Hekto skrev:
> Ja, og tiden er vidst inde til at droppe APlus
> som det private firma man anvender til syn af sin
> bil og MC!

Præcis..

Anvender et lille lokalt en mandsfirma..

Se det én fornuftig mand..

Hvis der lige er en lille detalje, får man nogle gange lov til hurtigt
at få det fikset mens han lige syner en anden kunde i mens ellers hvis
ens dieselkasse soder lidt rigeligt, så bliver man bedt om køre en frisk
tur på motorvejen og komme tilbage igen - igen inden for samme syn..

Nææ, jeg tror bestemt ikke at han har interesse i periodisk syn på MC
Han har rigeligt at lave

Thore

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-11-07 19:15

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på motorvejen og komme tilbage igen - igen inden for samme syn..
>
> Nææ, jeg tror bestemt ikke at han har interesse i periodisk syn på MC

hehe det lyder som om han er meget fornuftig overfor kunderne.

Da jeg fik synet min zx9r med fuld akroprovickxus
udstødningsrørsystemlarmepotte var jeg lidt bange for at blive kasseret pga.
støj (den larmer nu ikke meget mere end standardpotte), men synsmanden (også
fra privatejet virksomhed) kom bare og sagde, at han syntes den lød fedt! Og
at dømme efter det kæmpe smil på hans ansigt, så mente han det

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 19-11-07 18:26

Thomas Makro skrev:

> Og når det er sagt, så er der vel ikke noget overraskende i, at APPlus
> synes, at de skal have flere kunder. Det ville jeg også synes, hvis
> jeg var direktør i APP

Tjaeh :-/
Det er et spørgsmål om at (fejl?)satse! Som sagen indtil videre har kørt
(á to omgange), står det klart for mig at Applus IKKE får lov at tjene
på syn af nogen af mine køretøjer :-|
(*pssst*: Spred ideen!)

--
Armand.

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 19-11-07 03:04

On 19 Nov., 10:32, Thomas Makro <thomasma...@vip.cybercity.dk> wrote:

snip en masse kloge ord

> Og når det er sagt, så er der vel ikke noget overraskende i, at APPlus
> synes, at de skal have flere kunder. Det ville jeg også synes, hvis
> [...]

ville du virkelig det ? det lyder altså som om du ikke har en fis
forstand på forretning :D

- men klart han skal sige det ...

Men om de ville finde andet end forkerte/manglende blinklys jeg har
f.eks. set en del HD-ejere som piller deres blinklys af og synes det
er smart og så måske en udstødning som larmer for meget på diverse
cykler. Derimod ville vi opleve en bølge af "jeg har fået min mc
kasseret til syn pga XXX kan det være sandt ?"

Men ret meget sikkerhedsmæssigt som kunne forhindre ret mange af de
dødsulykker vi har set i år det tror jeg næppe. Så dette er første
gang for mig at jeg kan give Nonbo ret i ret meget ! chokerende
verden :)

Jens B. Rasmussen
EX RF900 ejer nu på udkig :)

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-07 11:13

> Nonbo udtaler sig derefter og skyder med det samme forslaget i sænk.
> Ulykker med mc skyldes chaufføren eller at bilisterne overser mc'en.
> Ulykker med knallert skyldes chauføren.
>
> Gad vide om han har læst med herinde?

Man skulle næsten tro det. Han lød helt til en forandring helt fornuftig...

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-07 19:09

> Man skulle næsten tro det. Han lød helt til en forandring helt
> fornuftig...

Man skal absolut ikke klandre folk for at blive klogere - det er i længden
en dum strategi.
Støt folk der siger noget fornuftigt. Siger de noget dumt, så oplys dem.

Sådan KUNNE det være foregået: Sidste gang han sagde noget uklogt, fik han
nogle mails fra irriterede motorcyklister. En eller flere af dem udtrykte
noget i stil med det der er sagt herinde (hvilket jo ikke er unaturligt).
Han grublede over det, og har nu dannet sig en ny holdning.

Husk at maile jeres kandidater, når de har brug for hjælp til at finde en
fornuftsbaseret holdning.

Rittig

Fra : EK

Dato : 20-11-07 00:24

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4741d3da$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]

> en dum strategi.
> Støt folk der siger noget fornuftigt. Siger de noget dumt, så oplys dem.

SNIP
> Rittig

Jeg kan kun sige: BRAVO Nonbo - det havde jeg godt nok ikke forventet.

Ja Rittig...
Ret skal være ret - når der endelig kommer en fornuftig udtalelse fra en
politiker, som ellers ikke synes at komme så heldigt af sted med
forskellige udmeldinger, så må der nikkes anerkende.
Erik

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-11-07 03:27

On Nov 19, 7:08 pm, "Claus Rittig" <ClausRit...@Hotmail.Com> wrote:

> Husk at maile jeres kandidater, når de har brug for hjælp til at finde en
> fornuftsbaseret holdning.
Det er den klogeste bemærkning jeg har læst herinde længe. Thumbs up.

Der er ingen tvivl om, at hvis man er hurtigt ude med information til
kandidaterne, dvs. før de kommer til at sige noget i pressen, så kan
man påvirke deres holdninger. Et af vores problemer har jo altid
været, at politikerne er blevet fodret med statistike tal der ikke
måtte bruges statistisk (uheldstal, kørte km mv) samt holdninger
dannet på et tyndt grundlag.

Der er to ting vi kan give vores politikere:
1. Taletid i pressen. For en politiker er det jo et mål i sig selv at
blive set og hørt igen og igen. Så nye påstande, holdninger, tal mv.,
der tilfældigvis samtidig gavner os, vil formentlig blive modtaget med
glæde.
2. Facts som kan dreje interne diskussioner, og dermed beslutninger,
mellem politikere i ønsket retning. Og holdninger om at hvis et
forslag gennemføres, så vil konsekvensen blive...

Og lad så bare politikerne få æren og taletiden for at have fundet på
en lovændring. Det væsentlige for os, er, at det bliver nemmere,
sikrere og billigere at være MCist.

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-11-07 03:41

On Nov 19, 6:26 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Thomas Makro skrev:

> Det er et spørgsmål om at (fejl?)satse! Som sagen indtil videre har kørt
> (á to omgange), står det klart for mig at Applus IKKE får lov at tjene
> på syn af nogen af mine køretøjer :-|
Tja, de opfører sig ikke anderledes end andre halv- og helstore
firmaer, der øjner en mulighed for vækst. Mon ikke 99% af de små
synshaller gnider sig i hænderne når de hører sådan et forslag fra
APP? Og mon ikke de selv kunne finde på at komme med samme forslag,
men bare ikke ved nok om marketing til at gøre det?

Men det er da fint at du ikke vil støtte dem pga. deres halv-
aggressive metoder. Det er forståeligt.

Personligt går jeg også uden om APP, men det er nu primært fordi de er
dyrere end de små synshaller.

> (*pssst*: Spred ideen!)
He he, god ide.

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 23-11-07 02:10

On 21 Nov., 11:41, Thomas Makro <thomasma...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> aggressive metoder. Det er forståeligt.
>
> Personligt går jeg også uden om APP, men det er nu primært fordi de er

Hej glade synsfirmabrugere i den mindre ende....))

Jeg synes (hø-hø utilsigtet..) at man i denne sag ære den, der æres
bør: DMC og især formanden. Og forgiv mig, at dette indlæg kan ende
med at lyde som et reklameindslag. Da historien om syn på knallerter
og deslige dukkede op for flere måneder siden, (Vi fik den på
redaktionen her også) kiggede Rolf nærmere på den undersøgelse, som
Applus brugte som basis og det viste sig, at være noget fordrukkent
sludder, som er skrevet af den europæsiske sammenslutning af
synsFIMAER, altså dem, der tjener på at udbyde syn.
Rolf informerede blandt andet Nonbo om sagen og allerede dengang skød
han den ned, så det er sådan set Rolf (og DMC's) fortjeneste, at
Applus igen rammer muren, men som i kan læse i næste nummer, så er den
slags angreb på MC-verdenen ikke ukendt. Lidt slørløft: I USA forsøger
man nu igen 20 år efter ideen blev skudt ned at forbyde visse former
for motorcykler og trods de 20 år stadig med de samme gamle ubrugelige
argumenter, men så....... (Resten læses i bladet)

Men selvfølgelig alt det der ovenstående er jo i princippet uendelig
ligegyldigt set i sammenhæng med: Fede modeller, lækre prøvekørsler,
eksotiske rejsemål og ekstraudstyr af den helt rigtige slags, så
beklager, at man tog jers tid......

Mvh

Stup
XS1100S, der kigger fornærmet væk, hvergang dens herre og mester
parkerer madæsken....

Fra : EK

Dato : 28-11-07 18:42

<stupmail@gmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bde2c89e-f268-44c1-b81c-45ed829af1ed@j20g2000hsi.googlegrou
ps.com...

KLIP
[...]

snip

Stup

Nåhhh, det forklarer jo det hele. Jeg var også svært overrasket over, at
Nonbo virkelig selv skulle have fundet et guldkorn.
Så er min opfattelse af ham på plads igen - æhømmm

Erik

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-11-07 03:33

On Nov 23, 10:09 am, stupm...@gmail.com wrote:

> Men selvfølgelig alt det der ovenstående er jo i princippet uendelig
> ligegyldigt set i sammenhæng med: Fede modeller, lækre prøvekørsler,
Smarte modeller man drømmer om eller ser på gaden til dagligt, vil
naturligt nok fylde mere i folks bevidsthed, end det politiske arbejde
DMC laver, da man kun læser om dette i DMC bladet, når det en sjælden
gang imellem udkommer.

Jeg er selv medlem af DMC, og det er jeg, fordi det efter min mening
er den bedste måde at støtte MC-politisk arbejde på.
DMC kan lære noget om synlighed af FDM. I bør være mere synlige,
f.eks. ved hyppige nyheder om jeres arbejde her på NG, på jeres
hjemmeside, osv. Ikke med lange artikler, men med teasere, som får
folk til at købe bladet, og derved støtte jeres glimrende politiske
arbejde.