|
| Spørgsmål ang Suzuki GSX750FK6 Fra : Christina Jensen |
Dato : 17-11-07 21:49 |
|
hejsa Gruppe
Jeg skriver fra min kærestes mail...
Jeg går og overvejer at købe en Suzuki GSX750FK6, fra ny af.
Det jeg gerne vil spørge alle jer om, er om i har nogle erfaringer med denne
type motorcykel? enten dig selv eller om du har hørt noget om den, både
positivt og negativt.
Venlig hilsen Thomas
| |
Ukendt (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-07 22:38 |
|
> Jeg går og overvejer at købe en Suzuki GSX750FK6, fra ny af.
>
> Det jeg gerne vil spørge alle jer om, er om i har nogle erfaringer med
> denne
> type motorcykel? enten dig selv eller om du har hørt noget om den, både
> positivt og negativt.
ah. "badekaret" Jo det er en rar allround maskine man sidder godt på,
kører godt, har rigeligt med hypper til de fleste ... man får kort sagt
meget for pengene!
om den har svagheder? Absolut! Smøring af knastaksler. Yderst kritisk.
Søg tilbage i news og du skal finde masser af info om dette. Men du vil
købe fra ny, og om 30.000km vil du sælge igen for at købe en anden + du
lover ikke lade den stå i tomgang et par minutter inden du sætter igang med
den? jamen så køb da endeligt !
Bortset fra det.. er den ikke ved at udgå til fordel for en 650'er
vandkølet, baseret på den nye bandit, og som skal dække for både 6 og
7½'eren?
| |
Armand (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-11-07 14:51 |
|
news.tele.dk skrev:
>>
>
> .......svagheder? Absolut! Smøring af knastaksler. Yderst kritisk.
> Søg tilbage i news og du skal finde masser af info om dette.
> .....[at] du lover ikke lade den stå i tomgang et par minutter
> inden du sætter igang med den? jamen så køb da endeligt !
>
Hvis du lige selv havde læst ordentligt på samme lektie, ville du vide
at Suzukis knastproblemer ikke er smørings-relaterede: Der er ikke en
motor på markedet hvor der forekommer så meget olie hen over topstykket,
og dermed mellem knaster og vippearme, som på Suzuki's oliekølede!
Problemet ligger i materiale-kvalitet á små porøsiteter lige under
overfladen, som der med tiden bankes/slides hul på toppen af :-|
> Bortset fra det.. er den ikke ved at udgå til fordel for en 650'er
> vandkølet, baseret på den nye bandit, og som skal dække for både 6 og
> 7½'eren?
>
Er den ikke udgået principielt :-/
Jeg mener: Som for SV1000 er DK tilsyneladende det eneste land hvor man
sælger den aldrende GSXF stort - Prisen er tilsyneladende det ene
tungtvejende argument for danske købere :-|
I seneste nummer af Bike filosoferer Lyngfeldt også over at de i bladet
testede Hornet/Fazer -typer (á ca. 100 hk's nøgne motorcykler) i grunden
er som skabt til danske forhold, men at prisen gør at folk "spilder"
deres penge på helt anderledes tunge og langtfra så sjovt kørende
modeller á GSX750F - En holdning jeg helt er på linie med :-|
--
Armand.
| |
Christina Jensen (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Christina Jensen |
Dato : 18-11-07 17:52 |
|
Hejsa Gruppe.
Tak for oplysningerne.
thomas
| |
Tingskoven (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Tingskoven |
Dato : 18-11-07 18:44 |
|
"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:473f52e0$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hejsa Gruppe
>
> Jeg skriver fra min kærestes mail...
>
> Jeg går og overvejer at købe en Suzuki GSX750FK6, fra ny af.
>
> Det jeg gerne vil spørge alle jer om, er om i har nogle erfaringer med
> denne
> type motorcykel? enten dig selv eller om du har hørt noget om den, både
> positivt og negativt.
>
> Venlig hilsen Thomas
Hej Christina
Du skal ikke være bange for at købe en ny 750F'er. Har selv erhvervet mig et
brugt eksemplar fra i år.
Det er 25 år siden jeg sidst kørte mc (Suzuki 450/43HK). Var lidt betænklig
ved størrelsen (93HK),
men jeg bliv lynhurtig dus med den. Forsøger dog fortsat tit at få den i
7'ne gear -
Her på siten - er der en tendens til, at Honda-ejer nedgør Suzuki'erne. Jeg
vil ikke afvise, at Honda ka' have en bedre finis
og motor-teknologi, der får mc'en til at lyde som en symaskine, - men det
skal jo holdes op imod en merpris på typisk 40K+.
Da der i år er solgt over 600 stk. GSX750F'er er der allerede nogle 'brugte'
til salg. Køb én af disse f.eks. igennem dba.
Har selv købt (privat) et sort eksemplar årg. 2007/2000 til 80K (sparet
15K) - Du får rigtig meget mc till denne pris.
Mvh
Jørgensen
| |
Armand (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-11-07 19:51 |
| | |
Tingskoven (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Tingskoven |
Dato : 18-11-07 21:50 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4740889c$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tingskoven skrev:
>
>>
>> ....Forsøger dog fortsat tit at få den i 7'ne gear -
>>
> Primitivt gearvurderings-trick:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1585
>
> --
> Armand.
.........tak, for forslaget, lære det nok næste sommer, hvis der ellers
bliver solskinstimer nok - (køre af princip ikke i regnvejr).
Mvh
Jørgensen
| |
Ukendt (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-11-07 19:54 |
|
On Sun, 18 Nov 2007 18:43:34 +0100, Tingskoven wrote:
> Her på siten - er der en tendens til, at Honda-ejer nedgør Suzuki'erne. Jeg
> vil ikke afvise, at Honda ka' have en bedre finis
Nøeh, der er snarere en tendens til at lovprise eget valg langt ud over
hvad, der kan holde :-/
En lidt mere nuanceret holdning kunne ønskes af og til.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
"J.C.Kløve" (18-11-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 18-11-07 21:41 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Sun, 18 Nov 2007 18:43:34 +0100, Tingskoven wrote:
>
>> Her på siten - er der en tendens til, at Honda-ejer nedgør Suzuki'erne. Jeg
>> vil ikke afvise, at Honda ka' have en bedre finis
>
> Nøeh, der er snarere en tendens til at lovprise eget valg langt ud over
> hvad, der kan holde :-/
>
> En lidt mere nuanceret holdning kunne ønskes af og til.
>
Hørt!
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Steen Gruby (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 18-11-07 21:48 |
|
On Sun, 18 Nov 2007 19:54:29 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Arh Orla.
>
>En lidt mere nuanceret holdning kunne ønskes af og til.
Blot fordi man mener at:
BMW er blød hat.
Suzuki er laveste kvalitet.
Honda er for bøsser.
Kawazaki er en kampvogn.
Yamaha skulle være blevet ved klaveret.
Så efterlyser du en nuanceret holdning?
Her er den så - ser du Ducati bla - bla - bla ------------
(Av, Av, Av, -----)
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ukendt (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-11-07 23:39 |
| | |
Steen Gruby (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 19-11-07 00:04 |
|
On Sun, 18 Nov 2007 23:38:50 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
Undskyld Orla.
>
>Aaaahædr ;-D
Jeg kunne ikke nære mig
Men jeg er enig, når nogen spørger om den slags information har man en
forpligtelse til at være saglig og lade egne egne preferancer træde i
baggrunden.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Piwo (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Piwo |
Dato : 18-11-07 21:21 |
|
"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:473f52e0$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hejsa Gruppe
>
>
> Jeg går og overvejer at købe en Suzuki GSX750FK6, fra ny af.
>
> Det jeg gerne vil spørge alle jer om, er om i har nogle erfaringer med
> denne
> type motorcykel? enten dig selv eller om du har hørt noget om den, både
> positivt og negativt.
Hejsa Christina
Med risiko for at starte en storm i gruppen, så får du mine ord om modellen.
Det er en ok cykel. Kender den fra første hånd, da min søn købte en omkring
sommerferien.
Det er en velkørende maskine, som er til at håndtere.
For mig er den lidt træg i det, kører selv Hayabusa.
Og med træg mener jeg at den ikke er så let at kaste med, når det går tjept,
ligesom jeg skal vente på knægten, hvis jeg kommer til at gasse lidt op.
Til allround brug er den fortræffelig, man kan køre afslappet på den uden at
få ondt i hænder og arme, ligesom den fint følger trafikken på mortorvejen.
Ookey, den er fint hurtig på dansk motorvej.
Min kone foretrækker at sidde bag på den, fremfor Bussen, da bagsæde og
fodhvilere er bedre på 750'eren.
Så hvis jeg oftere skulle køre med konen, så ville 750'eren være et bedre
valg for os.
Driftsikkerhed, tja, en af mine kamsjukker har kørt på en lidt ældre model,
gennem 12 år, incl vinter og den lever stadig. Dog med ny motor, eftersom
han prøvede at hænge på i Tyskland, med 180+ km/t over tusinde km. Det kunne
den gamle motor ikke klare, og den havde kun gået 180.000 km. Det var nok
bare en dårlig motor.
Knasterne var ok, men resten så lidt slidt ud.
Behandel den ordentligt og skift olien som foreskrevet. Hvis den endelig
slider knasterne efter X0.000 km, så køb nogle ombytterknaster i England og
vups så er den ged barberet.
Det er stadig billigere end at ofre 40.000 kr på en anden model, uden kåbe.
Bare lige mine få ord.
Piwo
PS! Har kørt Ariel, Triumph (Før japserne blev designere på dem, Norton,
Honda 500, Honda 750, Kawa ZZR750RR, Suzuki GS 500 og nu Hayabusa, så
sammenligningsgrundlaget er vist ok.
| |
Klaus R (21-11-2007)
| Kommentar Fra : Klaus R |
Dato : 21-11-07 10:26 |
|
Piwo formulerede spørgsmålet:
> "Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:473f52e0$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> hejsa Gruppe
>>
>>
>> Jeg går og overvejer at købe en Suzuki GSX750FK6, fra ny af.
>>
>> Det jeg gerne vil spørge alle jer om, er om i har nogle erfaringer med
>> denne
>> type motorcykel? enten dig selv eller om du har hørt noget om den, både
>> positivt og negativt.
>
> For mig er den lidt træg i det, kører selv Hayabusa.
> Og med træg mener jeg at den ikke er så let at kaste med, når det går tjept,
> ligesom jeg skal vente på knægten, hvis jeg kommer til at gasse lidt op.
>
> Driftsikkerhed, tja, en af mine kamsjukker har kørt på en lidt ældre model,
> gennem 12 år, incl vinter og den lever stadig. Dog med ny motor, eftersom han
> prøvede at hænge på i Tyskland, med 180+ km/t over tusinde km. Det kunne den
> gamle motor ikke klare, og den havde kun gået 180.000 km. Det var nok bare en
> dårlig motor.
>
>
> Bare lige mine få ord.
>
> Piwo
>
dejligt med en lidt humoristisk svarmåde. det var en fornøjelse at læse
dit svar. :D
Klaus R
| |
|
|