Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til at installere Apache Gallery
Fra : MOA

Dato : 17-11-07 18:52

Ahhg...det er simpelthen sort snak når jeg læser "installationsguiden". Er
der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få det op og køre
på et surftown webhotel?

Morten

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-07 19:20

MOA skrev:
> Ahhg...det er simpelthen sort snak når jeg læser "installationsguiden". Er
> der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få det op og køre
> på et surftown webhotel?

Jeg tvivler på du får et webhotel til at installere det nødvendige kun
for din skyld. Så skal du overbevise dem om det smarte i at de tilbyder
den mulighed.

Desuden er den helt store fidus ved A::G hvis man har adgang til at
lægge sine filer op på serveren fra lokalnettet. Den er vist mest
tiltænkt folk der har kontrol over deres egen webserver.

Robert Piil

Fra : MOA

Dato : 17-11-07 19:26

> [...]
> sine filer op på serveren fra lokalnettet. Den er vist mest tiltænkt folk
> der har kontrol over deres egen webserver.

Jeg havde ikke tænkt mig at de (surftown) skulle uploade og installere det
for mig, det skal jeg nok selv gøre... hvis jeg altså viste hvordan?

Jeg vil tro at surftown kører med de ting der skal bruges for at det kan
virke?

Men det er da lidt nedtur hvis man ikke kan bruge det med mindre man har sin
egen server

Morten

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-07 19:52

MOA skrev:
> Jeg havde ikke tænkt mig at de (surftown) skulle uploade og installere det
> for mig, det skal jeg nok selv gøre... hvis jeg altså viste hvordan?

Det er ikke en php-applikation du bare kan uploade og så kører det.

> Jeg vil tro at surftown kører med de ting der skal bruges for at det kan
> virke?

Det tror jeg ikke er almindeligt, men det er længe siden jeg har kigget
på hvad webhoteller tilbyder:

===========
Before you start installing Apache::Gallery you need to check
that you have the following installed:

- Perl 5 (http://www.cpan.org/src/README.html)
- Apache (http://httpd.apache.org/) - 1.3.x or 2.x
- mod_perl (http://perl.apache.org/) - 1.x or 2.x (1.99)
- X11 libraries (ie, XFree86)
- Imlib2
(http://prdownloads.sourceforge.net/enlightenment/imlib2-1.0.3.tar.gz)

Perl Modules: (Use http://search.cpan.org/ to find them)

- URI::Escape
- Image::Info version 1.11. (NB NB NB: Version 1.12 is known to give
problems)
- Image::Size
- Text::Template
- CGI
- Image::Imlib2 (1.00)
==========

> Men det er da lidt nedtur hvis man ikke kan bruge det med mindre man har sin
> egen server

Det kan man også godt, hvis man kan overbevise sin BOFH om at det er en
god ide at have det installeret, men som sagt synes jeg det meste af
fidusen får af det, hvis ikke man kan lade det virke på sine originale
billedfiler.

Robert Piil

Fra : MOA

Dato : 20-11-07 08:22

> Det er ikke en php-applikation du bare kan uploade og så kører det.

Aha, ok! Så kan jeg måske bedre forstå at jeg ikke helt fatter hvordan det
skal installeres!

> [...]
> god ide at have det installeret, men som sagt synes jeg det meste af
> fidusen får af det, hvis ikke man kan lade det virke på sine originale

Så må jeg jo prøve at spørge dem...

Men tak for svar!