Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon PowerShot S5 IS spm om EXIF
Fra : urlex

Dato : 19-11-07 05:20

Canon PowerShot S5 IS spm om EXIF. Jeg spørger hvordan kan jeg se GPS-
data ( EXIF ) ?
I ZoomBrowser EX help, står noget som jeg ikke kan finde, kan nogen i
NG guide mig ?

Select the Shooting Information check box, and then select the check
boxes next to the Exif information categories you want to include.
Tip
To change the way date and time displays on the image, in Control
Panel, click Regional Options. Make changes to Time and Short Date as
necessary.

vh urlex

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-11-07 15:09

urlex wrote:
> [...]
> To change the way date and time displays on the image, in Control
> Panel, click Regional Options. Make changes to Time and Short Date as

EXIF er ikke GPS data. EXIF er data som kameraet skriver inn i bildefilen.
Det finnes ingen Canon kameraer med innebygd GPS mottaker, eller modeller
som har mulighet for direkte tilknyttet GPS.

EXIF data er langt mer enn dato / klokkeslett bildet er tatt, det inneholder
mengder av parametre om kamera og selve bildet.

I Zoombrowser EX, høyreklikk på bildet, velg "properties"
Hvis ikke "Shooting information vises, klikk på "knappen til venstre for
teksten.
Det er ikke alle EXIF felt som vises, kun de med "normale" opplysninger som
ditt kamera legger inn.
Valgene i Zoombrowser EX gjelder alle EXIF settinger som Canon har i sine
kameraer, og det er ikke alle disse som finnes i "amatør" kameraer, mange
finnes kun i speilrefleksmodellene i 1 og 5 serien. Zoombrowser er såpass
smart at det ikke viser felt det ikke finnes info i. :)

Hvis du vil se ALLE EXIF data i en fil, må du bruke et annet program som for
eks:
EXIF reader. http://www.takenet.or.jp/~ryuuji/minisoft/exifread/english/

--
AsleB;Oslo

Fra : urlex

Dato : 19-11-07 08:43

Asle Bjerva skrev:

> [...]
> smart at det ikke viser felt det ikke finnes info i. :)
>
> Hvis du vil se ALLE EXIF data i en fil, m� du bruke et annet program som for

Mange Takk - Det var Earth Google Com, hvor jeg kan lægge billeder op,
der gjorde opmærksom på at jeg ikke behøver at markere hvor billedet
er taget når der var EXIF i kameraet og jeg troede at Canon havde
lagt GPS ind uden at skrive derom i manualen
vh urlex